Voi itku noita koiranomistajia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mallintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mallintti

Jäsen
12.10.2008
52
0
6
Eilen olin parvekkeella ja huomasin että yksi nainen antaa kusta kerrostalon sisäpihalle koiransa. Huusin että "älä anna sen koiran kusta siihen missä lapset leikkii" muija vaan mumisi että koira on kipeä tai jotain vastaavaa. Ei koira kovin kipeältä näyttänyt kun kävelemään pystyi... Ja pihalla on vielä kieltomerkki ettei saa koirat tarpeitaan tehdä sisäpihalle.

No eipä aikaikaan kun menin uudelleen parvekkeelle niin toinen nainen oli koiransa kanssa menossa lenkille ja arvatkaas antoi kusta senkin vielä samaan kohtaan kysessää siis eri koira ja ihminen.

Joten minäpä tein hienon kieltolapun ja vien tänään joka rapun alaolveen sellaisen. Tuosta linkistä näkee millaisen kieltolapun koneella väsäsin;

http://www.aijaa.com/v.php?i=4072693.png

Luulisi kyllä tuollaisen tajuavan. Tokihan koirat pissii aina siihen, mihin joku toinenkin koira on pissinyt. Ärsyttävää kyllä. Yhtä ärsyttävää, että ihmiset antavat kissojensa juosta vapaana ja kakkia hiekkalaatikoihin. Todella välinpitämätöntä, HÄVETKÄÄ!!

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Kai ymmärrät, että tollanen lappu vaan ärsyttää niitä ja ne alkaa tuon tuosta kusettamaan niitä koiria siinä pihalla...? :laugh:

Ai onko koiranomistajat sitten niin ikävää porukkaa? Luulis kai jokaisen tajuavan ettei kuseta koiraansa toisten pihoille, vaikka onkin kyse kerrostalosta. Taidat itse kuulua samaan sakkiin.

Voipi olla että ärsyttää mutta metsään pääsee suoraan tuosta pihasta ja yleiselle lenkki polulle. Voisivat esim. Ohjata ne koiransa "tien" toiselle puolelle koska se ei ole sisä pihaa ja muksut eivät siinä pöpelikössä leiki.

Kiva pihapoliisi :laugh:

Mun mielestä ihan kiva ja asiallinen lappu jos teillä on ihan viewressä metsä. Meillä metsään on noin 100 metriä enkä kyllä voi vaatia koiria pidättämään sitä matkaa.

Mutta en tietenkään kyllä sisäpihoille/leikkipaikoillekaan anna koirien tarpeitaan tehdä.

Meidän talossa kusettavat koiransa meidän lämmitystolpan juureen.. Se kun sattuu sopivasti olemaan ensimmäinen pylväs johon on sopiva nostaa koipea :kieh: En oo vielä saanu kiinni itseteossa jolloin voisin asiasta ystävällisesti mainita.

Itseasiassa sitäkin vähän protestoin, että tällaisella tiiviillä alueella koirat tekee tarpeensa pitkin metsiä. tarkoittaa sitä, että lasten kanssa siellä ei viitsi kulkea kun kasoja ympäriinsä. KERÄTKÄÄ NE KÖKÖT. Pissien ei ole niin väliä, kunhan ei leikkipaikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja mallintti:
muija vaan mumisi että koira on kipeä tai jotain vastaavaa. Ei koira kovin kipeältä näyttänyt kun kävelemään pystyi...

Itseasiassa kusitulehduksessa koira pystyy kävelemään. Ihminenki pystyy. Muistan, kun omalla koiralla oli jatkuvasti virtsakiteitä ja oli kipeä. Sai kyllä aina paniikissa, siis ihan oikeesti koska en hyväksy sisäpihalle kusemista, kävellä ja joskus jopa kannoin (ei onnistu kaikilla tuoki jo aika painava) ettei vaan lirauta sisäpihalle. Pari kertaa vahinko tapahtu, mutta onneks kukaan ei nähny. Siis koiralla kesti pitkään tuo vaihe, saatiin onneksi kuriin lopulta niinki yksinkertaisella keinolla kuin c-vitamiini. Mutta tutkimuksissa kestää, että saa ajat, koska mun koiralta ihan ultrattiin+röntgenit otettiin ja sitä ennen yritettiin lääkkeillä saada kuriin. Ja kun pitää pissan pht ja muut katsoa, koska joillekki tuo c-vitamiini on taas vihoviimeinn jota saa antaa. Ja tätä kesti useamman kkn, oli ihan hirveää aikaa. Eli kyllä, koira voi olla tosi kipeä vaikkei siltä näytä..koirathan nimenomaan piilottelee sen kivun, ettei omistajakaan aina tiedä ennen kuin saattaa olla jopa liian myöhäistä!

