Voi jeesus... multa lähtee järki..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auta armias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auta armias

Vieras
anoppi kävi paasaamassa miten mun tulis nyt aloittaa ab-kuuri kun mulla on tuo nuha ja yskä ollu niin kauan.

minähän en mitään kuuria lähde hakemaan kun ei ole mitään tulehdusta missään. Kävin viimeviikolla lääkärissä ja lääkäri totes että kaikki on kunnossa ei kuulu mitään rahinoita keuhkoista, ei poskionteloissa mitään eikä korvissakaan. Tulehdusarvokin normaali. Joten MIKSI MIKSI söisin ab-kuurin??? Mulla on muutenkin paljon ab allergioita niin miksi altistaisin itseni allergia reaktion riskille varsinkin kun reaktiot ollu vakavia... Todennäköisesti tämä on virustauti johon ei ab kuuri edes pure.

kiitos kun sain purkautua.

Rasittavaa kuunnella tuota silti... varsinkin kun me ollaan samalla työpaikalla(perhe yritys)... Se määräs mut lomalle tälle päivää.. en voi kuulemma tulla sinne pärskimään... :O

Heh, sitten olet lomalla ja parantelet itseäsi oikein kunnolla: lepoa, lämpimiä juomia, hyviä kirjoja/elokuvia, torkkumista. Kyllä se tauti sillä(kin) lähtee eikä antibiootit auta kuin bakteereihin. VOithan käydä uudelleen lääkärissä hetken päästä, jos tilanne on muuttunut ja tauti edelleen jyllää.

Ja anoppien neuvot nyt on mitä on: ovat eri sukupolvea kuin me ja heille on asiat opetettu tietyllä tavalla. Joskus se oppi/muisti myös muuttuu matkan varrella.Jja toisaalta huolehtiminen voi ilmetä sillä, että tokaistaan, menes nyt hakemaan ne antibiootit. Tai anoppiasi ottaa päähän että työpaikalla on alimiehitys. Meillä anoppi taas on ylpeä kun ei antibiootteja ole syönyt silloin eikä tällöin eikä niitä kuuluisi kenellekään antaa ja plaaplaa... (Itse olen kyllä monesti saanut avun täsmäantibiootista tiettyyn vaivaan ja olo on kohentunut hetkessä. Mutta silloin on tulehdusarvot jo olleet korkealla ja apu on ollut antibiootti.)

Sanon samaa kuin pari muutakin, että ajat muuttuu ja jotkut ihmiset ei. :) Mun mieheni mummo 88v oli aivan kauhuissaan (siis ihan oikeasti tuli lankoja pitkin) kun minä lähdin kuopuksen kanssa sairaalasta kotiin jo 6h synnytyksestä. Että mitenkä ne voi tuolla tavalla pienen jättää hoitamatta siellä ja mitkä kaikki bakteerit ja basillit nyt sitten pienen kimppuun iskee kun ei malteta rauhassa toipua..!!!

Nainen, jonka omat 5 lasta ovat vuoden välein syntyneet tuvan nurkkaan olkipatjalle. :)

Ha, mun mutsi tyrkyttää mulle jatkuvasti jotain kuumakivihierontaa. Kun hänen nestekerääntymäänsä (joka tulee sipsien yms syönnin jälkeen) auttaa niin loistavasti. Että eikun sinne vaan ja kyllä helpottaa.
Muttamutta, mulla on munuaissairaus, joka nyt vaan kerää nestettä heti ja paljon, jos on tulehdusta kehossa. Se lähtee lääkkeillä, mutta lääkkeet on saatanasta, ei niitä kannata "turhaan syödä", mene sinne hierojalle vaan... :vampire:

Toisenlainen tarina; oli 40 astetaa kuumetta, joo ei uutta mulle, joten en yllättynyt. Kurkku aikaslailla kipeä, mutta auttoi särkylääke. 2 vrk jälkeem kun alkoi korvakin "särkeä" tuli lähtö lääkäriin ja 10 päivän ab-kuuri, kun tulehdusarvokin almoust 90....

[QUOTE="vieras";27961450]Toisenlainen tarina; oli 40 astetaa kuumetta, joo ei uutta mulle, joten en yllättynyt. Kurkku aikaslailla kipeä, mutta auttoi särkylääke. 2 vrk jälkeem kun alkoi korvakin "särkeä" tuli lähtö lääkäriin ja 10 päivän ab-kuuri, kun tulehdusarvokin almoust 90....[/QUOTE]

mikä tämän tarinan pointti oli??

Yhteistyössä