Voi juma, mä en kestä tota miehen exää enää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilkeä äitipuoli ilmeisesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilkeä äitipuoli ilmeisesti

Vieras
Tää on niin tyhmä juttu että tuntuu hölmöltä kertoa ees, mutta kaipaisin jotain ulkopuolisen näkemystä ja neuvoja tähän tilanteeseen. Eli mieheni kanssa ollaan oltu yhdessä kuutisen vuotta ja hänelle edellisestä suhteesta 12v poika. Tämän pojan äiti on ihan kiitettävästi kaikki nää vuodet ihan suorastaan vittuillut mulle kaikesta tai sitten miehelle kertoillut musta ihan perätöntä juttua. Tätä poikaa itseäänkin on hävettänyt joskus äitinsä jutut, mulle sanoi vähän aikaa sitten että "voi kun äiti ei aina ois tollanen" Meillä siis pojan kanssa aina olleet mukavat välit ja poika on tykännyt aina puuhastella minun ja miehen yhteisten poikien eli velipuoltensa kanssa (joka tietty on äitiä ärsyttänyt suunnattomasti)

Noh nyt sitten meidän nuorempi poika täyttää pian 1v ja miehen poika pyydettin tietty mukaan synttärijuhliin, jotka tosin sattuu olemaa viikonloppuna jonka muuten viettäisi äidillään. Poika itse vastasi että joo tulee tietty, mutta äitinsä ilmotti että poika ei tule koska hänelle voi tulla paha mieli pikkuveljen saamista lahjoista ??? siis mitä ihmettä, luulen ettei 1 vuotiaan lahjat ehkä herätä 12 vuotiaassa suurta kateutta. Sitä paitsi yhtä lailla ollaan juhlittu tuon isoimmankin pojan synttäreitä eikä pikkuveljetkään siitä ole mieltään pahoittaneet ja jos olisivatkin niin kyllä niille olisi kerrottu että jokainen on synttärisankari vuorollaan tms.
No mutta mitäs nyt sitten? Tuntuu niin typerältä jutulta taas vaihteeksi, että tekis mieli hakata päätä seinään.

Niin vielä tarkennus eli miehen exä vielä muotoili asian niin että MINÄ halusin kutsua pojan synttäreille JOTTA sille tulisi paha mieli 1 vuotiaan lahjoista.

Niin tottakai eihän mulla muuta motiivia tietenkään voi olla, ainakaan mitään vilpitöntä, se ollaan kyllä huomattu :(

• Tykkää
Reactions: sinisulka
[QUOTE="vieras";25980607]Mulla tuli kyllä heti mieleen että vihjailee että hänen pojalleen ei osteta yhtä arvokkaita lahjoja kuin tälle 12-vuotiaalle joka ei ole sinun poikasi. Onkohan näin?[/QUOTE]

Sillehän ap ei mitään voi mitä sukulaiset ja ystävät antavat 1-vuotiaalle tai 12-vuotiaalle lahjaksi.

Eläkää te omaa elämäänne teidän perheen kanssa ja antakaa miehen exänkin elää omaa elämäänsä. Älä säkään turhaan jää vatkaamaan sen sanomisia ja tekemisiä. Anna sun miehen hoitaa tarpeelliset kontaktit siihen suuntaan. Vai tykkäätkö pitää vähän tällaista jännitettä siinä koko ajan yllä ja korostaa olevasi nyt uus parempi äiti ja vaimo...

• Tykkää
Reactions: sinisulka
Mitäpäs jos järkkäisitte ne synttärit siihen viikonloppuun kun miehen poika tulee teille,olisko se ihan mahdoton ajatus.
Toiset exät on kyllä niin ahterista.Mun miehen exä meni naimisiin ja järjesti hääjuhlansa juuri isänpäivänä kun tiesi että me oltais tyttöjen kans tehty koko päivästä kiva.Hän päätti että isänpäiväaamuna likat on mentävä sinne klo 11.
Me ollaanki miehen kanssa vitsailtu että meidän häät vietetäänkin sitten äitienpäivänä :D
Väliin kyllä vituttaa niin ettei veri kierrä mutta joskus on pakko ottaa huumorilla.Tsemppiä!

