Voi kun on niin vaikea uskoa itseään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Jos multa joku kysyisi, että eilen oli kuumetta ja tänään ei mitään koko päivänä, niin voiko iltapäivästä mennä ulos vähän istuskelemaan - ei siis riehumaan, tai touhuamaankaan mitään, vaan vähän istuskelemaan vaan, kun varjossa on lämmintä 26 astetta ja sisällä 21.
Ulkona kyllä tuulee, mutta jos istuu takki hartioilla tuulelta suojaisalla puolella?

Mie sanoisin, että äidin neuvon mukaan ei. Yksi kuumeeton päivä jne.
Ja sit mie itse teen mitä? No meen sinne istuksimaan, en edes pitkäksi aikaa, hetken vaan, ja sit vielä pienen toisen hetken... ja nyt sit kolahti kuume iltasella 39.4 asteeseen... ja nyt se alkaa Buranan ja Panadolin yhteisvaikutuksesta laskea, ja mie lievästi sanottuna hikoilen hiukan... ja tätä tää on varmaan sit loppuyö.
Nyt ollaan peräti enää 38.9 asteessa... ja mie oon jo kaksi kuivaa yöpaitaa vaihtanut, kaksi tyynyliinaa ja lakanan kerran ja yhden läpihikoillun pyyhkeen petiin, kun keksin, että pyyhe on nopeampi vaihtaa kuivaan kun koko lakana.

Nyt piti nousta ylös kokonaan, kun hiki valuu ihan noroina... täys vastakäännös sille, mitä ulkoilun jälkeen, kun mie palelin peittojen alla fleeceasussa ja olo muistutti kuvitteellisesti traktorin alle jääneen jokapaikan särkyä.

Huomisen ja maanantain mie olen sisällä, vaikka mun pitäs lukita itse itseni käsiraudoilla pöydänjalkaan kiinni - nyt olen sen päättänyt.

Meillä myös tyttö kuumeessa ja kysyi voiko mennä ulos keinuun hetkeksi, no ajattelin että kai se on aivan sama kun keinu on varjossa ja yhtä lämmintä oli sitten missä tahansa.
Tyttö kuumeessa nyt edelleen, illaksi nousi taas, mutta kai se olisi muutenkin noussut iltaa vasten.

no voi, ei kyllä oo reilua että nyt kun ilma on kuin morsian, joudut sairastamaan :/ Tai no eihän se kivaa ole muutenkaan :(

Mutta en minäkään usko, että se tuosta ulkoilusta johtuu. Tunnustan, että minä päästin eilen kuumeisen lapsen hiekkalaatikolle, kun kerran muuten oli ihan pirtä, eikä ulkona ollut yhtään sen kylmempi kuin sisällä. Ja ei se pahaa tehnyt, nyt on taas tyttö terve.

Voi jessus! Siis yksi kuumeeton päivä tarkoittaa sitä, että päiväkotiin, kouluun tai vaikka töihinkään ei lähdetä, vaan pidetään se toipumispäivä. Ts. "ei pakottavaa tarvetta tehdä mitään, mikä rasittaa". Ulkoilma ei todellakaan ole kuumeelle haitaksi, eikä varsinkaan silloin kun on kesä!!

Yhteistyössä