Voi j-lauta! Eikö ihmisiä saa enää tervehtiä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herkkisäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

herkkisäiti

Vieras
Kävin tuossa lähisivassa ja siellä oli toisen kaupan myyjä ostoksilla. Tervehdin tottakai, kun hän on tullut tutuksi.
No tämä vaan katsoi vinoon ja nippa nappa jotain mutisi takaisin.

Kyllä on röyhkeää! Hitto vie mikä paska maailma tämä nykyään on! Loukkaannuin kyllä niin, että alan boikotoida kyseistä henkilöä. :kieh:

No...ehkä sä otat asian liian vakavasti?
Ei kaikkia asiakkaita välttämättä muista, tai ei jaksa kommunikoida heidän kanssaan vapaalla.
Kohteliasta olisi tietty sanoa "moi" vaikkei tietäisi kuka häntä tervehtii, saatikka että asia kiinnostaisi.

Semmoinen aivosulku, kun joku näyttää tutulta, mutta ei niin tutulta, että tervehtisi. Ehkä se ei ehtinyt tunnistaa sun naamaasi siksi asiakkaaksi. Tai sillä on muuten huono päivä. Ehkä se muistaa sut seuraavan kerran kun meet sinne kauppaan.

Ei tuollaista kannata ottaa itseensä. Jatka vain tervehtimistä. Hän saattaa olla ujo. Tai sitten häntä hävetti omat ostoksensa. Tai sitten hänelle oli saattanut sattua jotakin ikävää. Tai sitten hän ei ollut varma, tervehditkö juuri häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Semmoinen aivosulku, kun joku näyttää tutulta, mutta ei niin tutulta, että tervehtisi. Ehkä se ei ehtinyt tunnistaa sun naamaasi siksi asiakkaaksi. Tai sillä on muuten huono päivä. Ehkä se muistaa sut seuraavan kerran kun meet sinne kauppaan.

Jeps. Ja ylipäätään noita puolituttuja voi olla vaikea tunnistaa väärässä ympäristössä. Mäkin tunnistan asiakkaat helpommin työympäristössä kuin vapaalla. Ja sama kyllä toisinkin päin. Asiakkaat ei välttämättä tunnista myyjää, jos "väärässä yhteydessä" vaikka ruokaostoksilla törmätään, tutussa ympäristössä (eli liikkessä missä olen töissä ) on tunnistaminen helppoa.

Ja lisäksi noi moikkaustilanteet on aika nopeita, jos ei ole ihan varma moikkaajasta voi hämääntyä, eikä ymmärrä sanoa mitään tai korkeintaan vasta sitten kun tilanne on jo mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No...ehkä sä otat asian liian vakavasti?
Ei kaikkia asiakkaita välttämättä muista, tai ei jaksa kommunikoida heidän kanssaan vapaalla.
Kohteliasta olisi tietty sanoa "moi" vaikkei tietäisi kuka häntä tervehtii, saatikka että asia kiinnostaisi.

peesiiii.
toiset ovat muutaneet esim. elämässään noin 20 kertaa, on opiskelut, kesätyöpaikat, monta määräaikaista työsuhdetta, joissa ihmisten määrä valtava kussakin työssä...

lapsuudesta saakka muuttuvat ihmiset.

muisti kuormittuu valtavasti eikä kaikkia muista.

Ei apua! Pitääkö mun oikeasti tunnistaa kaikki asiakkaat?
Todellakin unohtaa asikkaan vaikka kävisi useinkin. varsinkin, jos sillä on ollut pitepi tauko kaupassa käynissä.
Kannattaa olla onnellinen, että sua ei muisteta. Yleensä asiakas muistetaan negatiivisestä asiasta.

Kyse ei ole siitä, että pitääkö tunnistaa, vaan siitä, että tervehtii takaisin ystävällisesti. Kyllä itse tervehdin kaikkia, jotka minua tervehtii ja yleensä hymyilen vaikka kuinka keljuttaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyse ei ole siitä, että pitääkö tunnistaa, vaan siitä, että tervehtii takaisin ystävällisesti. Kyllä itse tervehdin kaikkia, jotka minua tervehtii ja yleensä hymyilen vaikka kuinka keljuttaisi.

Se onkin kohteliasta :)

Mutta jos joku ei huomaa, jaksa tai viitsi olla kohtelias asiakkaalle, jota ei ehkä tunnista/muista, niin tarkoittaako se sitä että maailma on paska ja ko. henkilöä pitää alkaa tietoisesti boikotoimaan? :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo, no mä luulen, että se ei ehkä tajunnut ekaksi, että tervehdit sitä. Jos tuo olis tapahtunut mulle, niin sanoisin sit seuraavan kerran kaupassa, että mä moikkasin kylillä, etkä tainnut tunnistaa. Seuraavan kerran se muistaisi moikata sitten. No biggie.

Yhteistyössä