voi kakka!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SiNiLiLJA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SiNiLiLJA

Aktiivinen jäsen
01.04.2009
1 005
0
36
mies oli sit menny lupaan TOISSAPÄIVÄNÄ äidilleen et tullaan sunnuntaina sinne syömään puoliltapäivin ja mulle se kertoi asiasta NYT. mies tietää et mä en juuri mitään inhoo niin paljoo kun vierailuita anoppilassa.
vaivautunutta hiljaisuutta, kyräilyä eräiden osalta, mulkoilua ja vaivautumista, utelua ja painostamista ja AHDISTAA. mä en halua lähtee.
mulle tulee siellä aina niin paha olo, tuijotan vaan kelloo ja haluan pois. miehen takia olen sinne raahautunut, mutta jos joutuu itkien lähteen kotiin, niin ei kyllä yhtään huvita lähteä :ashamed:
anoppi ja appi on sinänsä tosi mukavia, mutta se kokonaisuus ja miehen sisarukset perheineen jne.... nousee pala kurkkuun pelkästä ajatuksesta. en mene sinne.

:hug:
Tiedän tunteen ja olen nykyään kiitollinen meidän 500kilsan välimatkasta miehen vanhempiin. Ja miehestä huomannut myös kuinka huojentunut on pakkokyläilyjen jäätyä pois. Vaikuttaa lapsiinkin appivanhempien nihkeä asenne MEIDÄN elämän ja valintojen suhteen..

Mitä jos tekisit yllätys vedon. Kuuntelisit mitä anopilla on sanottavaa, olet ystävällinen ja mukava. Kestät kuin nainen ja lähtiessä halaat ja sanot oli mukava nähdä. Kotona sitten kiroat ja kiukuttelet jos siltä tuntuu.

Mitäs jos sanot, ettäet vaan halua lähteä. Minun mies kyllä ymmärtää jos sanon, että en halua lähteä ja jos alkaa liikaa ahdistamaan. Onneksi anopilla on nykyään lääkitys tasapainossa niin sinnekin voi taas mennä, mutta tiedän tunteen. Monta vuotta itkin anoppilareissuja viikkoja etukäteen ja viikkoja jälkikäteen, kunnes mies sanoi, että sinne ei enää mennä! Pidettiin taukoa ja nyt sujuu jo paremmin.

aina olen mennyt ja kestänyt kun nainen.
ikinä en ole alkanut siellä mököttää tai urputtaa, olen hymyillyt kauniisti ja koittanut puhua ja osallistua keskusteluihin, mutta mulle ei siellä vastata ja mut suljetaan keskusteluista pois. tai sitten lähdetään sille linjalle, että vaikka aivan hyvin tietävät että mä en ole korkeasti kouluttautunut, niin he kyselevät piikikkäästi et minkäslainen mun yo-todistus oli ja mihin mä siitä sit haleuduin opiskeleen? johon mä kerta toisensa jälkeen vastaan et en ole käyny lukioo enkä ole kouluttautunu ammattikoulua korkeammalle, toisin kuin he.......
tos vaan yks esimerkki.

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
En kyllä oikeesti ymmärrä miksi miehes suuttui... Pakkohan sen on tietää ettet siellä viihdy ja pahoitat mielesi heidän jutuistaan...

kun se ei halua ymmärtää... tää keskustelu käydään aina kun anoppilassa olis jotkut kissanristiäiset, mä yritän keskustella miehen kanssa, kerron miltä musta tuntuu, kerron esimerkkejä miten mua kohtaan siellä käyttäydytään jnejne ja joka kerta mies silti suuttuu kun en halua lähtee.
heittää vaan et "oletko itse sitten niin täydellinen??!!" joo ei, en todellakaan ole, mutta eihän kukaan halua lähteä mielellään paikkaan missä ei viihdy ja pahoittaa mielensä?! silti pitäis lähtee, aina mies sanoo et ei olla kauaa ja aina ollaan oikeesti se neljäkin tuntia.......!!

Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
En kyllä oikeesti ymmärrä miksi miehes suuttui... Pakkohan sen on tietää ettet siellä viihdy ja pahoitat mielesi heidän jutuistaan...

kun se ei halua ymmärtää... tää keskustelu käydään aina kun anoppilassa olis jotkut kissanristiäiset, mä yritän keskustella miehen kanssa, kerron miltä musta tuntuu, kerron esimerkkejä miten mua kohtaan siellä käyttäydytään jnejne ja joka kerta mies silti suuttuu kun en halua lähtee.
heittää vaan et "oletko itse sitten niin täydellinen??!!" joo ei, en todellakaan ole, mutta eihän kukaan halua lähteä mielellään paikkaan missä ei viihdy ja pahoittaa mielensä?! silti pitäis lähtee, aina mies sanoo et ei olla kauaa ja aina ollaan oikeesti se neljäkin tuntia.......!!