Tahalliset kusetukset ovat asia erikseen. Ite kerään muidenki koirien jätöksiä ja tekis mieli meidän kadun varteen laittaa k yltti, että kerätkää jätökset..mutta sit se vaikuttais joltain koiravihaajan tekstiltä, niin pitäis varmaan laittaa "tv: koiranomistaja". Ärsyttää, koska tietysti tämän kadunvarren koiranomistajia syytellään noista paskoista, vaikkei nuo meiltä ole.

Kaiken lisäksi räsyttää, kun monet inhoavat koiranomistajia (KAIKKIA) paskojen perusteella. Kukaan ei kerää paskoja, jos yks paska on jossain. Tosi veemäistä. En minäkään VIHAA KAIKKIA IHMISIÄ, vaikka kaduilla on roskia..tupakantumppeja laskin olevan 100 kpl yhdellä neliömetrillä tuossa yhdessäkin korttelissa! Samoin tupakka-askeja, karkkipapereita, pahvikuppeja..ja jopa HUUMENEULA. Tsiisus. Jos ens kerralla taas viereisen talon pappara mulle mussuttaa, on muuten mussuttanu ja oon ihan ilmaissut sekleästi et kerään paskat kuten tiedät (oon nähny kun se on nähny ikkunasta)..niin sitten sanon, että "sinä kun käytät noita huumeita niin viittikkö kerätä ruiskus"=D Ja joo, tämä on rauhallista aluetta, mutta ilmeisesti joku huumeveikko sitten menny ohi.

Ja tiedän, sekavaa tekstiä, mutta ärsyttää ainainen syyttely ilman tietoa.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Kai ymmärrät, että tollanen lappu vaan ärsyttää niitä ja ne alkaa tuon tuosta kusettamaan niitä koiria siinä pihalla...? :laugh:

Ai onko koiranomistajat sitten niin ikävää porukkaa? Luulis kai jokaisen tajuavan ettei kuseta koiraansa toisten pihoille, vaikka onkin kyse kerrostalosta. Taidat itse kuulua samaan sakkiin.

No jos tollanen lappu tulis, ni varmasti kusettaisin koirani sen lapun juureen. Kyllä mä sen lasten leikkipaikan ymmärrän ja senki, että piha ei oo koiran vessa, MUTTA tollanen pihapoliisi saa mun sisäsen pikku kiusantekijän nousemaan pintaan. :whistle: ;)

Kyllä meidän koira ainakin uskoo, kun sanoo, että ei siihen, jos huomaan että on tekemässä tarpeitaan (kumpaa vaan). Toki se haistaa kun toiset koirat on siihen jo moneen otteeseen ruikkinut, mutta mielestäni on törkeää antaa pissailla ja etenkin paskoa välittämättä ollenkaan paikasta. Itsekkään en kerää kakkoja, mutta koira tekeekin tarpeet sellaisiin paikkoihin, missä niistä ei kenellekkään mitään näkö/haju/kengänpohja-haittaa olekkaan.

Itsellä on koira mutten ikimaailmassa käyttäisi koiraani kerrostalon pihalla... Herranmunjee pitäähän sitä ihmisillä järki olla päässä. Me asutaan ok-talossa ja usein näkee näitäkin jotka lenkkeilee koiransa kanssa ohi ja antaa koiransa tehdä tarpeet esim. meidän postilaatikon alle tai päästä pitkälle hihnassa ihan meidän pihaan asti. Meillä pieni, just kävelemään oppinut taapero joka varmasti löytää kaikki koiranjätökset... Mä olen aina sanonut että korjaapa samantien nuo paskat pois, ihan sama liko aikeet tehdä se vai ei. Jokaisella koiranomistajalla on VELVOLLISUUS hoitaa koiransa ulkoilutus niin ettei muille koidu siitä haittaa.

