Voi itku...meijän ekaluokkalainen poika haluaisi synttärilahjaksi hamsterin,muusta ei ole puhunut kohta puoleen vuoteen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maakilpikonna on kiva lemmikki, mutta hoito on yllättävän vaativaa (jos siis haluaa hoitaa niin, että konna voi hyvin ja pysyy terveenä). Käy katsomassa http://www.maakilpikonna.com sivulta löytyy melko paljon tietoa kilppareista.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Chinchilla on jyrsijöistä sellainen joka ei allergisoi, toki sen syömät heinät ja myös kuivikepurut saattavat aiheuttaa allergisia oireita... Se vaan vaatii huomattavasti isomman häkin kuin hamsteri.

ei kai se mikään rotta ole :ashamed: ?

Kaukana rotasta, se on mun mielestä söpöin jyrsijä! :)

http://www.grizzlyrun.com/Files/Images/Image_Gallery/chinchilla_picture.jpg

Oi miten ihana pullukka :heart:

Miten mulla on sellainen käsitys että ne puree herkästi?

*varmasti varma tieto kun en äsken edes tiennyt onko se lintu vai kala*

:laugh:

Ei ne pure sen helpommin kuin muutkaan jyrsijät, ja kesyyntyvätkin helposti. Ihania, suht isokokoisia ja pitkäikäisiä lemmikkejä ovat. Tarkan ruokavalion vaativat, mutta muuten aika helppohoitoisia.

Meillä kaks chillaa ja lapset on niistä aina vaan yhtä innoissaan, kun ne on niin uteliaita ja vilkkaita. Ja toi ruokavaliokin on aika helppo, just siks kun se on niin tarkka.. Aivan ihania otuksia, pois en antais
:D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Hamsterit ovat aika allergisoivia :( Mitenkäs, kiinnostaako häntä akvaario? Vaikka eihän se sama asia ole ollenkaan... Hoitamista niissä on kyllä kaloissakin ja katselemista :)

Akvaariollekin voi olla allerginen.

Lähes mille tahansa voi olla allerginen. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Maakilpikonna on kiva lemmikki, mutta hoito on yllättävän vaativaa (jos siis haluaa hoitaa niin, että konna voi hyvin ja pysyy terveenä). Käy katsomassa http://www.maakilpikonna.com sivulta löytyy melko paljon tietoa kilppareista.

Kiitos linkistä :flower:

http://myrskylyhdyn.com/forum/YaBB.pl Tossa on chilla sivusto, mun mielestä osaa keskusteluista voi lukea kirjautumatta, ja sieltä löytyy mahtavia kuviakin, sekä alottelevalle ohjeita chillan hoidosta sekä muuta tietoa chilloista..

Mä oon jostain saanut käsityksen, että chincillat tiputtaa karvansa helposti säikähdettyään? Onks tää tosi? Miettinytkin joskus,että lapsi perheessä niitä tilanteita varmasti paljon tulee =)

Osta semmonen akvaario sammakko, mikä ei ui vedessä. Ihan oikeesti! Kilpikonnista leviää tauteja ja ovat vissiin aika kalliita. Eläinliikkeet tilaavat niistä isoja sammakoita jostakin ulkomailta. Ne ovat muuten aika ihmisläheisiä, ei yhtään inhottavia.

MEiltä löytys punakorvakilpikonna-pariskunta. SAIs ihan ilmatteeksi hakea pois. JÄänyt toi hoito vähän vähemmälle. MUkana tulis noin 300l allas. Itsetehty kylläkin...

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Meillä 4v poika halusi hamsterin synttärilahjaksi ja sehän sitten ostettiin pitkän keskustelun jälkeen. Poika kyllä tiesi /ymmärsi sen että äiti on tietyille eläimille allerginen. Ja pojan onneksi en ole oireillut mitenkään ja ötökkä on ollut meillä pian kaksi vuotta. Suosittelen vain et tyttö hamsteri kannattaa ottaa. Meillä ainakin tuo poika haisee tosi voimakkaalle kun purut vaihtaa, useamman päivän, merkitsee vissiin reviiriään. Ja vanhemmiten on tullut vihaiseksi --> puree. Kaverilla on tyttö hamsteri samasta poikueesta ja sitä voi pitää kädellä ym. eikä haise.

tuo on muuten totta!meillä on nyt tyttähamsteri,ei tosiaan haise eikä äksyile.miehellä oli aikoinaan uros joka dölläs..

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Mä oon jostain saanut käsityksen, että chincillat tiputtaa karvansa helposti säikähdettyään? Onks tää tosi? Miettinytkin joskus,että lapsi perheessä niitä tilanteita varmasti paljon tulee =)

On totta, tosin ne pudottaa sellasia tuppoja eli ei kaikkia karvoja kerralla, vaan sit jää turkkiin sellasia lovia kun tippuu karva tuppoja. Meillä ei oo lapset onnistunu säikyttän chilloja ainakaan niin, tosin chillojen häkki ei sijaitsekkaan sellaisessa paikassa että lapset siinä vieressä touhuais kokoajan, vaan chillojen häkki on meidän makkarissa, ja kun chillat on vapaana juoksemassa niin lapset tietää että sillon ei riehuta ja yleensä pienin lapsi on jo nukkumassa kun chillat päästetään lattialle.

tuli mieleeni kun noita lueskelin.. itellä oli hamsteri kun nuori olin. perheessä ei ollut allergioita eikä astmaa, mutta minulle tuollaiset tulivat. lääkärikin silloin totesi että hamsteri (+muut pikkujyrsijät) kovin herkästi aiheuttavat allergiaa ja sen myötä myös astmaa. Että suosittelen että jos allergiaa jo perheessä on niin jätätte sen jyrsijän kauppaan ja keskustelette lapsen kanssa muista vaihtoehdoista.

Yhteistyössä