[QUOTE="vieras";25980607]Mulla tuli kyllä heti mieleen että vihjailee että hänen pojalleen ei osteta yhtä arvokkaita lahjoja kuin tälle 12-vuotiaalle joka ei ole sinun poikasi. Onkohan näin?[/QUOTE]

No tottakai hänestä 12 vuotiaalle pitäis ostaa kaikki maan ja taivaan väliltä, mutta 1 vuotiaan lahjat ei vaan VOI olla arvokkaampia kuin tämän isomman. 1v saa tyyliin jotain dumloja, fisher pricen little people juttuja ja vaatteita. Eli aika normaalia settiä tuon ikäiselle. Mitä lie sitten mummot ym. ostaakaan, mutta eipä kukaan miehen tai minun suvusta ole mitään sen tyylisiä jotka hukuttaisi lapsen yltäkylläisyyteen. 12v sai syntymäpäivänään varmasti rahallisesti arvokkaampia lahjoja, tosin enpä osannut sitä siltä kannalta ajatella.

[QUOTE="akka";25980674]Mitäpäs jos järkkäisitte ne synttärit siihen viikonloppuun kun miehen poika tulee teille,olisko se ihan mahdoton ajatus.
Toiset exät on kyllä niin ahterista.Mun miehen exä meni naimisiin ja järjesti hääjuhlansa juuri isänpäivänä kun tiesi että me oltais tyttöjen kans tehty koko päivästä kiva.Hän päätti että isänpäiväaamuna likat on mentävä sinne klo 11.
Me ollaanki miehen kanssa vitsailtu että meidän häät vietetäänkin sitten äitienpäivänä :D
Väliin kyllä vituttaa niin ettei veri kierrä mutta joskus on pakko ottaa huumorilla.Tsemppiä![/QUOTE]

Kaikki ei aina johdu teistä. Tuskinpa se hääpäivä oli teidän kiusaksi valittu. Siihen voi vaikuttaa muutkin asiat kuin sinä.

No varmasti tämä ex on sitä mieltä että meidän pitäisi ostaa 12 vuotiaalle kaikki maan ja taivaan väliltä. Ainakin miehelle satelee jatkuvasti vaatimuksia olla ostamassa sitä ja tätä. Miehen ex ei myöskään voi edes tietää minkä arvoisia lahjoja kukin lapsista saa, mutta luulenpa että 12v sai syntymäpäivänään rahallisesti arvokkaampia lahjoja kuin tämä 1v tulee saamaan, mutta eipä ole tullut mieleenkään ajatella asiaa siltä kantilta. En vaan jaksa uskoa että 12 vuotias pahoittaisi mielensä veljen duploista, fisher pricen little people ukkeleista tai vauvamaisista vaatteista joita veli tulee ainakin sukulaisilta saamaan.

[QUOTE="vieras";25980664]Eläkää te omaa elämäänne teidän perheen kanssa ja antakaa miehen exänkin elää omaa elämäänsä. Älä säkään turhaan jää vatkaamaan sen sanomisia ja tekemisiä. Anna sun miehen hoitaa tarpeelliset kontaktit siihen suuntaan. Vai tykkäätkö pitää vähän tällaista jännitettä siinä koko ajan yllä ja korostaa olevasi nyt uus parempi äiti ja vaimo...[/QUOTE]

en tiettävästi yrittänyt korostaa mitenkään paremmuuttani, enkä todellakaan koe olevani mikään äiti tälle pojalle. Itse olisin onnellinen jos saataiskin elää rauhassa oman perheen kesken eikä tarvis missään kontaktissa olla tämän exän kanssa mutta kun tämän exä nimenomaan ottaa sitä kontaktia ja välillä jopa suoraan viestittelee minulle jostain epäkohdasta jonka omasta mielestään olen tehnyt. Jotenkin ymmärsin vielä aluksi tuon käytöksen mutta nyt kun aikaa on mennyt jo vuosia niin luulisi nimenomaan tän exän alkaneen elää omaa elämäänsä ja lopettaa sen jatkuvan suun soiton.