mua taas jotenkin ärsyttää kun kaikenmaailman mukelot juoksee ympäri metsiä, levittelee roskia ja rikkoo pulloja kallioille, niin, että koiran tassut menee verille, ja luonto sotkeentuu.. Mä voisin ehkä viedä tonne metsän kupeeseen sellasen kyltin, jossa lukis että "ethän anna lapsesi sotkea tai rikkoa luontoon sinne kuulumatonta tavaraa, vie lapsesi vaikka sinne leikkipihalle sotkemaan!" Jeesh, näillä mennään...

No jos tollanen lappu tulis, ni varmasti kusettaisin koirani sen lapun juureen. Kyllä mä sen lasten leikkipaikan ymmärrän ja senki, että piha ei oo koiran vessa, MUTTA tollanen pihapoliisi saa mun sisäsen pikku kiusantekijän nousemaan pintaan. :whistle: ;)

Aika keskenkasvuista.

Alkuperäinen kirjoittaja niin no..:
mua taas jotenkin ärsyttää kun kaikenmaailman mukelot juoksee ympäri metsiä, levittelee roskia ja rikkoo pulloja kallioille, niin, että koiran tassut menee verille, ja luonto sotkeentuu.. Mä voisin ehkä viedä tonne metsän kupeeseen sellasen kyltin, jossa lukis että "ethän anna lapsesi sotkea tai rikkoa luontoon sinne kuulumatonta tavaraa, vie lapsesi vaikka sinne leikkipihalle sotkemaan!" Jeesh, näillä mennään...

Harvoinpa varmaan lapset rikkoo pulloja. Ne on nuo teinit/nuoret aikuiset. Lapset kyllä yleensä ovat hyvin tarkkoja, ettei luontoa sotketa, ja jo rahankin takia haluavat viedä pullot kauppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Aika keskenkasvuista.

http://www.youtube.com/watch?v=teFVIKbdls0 :D

Tiedänpä muuten tapauksen jossa ei lapun laittaminen ja ystävällinen pyyntö koiran kusettamisesta muualle vaikuttanut koiran omistajan käyttäytymiseen, ja usean kerran sanomisen jälkeen heille laitettiin isännöitsijän puolesta lappu, että joko lähtee koira tai sitten koko porukka saa muuttaa muualle. En kyllä tiedä miten jutussa lopulta kävi, kun sisko ehti muuttaa talosta enneku tuo asia saatiin päätökseen.

Oli tälläkin koiran kusettajalla ottanut mielen päälle, ja ilkeyksissään kusetti koiraansa mm. toisten lämmitystolppiin ja oven eteenki :o

Kaiken lisäksi kerran yks naapuri tuli mulle vähä, et talojen välisestä hiekkatiellä ei saa kusettaa koiria. No en kuseta siinä koiria. Tuli muka hämysti selittämään jostain sakusta, joka on kussu jonkun auton päälle meidän pihassa. Sit vähä kysy, et "eihän sun koirat niin tekis". Sanoin oikeen isosti ja selkeästi, että "ei varmaan kaksi LEIKATTUA NARTTUA kuseskele jalka ilmassa". Nimenomaan on aika harvinaista vielä, että ylipäänsä narttu kuseskelis jalkaa nostaen..ja en tarkoita vähän nostaen (ettei tassuun mee kusta), vaan silleen kuten urokset että se kusi tosiaan lentää korkealle..näitä on, mutta ei kovin usea näin tee. Kyllä veetutti. Muutenki selitti, että "sisäpihalla ei saa pitää koiria vapaana ettei kuse ja pasko hiekkalaatikolle". Minä sanoin, et "no kuka siinä on vapaana koiria pitäny? Jos joku, niin kissat noin tekee ja ykshän täällä kissaa irti pitää kun meidän rapussakin oli kissan nylkemä linnunraato". Tämän jälkeen mies oli ihan hiljaa, mutta jotenki jäi tosi veemäinen kuva. Että pitää tulla ihan sanomaan, ettei pidä sisäpihalla koiraa vapaana..no semmosta ei oo koskaan tapahtunu. Ja ihan ku en sais minäki jokamiehenoikeuksilla kulkea sitä hiton hiekkatietä koirieni kanssa, kun ne ei siihen kuse! Tuota reittiä pitkin vaan paikat, mihin koirat voi pissata, on paljon lyhempi. Muuten meillä on yli 50m. Ja kaiken lisäksi tämän äijän hyväksymä toisen asukkaan koira taas saa siitä tepastella, vaikka se ukko nimenomaan kusettaa siinä sen UROSkoiransa. Aitaa vasten oikeen. Että just.