Harmillista käytöstä mieheltäsi, kuten myös hänen sukulaisiltaan...

mä oon varmaan itekin jotenki kieroutunut kun mä ymmärrän mun miestä. siis en ymmärrä sitä et se ei voi käsittää mun tuntemuksia, mutta se itse on hyvissä väleissä vanhempiinsa ja sitä harmittaa et mä en tuu niiden kaa toimeen... tai tulen, mutta... kai se jotain siedätyshoitoo yrittää ja harmittais muakin jos mies ei haluais käydä mun vanhemmilla.. mutta silti. blaahh..

mä oon varmaan itekin jotenki kieroutunut kun mä ymmärrän mun miestä. siis en ymmärrä sitä et se ei voi käsittää mun tuntemuksia, mutta se itse on hyvissä väleissä vanhempiinsa ja sitä harmittaa et mä en tuu niiden kaa toimeen... tai tulen, mutta... kai se jotain siedätyshoitoo yrittää ja harmittais muakin jos mies ei haluais käydä mun vanhemmilla.. mutta silti. blaahh..

Joo siis tavallaan miekii ymmärrän... Mutta silti...

ota toisenlainen asenne. Aloitat itse keskusteluja ja kyselet heidän lapsuudestaan ja koulutuksistaan ja opiskelustaan ja utelet ja tiedustelet. Välillä heität väliin jotain ihastuneita kommentteja. Olet aidosti kiinnostunut ja virität keskustelua tulevaisuuden suunnitelmista, mahdollisista haaveista jne. Näin minä tein alussa anopin kanssa ja appiukon ja koskaan eivät ole arvostelleet valintojani, koska tietävät mielipiteeni ja haaveeni! Anoppi kyllä pitää minusta, mutta meillä on hiukan sellainen viha-rakkaussuhde.

mä en ota enää mitään asennetta kun ei mikään auta. kaikki on ihan suurinpiirtein ok jos mennään niin et siel on vaan miehen vanhemmat, mutta sit kun siellä on ne kaikki ylikoulutetut sisarukset perheineen jotka ovat olevinaan muiden yläpuolella, niin mulla loppuu huumori. mä en jaksa siellä teeskennellä enää yhtään kiinnostunutta... :|

aina olen mennyt ja kestänyt kun nainen.
ikinä en ole alkanut siellä mököttää tai urputtaa, olen hymyillyt kauniisti ja koittanut puhua ja osallistua keskusteluihin, mutta mulle ei siellä vastata ja mut suljetaan keskusteluista pois. tai sitten lähdetään sille linjalle, että vaikka aivan hyvin tietävät että mä en ole korkeasti kouluttautunut, niin he kyselevät piikikkäästi et minkäslainen mun yo-todistus oli ja mihin mä siitä sit haleuduin opiskeleen? johon mä kerta toisensa jälkeen vastaan et en ole käyny lukioo enkä ole kouluttautunu ammattikoulua korkeammalle, toisin kuin he.......
tos vaan yks esimerkki.

et tietenkään mene sinne. Toi on toisen alistamista. Mä olen saanut onnekseni ihanat sukulaiset. Ei kukaan vihjaile ym vaan kunnioittaa toisten mielipiteitä ja kaikki ovat yhtä arvokkaita.
Jos mulla olisi sun tilanne en olisi kovinkaan kauaa tilannetta jaksanut. Siispä ota toinen asenne äläkä mene sinne alistettavaksi. Lapsellisia moukkia ovat nuo sukulaiset.

mä en ota enää mitään asennetta kun ei mikään auta. kaikki on ihan suurinpiirtein ok jos mennään niin et siel on vaan miehen vanhemmat, mutta sit kun siellä on ne kaikki ylikoulutetut sisarukset perheineen jotka ovat olevinaan muiden yläpuolella, niin mulla loppuu huumori. mä en jaksa siellä teeskennellä enää yhtään kiinnostunutta... :|

Millainen itsetunto sinulla on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

??!! ihan hyvä se on, olen tyytyväinen itseeni ja omiin valintoihini :)

Ihmetyttää vain termi "ylikoulutetut sisarukset", millainen on ylikoulutettu?
Tunnetko itsesi alikoulutetuksi, jonka jälkeen kaikki ovat automaattisesti ylikoulutettuja?

Ihmetyttää vain termi "ylikoulutetut sisarukset", millainen on ylikoulutettu?
Tunnetko itsesi alikoulutetuksi, jonka jälkeen kaikki ovat automaattisesti ylikoulutettuja?

tarkoitan lähinnä sitä miten he itse tuovat esille jatkuvasti kuinka kouluttautuneita ovat. mä nostan kyllä hattua niille jotka oikeasti jaksavat opiskella, mutta en tykkää siitä, et sitä korostetaan joka kohdassa.. :|

Yhteistyössä