Voi itku, mä joudun taas ostamaan välikausipuvun, keväällä ostin jo yhden syksyksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Poitsu käytti jo keväällä 74cm vaatteita ja ajattelin, että kyllähän sille syksyllä menee 80cm vaatteet ja ostin käytettynä tosin 80cm välikausipuvun ja äsken sitä kokeilin, niin tuohon hukkuu siihen. Nyt on sitten alettava metsästämään 74cm välikausipukua. Kyllähän toi 80cm menisi, jos jätkä olisi rotevampi, mutta kun on tuollainen hoikka ja nyt vasta sen 74cm pitkä, niin eipä tuo 80cm puku kauhean hyvältä päällä näytä.
Hankin tosin äsken 80cm toppapuvun, jos se nyt sit kuitenkin menisi talvella, onhan siihen kuitenkin pari kuukautta aikaa ja alkutalveksi on tosin tossa yksi ohuempi toppapuku, joka on 74cm ja sitä käytettiin ihan lopputalvesta pari kertaa jo.

Meidän 71cm poitsulle 74 cm välikausipuku just sopiva, 80cm on varapuku. Mä en ostais toista, koska käyttöaika on niin vähän kuitenkin, vain pari kuukautta ehkä. Liikkuuko poika paljon. Rattaissa istuessa ei isolla puvulla ole niin väliä...

Minä en ole tainnut koskaan ostaa ulkovaatteita tai -kenkiä etukäteen "varastoon" juuri sen takia, että en osaa arvioida mitä kokoa lapsi on seuraavana talvena tai keväänä. Ihailen niitä, jotka osaavat aina aleista hamstrata vaikka seuraavan talven haalarit. Sisävaatteita kyllä ostelen isompiakin tulevan varalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
otas huomioon että syksyllä sinne alle pitää sitten tunkea villaa tai fleeceä. että onko se sitten niin iso se puku =)

annas kun se villakin on vielä vähän iso, niin onkin kiva miettiä pistääkö kaiken mytyn kumpparin alle, päälle vai mihin.

Reilu on eri asia kuin iso. Ei sitä tumpilla voi rypyttää ylettömyyksiä, jos haluaa piltin tekevän jotain muuta kuin seisovan tai istuvan tumput suorina.

Nimimerkillä kerrasta oppineena

Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:
Minä en ole tainnut koskaan ostaa ulkovaatteita tai -kenkiä etukäteen "varastoon" juuri sen takia, että en osaa arvioida mitä kokoa lapsi on seuraavana talvena tai keväänä. Ihailen niitä, jotka osaavat aina aleista hamstrata vaikka seuraavan talven haalarit. Sisävaatteita kyllä ostelen isompiakin tulevan varalle.

Minä en ole esikoiselle uskaltanut ostaa mutta kakkoselle ja kolmoselle olen ostanut, koska jotenkin niiden kasvua on helpompi ennakoida, kun voi muistella, miten esikoinen on aikanaan kasvanut. Nyt kun esikoinenkin on jo 5v niin hänelle uskalsin ostaa kesällä välikausipuvun ensi kevääksi, kun ei tuon ikäinen enää kasva niin isoilla pyrähdyksillä.

Riippuu paljon minkä valmistajan vaatteista on kyse. Toisella valmistajalla 74 saattaa olla ihan yhtä iso kuin toisen 80. Ite pyysin siskoa ostamaan keväällä HP ticketin puvun pojalle syyspuvuksi 98cm kun keväällä käytti 92 Reimatecin pukua. No toi TTH puku on aivan valtava, menee ehkä vuoden päästä. Enpä arvannut että ne noin isoja on mitoitukseltaa kun ei aikasempaa kokemusta ollut. Luulia että Ap:n lapsi on kuitenkin siinä iässä että lisäsenttejä pituuteen tulee aika nopeastikin. Meillä oli vuosi sitten keväällä käytössä 74cm tutan välikausihaalari ja juhannusalesta ostin sitten 80cm Reiman haalarin ja sehän jäi kesken syksyn pieneksi vaikka poika ei ollut edes 80cm pitkä vielä.

Siis tuo puku roikkuu päällä, että sinne saa kyllä pistää aika paljon tavaraa sisään että olisi sopiva. Ja tuo poitsu liikkuu paljon, kun kävelee jo, joten siksikään ei viitsisi ihan älyttömän suurta pukua pitää.

Lapsi täyttää nyt vuoden.

Yhteistyössä