No tota... ehkä tilannetta voisi rauhoittaa, jos sun nyksäsi antais enemmän huomiota exälleen.. Vaikuttaa siltä, että niillä on totaalisesti välit poikki ja sun nyksäs välittää vain susta ja teidän yhteisistä lapsista. Eli ehdottomasti sun nyksäs huomioitava enemmän sen ensimmäistä perhettä...esim. joku yhteinen perheretki sun nyksäs, sen exän ja niitten pojan kanssa vois kummasti rauhoittaa tilannetta. nimim. kokemusta on :D

[QUOTE="aloittaja";25980775]en tiettävästi yrittänyt korostaa mitenkään paremmuuttani, enkä todellakaan koe olevani mikään äiti tälle pojalle. Itse olisin onnellinen jos saataiskin elää rauhassa oman perheen kesken eikä tarvis missään kontaktissa olla tämän exän kanssa mutta kun tämän exä nimenomaan ottaa sitä kontaktia ja välillä jopa suoraan viestittelee minulle jostain epäkohdasta jonka omasta mielestään olen tehnyt. Jotenkin ymmärsin vielä aluksi tuon käytöksen mutta nyt kun aikaa on mennyt jo vuosia niin luulisi nimenomaan tän exän alkaneen elää omaa elämäänsä ja lopettaa sen jatkuvan suun soiton.[/QUOTE]

No kyllä kai sä tiesit tohon suhteesees mennessä, että sillä sun nyksällä on poika ja exä ja tosi asia on vaan se, että sä et saa sun miehes elämänhistoriaa pyyhkästyä pois vaikka kuinka haluaisit!! Sun miehen elämässä tulee olemaan aina tärkeä ja iso osa tällä sen entisellä rakkaalla ja niitten rakkauden hedelmällä eli sillä ihanalla 12-vuotiaalla pojalla...se on vain näin ja sun on hyväksyttävä se. Olis pitänyt hyväksyä ajat sitten.

No kyllä kai sä tiesit tohon suhteesees mennessä, että sillä sun nyksällä on poika ja exä ja tosi asia on vaan se, että sä et saa sun miehes elämänhistoriaa pyyhkästyä pois vaikka kuinka haluaisit!! Sun miehen elämässä tulee olemaan aina tärkeä ja iso osa tällä sen entisellä rakkaalla ja niitten rakkauden hedelmällä eli sillä ihanalla 12-vuotiaalla pojalla...se on vain näin ja sun on hyväksyttävä se. Olis pitänyt hyväksyä ajat sitten.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Taitaa Sinisulka olla juurikin ap:n kuvaaman kaltainen, exänsä nyksälle katkeroitunut ja hänelle kateellinen ja sitä muodoin mahdollisimman hankala tälle uusperheelle...

Vai että yhteinen perheretki eksien kesken.... rakkauden hedelmä.... :laugh: Anna mun kaikki kestää!! :laugh:

Täältä ei mitään ymmärrystä heltiä äitipuolille. Äitipuolissa on aina vika ja äidit tekevät aina oikein. Jos taas ex valittaa ex:n nykyisestä, niin sympatiaa riittää ja teilataan äitipuolet (eikä silloin tarvita toisen osapuolen versiota). Ja itse en ole nyxä enkä ex, näitä samantyyppisiä keskusteluja seuranneena olen vaan yleisesti pannut merkille.

Yhteistyössä