voi kääk ja kääk ja kääk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
pyysin uudelleenkäsittelyn opiuntotukien takaisinperintä-päätökseen siinä toivossa et edes pienentäisivät summaa (niittenhän pitäis käsitellä noi jutut tapauskohtasesti) mut tänää tuli kirje et hylätty.

Sitä vaan sit maksamaan (2400e) kodinhoitotuella. Peritäänkö muilta? Kiinnostas tietää onko joku saanu kumottua jonkun pätöksen ja millä syyllä? Tarkotan siis et vaikka laillisesti olis perintä oikein mut et onko kukaa saanu silti kumottua sitä..

Ei varmaan oo ketään.

tuli päätös, että yli tonni pitää maksaa.. sitten hieman selviteltiin ja laiteltiin selvityksiä.. pieneni pariin sataan.. tuota.. miksi sulla on kertyny noin paljon? oot tehny koko ajan töitä? meillä miehellä oli maksettu kesäkuussa palkka ja valmistumispäivä oli 2.6. Loppuvuoden oli töissä ja oli tuloja, niin katsoivat vaan aluksi koko vuoden tulojen mukaan, kun verotiedot vaan näkevät.

eikö noikin oo aika itseaiheutettuja juttuja ? miks on kertynyt noin iso summa ?
on minultakin takaisinperitty, tosin yhdeltä kuukaudelta kun opinnot keskeytyi ja ilmoitus asiasta ei mennyt ajoissa perille.

Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Itse olisin aikoinaan joutunut maksamaa takaisin mutta sain puolet anteeksi, vetosin nykyiseen elämäntilanteeseen ja varattomuuteen...taloudellisiin asioihin.

eli siis ihan vaan siihen vetosit et ei oo rahaa? voisinkos mäkin kokeilla valittaa ku tosiaan kodinhoidon tuelle jään iha just. vuokran jälkee ja muutama kymppi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
aikoinaan mies valitti monen monta kertaa ja summaa pienennettiin reippaasti.

niillä valituksilla tais olla ihan joku järkeen käypä selitys vai millä syillä valititte?

nämä kuului sarjaan kelan mokat. oikein ilmoitetut asiat jääneet huomioimatta. mutta mieheni kuitenkin joutui maksamaan osan vaikka myönsivät virheen.

Alkuperäinen kirjoittaja mietinpä vaan:
osaatko ap vastata mun kysymyksiin ? haluaisin kuulla.

oma vikana on koko homma, en mä sitä siis kiellä.

Sillon 2007 jäin kesän jälkeen töihin ja opinnot meni siis jäihin ja peruin sillon noi loppuvuoden tuet mut en tiiä mitä on tapahtunu, et miks en oo muistanu/tajunnu et pitäähän mun maksaa ne alkuvuoden tuet takas ku tuloraja paukahti yli.. ja aika roimasti niiku perittävästä summasta voipi päätellä.

Sitä sitten kokeilin et josko ne pienentäis summaa ku tosiaan jään sille hoitovapaalle..eihän mulla oo varaa lyhennellä sitä. Mut ei löytyny sympatiaa sieltä..heh.

Kyl mä tiiän et niitten kans voi sopia maksujärjestelystä mut silti "vähän" harmittaa.. varmaan pitää pyytää sillei et alan sit makselee ku meen töihin..

ahaa,näyttää olevan kelassa hylättyjen päätösten aika nyt. mekin saatiin hylätty päätös hoitotukeen meidän kaikkein sairaimmalle lapselle,,valitus lähti ja päätöstä voi odotella 1,5v

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
ahaa,näyttää olevan kelassa hylättyjen päätösten aika nyt. mekin saatiin hylätty päätös hoitotukeen meidän kaikkein sairaimmalle lapselle,,valitus lähti ja päätöstä voi odotella 1,5v

voi että toi on niin epäreilua.. mä en oo koskaan valittanu mut en tiiä pitäskö nyt valittaa.. eli menee siis kauan enneku sit saa päätöksen vai.. Tukia kun hakee ni kyllä on käsittelyajat vaikka miten pitkiä ainaki välillä mut heti ku jotain pitäs niille maksaa takas ni ne on niiiin salaman nopeita lähettelee noita perintöjä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:

Ei kannattais laittaa heti suoraan valitusta lautakuntaan, vaan pyytää niitä käsittelemään asia uudelleen ja toimittaa lisäselvityksiä. Kestää paljon vähemmän aikaa.

mut tuntuu et noi uudelleen käsittelypyynnöt on yhtä tyhjän kanssa. jos ne ei ekalla kerralla myönnä tukea ni miks ne myöntäis tokalla kerralla. jos ei sen parempia perusteluja löydy sille uudelleenkäsittely-pyynnöllekää..

mut tuntuu et noi uudelleen käsittelypyynnöt on yhtä tyhjän kanssa. jos ne ei ekalla kerralla myönnä tukea ni miks ne myöntäis tokalla kerralla. jos ei sen parempia perusteluja löydy sille uudelleenkäsittely-pyynnöllekää..

No mulla on jo useamman kerran korjattu päätös niin. Joskus oon laittanut omin sanoin lisäselvitystä, joskus toimittanut tarkemman todistuksen, pyytänyt eri lääkärille käsittelyyn sinne Kelaan ja niin edelleen.

Kyllä ne yllättävän usein tekee niin, että koittaa kepillä jäätä että laittavat ensin mahdollisimman pienen tuen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Joo mäkin jouduin kelan virheen takia maksamaan 1888e takas

kelan virheen?

aikanaan tapahtu muutos perhesuhteissa ja lähetin asiasta paperit kelalle ja uusi päätös tuli että tuet pysyy ennallaan ja soitinkin perään 2 kertaa että miten voin saada täydet opintotuen ja asumislisän vaikken asu yksin (pieni vuokra) niin vastattiin vaan tylysti että kyllä se on niin jos päätöksessä sanotaan ja sit vuoden kuluttua tuli lasku että mulle on maksettu 1888e liikaa ja valittaessa eivät tulleet summassa senttiäkään vastaan

Yhteistyössä