Voi itku kun minusta on alkanut tuntumaan siltä, että opiskelen ehkä väärää alaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
tai siis, eräs toinen ala on alkanut kiehtoa oikein todenteolla. Tämä kiehtova ala on aina kiinnostanut minua ja nyt en tiedä mitä tehdä. Nykyisten opintojen pitäisi tietenkin edetä, mutta en tiedä onko tämä sittenkään sitä mitä haluan tehdä! Miten te samassa päättämättömyyden tilassa olleet olette tehneet päätöksenne?

Mä miettisin sitä että paljonko on opintoja jäljellä, että voisko opinnot kuitenki suorittaa loppuun ja sit vasta alkaa ehkä opiskella sitä kiehtovaa alaa..

Kun kuitenkin olen kiinnostunut tästäkin alasta jota opiskelen, tai ainakin kohtuullisen kiinnostunut olen. Tuo ala mikä kiehtoo minua on aivan toinen ääripää tieteiden joukossa verrattuna tähän nyt opiskelemaani alaan. Voi kurjuus.

No opiskelut ovat suunnilleen puolessa välissä. Keskenkään ei huvittaisi jättää, mutta jos ensin opiskelen tämän ja sitten toisen niin.. Täytyisihän sitä joskus työelämäänkin siirtyä. Aikaa vain menee niin valtavasti.

Palstalla on joka päivä tätä samaa jauhantaa. Luulen, että joillakin menee koko elämä siihen, että etsivät jotain parempaa. Vaihtavat vuoroin miestä ja ammattia. Ja yhteiskunnan pitäisi aina maksaa.

Mulla sama homma. Oon 26v ja opiskellut nyt kolme vuotta alaa, joka ei kiinnosta. Parhaillaan hautuu ajatus vaihtamisesta. Sitten taas seuraavat 5-6 vuotta uuden alan parissa, mut pakko se on vaihtaa jos ei kiinnosta. Toisaalta, mä tykkään opiskelijaelämästä:)

No eikö olisi mahdollista tehdä tästä ekasta kandi ja jatkaa maisteriohjelmassa siinä toisessa? Vai onko ihan sula mahdottomuus? En oo tästä ihan varma, mutta joillakin aloilla ainakin mahdollista. Ja toisaalta, aika paljonhan saa hyväksi luettua kyllä varmasti jos nytkin vaihtaa, sivuaineita ja muuta..?

Mä en ymmärrä miksi se on niin kamalaa vaihtaa alaa jolle on valmistunut tai vaihtaa alaa kesken opintojen..en mä vois kuvitella olevani koko työuraa ainakaan samassa työssä, saati edes alalla.
Miksi ihminen ei voi opiskella myös vanhempanakin uutta jos se kiinnostaa, aina kauhistellaan sitä valintaa..

Niin kuin jo sanoin niin nämä alat ovat aivan ääripäissään. En usko että hyväksiluettaisiin mitään muuta kuin kieli- ja viestintäopinnot, jos niitäkään :/ ehkä jotain sivuaineita, en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin kuin jo sanoin niin nämä alat ovat aivan ääripäissään. En usko että hyväksiluettaisiin mitään muuta kuin kieli- ja viestintäopinnot, jos niitäkään :/ ehkä jotain sivuaineita, en tiedä.

Niin mitä olet opiskellut ja mistä olet kiinnostunut?