Tein tuossa ruokaa, paistoin lihaa semmoisella huonolla lastalla, jonka takana olevaan uurteeseen jää vettä, joskus konetiskiainettakin kun se on koneessa. No, mä katoin että kärki on puhdas ja eikun paistamaan. Mut sinne saakelin uurteeseen olikin jäänyt taas jotain valkoista palleroa ja konetiskiainejäämäistä vettä, jota oli sit valunut alemmaksikin, ei kuitenkaan sinne kärkeen. Vaihdoin sit vaan lastan toiseen, mut nyt syönnin jälkeen tuli mieleen että hitto jos sieltä onkin varissut ruokaan niitä tiskiainejäämiä . Mä kun oon raskaana aika alkuvaiheessa.
Joo raskaus sulattaa aivot, mut pakko nyt kysyy. Olisko mun pitäny kipata se koko ruokasatsi vaan pois siltä varalta et siellä jotain tiskiainejämiä on?
Oon yrittäny olla ressaamatta tässä raskaudessa, viimeksi oli tosi nipo neuvolantäti joka pelotteli ensikertalaisen kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla kemikaaleilla ja jäämillä ja toksoplasmoilla ja listerioilla ihan neurootikoksi. Siis tottakai noudatan tiettyjä varotoimia. Nyt en sit vaan enää oikein tiedä kuinka paljon omaan maalaisjärkeeni uskallan luottaa ja kuinka paljon "pitää" stressailla näistä raskaana ollessa.
Ei siitä ole ollut mitään haittaa vaikka ruokaan pikkuriikkinen nokare tiskiainetta olisikin joutunut. Kertaluontoisena "altistuksena" se ei aiheuta sulle yhtään mitään, pitäisi olla paljon suurempi (ja tällöin selvästi makuaistilla havaitttava) annos ja silloin aika varmasti huomaisit jo syödessä että seassa on jotain ylimääräistä. Eikä tämäkään kertaluontoisena aiheuttaisi lapselle vaaraa.
Joten koita unohtaa ylineuroottiset neuvolatädit ja ota se terve maalaisjärki käyttöön Stressaaminen on vauvalle paljon pahempi kuin useimmat "kielletyistä" aineista.
Kiitos sullekin! Se ruoka tosiaan maistu ihan hyvälle eikä nyt ainakaan 3h sisään oo tullu edes maha kipeäksi. Kai niistä semmosta oiretta enimmäkseen tulisi