Alkuperäinen kirjoittaja mallintti:
muija vaan mumisi että koira on kipeä tai jotain vastaavaa. Ei koira kovin kipeältä näyttänyt kun kävelemään pystyi...
Itseasiassa kusitulehduksessa koira pystyy kävelemään. Ihminenki pystyy. Muistan, kun omalla koiralla oli jatkuvasti virtsakiteitä ja oli kipeä. Sai kyllä aina paniikissa, siis ihan oikeesti koska en hyväksy sisäpihalle kusemista, kävellä ja joskus jopa kannoin (ei onnistu kaikilla tuoki jo aika painava) ettei vaan lirauta sisäpihalle. Pari kertaa vahinko tapahtu, mutta onneks kukaan ei nähny. Siis koiralla kesti pitkään tuo vaihe, saatiin onneksi kuriin lopulta niinki yksinkertaisella keinolla kuin c-vitamiini. Mutta tutkimuksissa kestää, että saa ajat, koska mun koiralta ihan ultrattiin+röntgenit otettiin ja sitä ennen yritettiin lääkkeillä saada kuriin. Ja kun pitää pissan pht ja muut katsoa, koska joillekki tuo c-vitamiini on taas vihoviimeinn jota saa antaa. Ja tätä kesti useamman kkn, oli ihan hirveää aikaa. Eli kyllä, koira voi olla tosi kipeä vaikkei siltä näytä..koirathan nimenomaan piilottelee sen kivun, ettei omistajakaan aina tiedä ennen kuin saattaa olla jopa liian myöhäistä!
Tahalliset kusetukset ovat asia erikseen. Ite kerään muidenki koirien jätöksiä ja tekis mieli meidän kadun varteen laittaa k yltti, että kerätkää jätökset..mutta sit se vaikuttais joltain koiravihaajan tekstiltä, niin pitäis varmaan laittaa "tv: koiranomistaja". Ärsyttää, koska tietysti tämän kadunvarren koiranomistajia syytellään noista paskoista, vaikkei nuo meiltä ole.
Kaiken lisäksi räsyttää, kun monet inhoavat koiranomistajia (KAIKKIA) paskojen perusteella. Kukaan ei kerää paskoja, jos yks paska on jossain. Tosi veemäistä. En minäkään VIHAA KAIKKIA IHMISIÄ, vaikka kaduilla on roskia..tupakantumppeja laskin olevan 100 kpl yhdellä neliömetrillä tuossa yhdessäkin korttelissa! Samoin tupakka-askeja, karkkipapereita, pahvikuppeja..ja jopa HUUMENEULA. Tsiisus. Jos ens kerralla taas viereisen talon pappara mulle mussuttaa, on muuten mussuttanu ja oon ihan ilmaissut sekleästi et kerään paskat kuten tiedät (oon nähny kun se on nähny ikkunasta)..niin sitten sanon, että "sinä kun käytät noita huumeita niin viittikkö kerätä ruiskus"=D Ja joo, tämä on rauhallista aluetta, mutta ilmeisesti joku huumeveikko sitten menny ohi.
Ja tiedän, sekavaa tekstiä, mutta ärsyttää ainainen syyttely ilman tietoa.