Pakko purkautua, mutta ärsyttää ihan sikana nuo koirienvihaajat ja muut naapurihäiriköt. Eri asia, jos tullaan asiallisesti sanomaan, mutta jos jotenki veemäisesti vihjaillaan jotain MITÄ EI TOSIAAN OO TAPAHTUNU enkä oo esmes sisäpihalla IKINÄ nähny yhtään koiraa vapaana...niin on tosi ärsyttävää. Tekis mieli käydä vaikka paskat tunkemassa tommosen postilaatikkoon =D Kaiken lisäksi toi on vielä semmonen yli 30-vuotias mammanpoika, joka vielä asuu kotona =D Tosin tekee töitä vähä ympäri Suomen, mutta silti..

Mun mielestä on ok huomauttaa, mutta nätisti eikä vittuillen tms. Jos mulle vaikka joku sanois, että koira kovasti ulvoo yksi nkotna..niin oisin oikeesti kiitollinen, että joku sen mulle sanoo. Ja näin voin tehdä asialle jotain..Sama ois jos jotenki epähuomiossa koira vaikka kusis johonki, niin on mun mielestä ok sanoa että jos ei tähän tms. Tosin kaikkihan tietää, että sisäpiha on kiellettyä aluetta. Mutta ite ymmärrän ainaki pentukoiralta vaikkapa vahingon. Tai sairaalta koiralta. Samalla tavalla ymmärrän ihmisiltäkin eri asioita tilanteen mukaan. Mutta tahallinen koirien kusetus väärään paikkaan on mun mielestä törkeää ja pilaa muidenki koiranomistajien mainetta.

P.S. Ollaanpa tarkkana taas ulkona, ku on noita koiravihaajien nakkipaloja joissa rotanmyrkkyä. Jos muuten saan verekseltään kiinni, niin kyllä käy huonosti tälle tyypille.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:

Tiedänpä muuten tapauksen jossa ei lapun laittaminen ja ystävällinen pyyntö koiran kusettamisesta muualle vaikuttanut koiran omistajan käyttäytymiseen, ja usean kerran sanomisen jälkeen heille laitettiin isännöitsijän puolesta lappu, että joko lähtee koira tai sitten koko porukka saa muuttaa muualle. En kyllä tiedä miten jutussa lopulta kävi, kun sisko ehti muuttaa talosta enneku tuo asia saatiin päätökseen.

Oli tälläkin koiran kusettajalla ottanut mielen päälle, ja ilkeyksissään kusetti koiraansa mm. toisten lämmitystolppiin ja oven eteenki :o

No juu, meijän oma pihapoliisi aina raivoo mulle meijän pihan koiran*askoista. Huvittavinta on, että tavataan yleensä roskiksilla, KUN OON TULOSSA LENKILTÄ P*SKAPUSSI KOURASSA. :whistle:

On mulla ollu joskus koira mukana tossa talon leikkipakallaki (ollaan ainut lapsiperhe), mut oon aina komentanu sen siihen nurmen reunalle odottamaan. Siinä se on nätisti nököttäny, eikä tasan oo mitään hätiään tehny.

Sinisellä ympyröity sisäpiha ja pöpelikkö punaiselle johon voisi ohja sen koiran kuselle. Siis juu en ole erityisemmin pihapoliisi seurailen parvekkeelta muutenkin maailmaa kun siellä tupakalla käyn. Meilläkin on koira joten vihaaja en ole, miedän piski ei kuse pihalle. Suurin osa on teekkareita joilla ei ole lapsia niin helppohan se on antaa tohon pihalle kusasta kun ei ajattele lapsia.

http://www.aijaa.com/v.php?i=4072771.jpg

Yhteistyössä