Voi hyvää päivää tuon ruokasäästön kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pph

Vieras
Onneks nostettiin uudelleen pöydälle, viitaten siis siihen mitä tampereella meinattiin, että enempi puuroja,keittoja ja MAKKARAA jä vähempi salaatteja...mä oon NIIN ONNELLINEN kun lapseni, ja muutama muu mukula meillä, saa syödä päivittäin vaihtelevaa, terveellistä ja monipuolista ruokaa, salaattia tai raastetta ja hedelmiä.

No, kun katselee sitä ruokaa mitä hyvin monet lapsilleen syöttävät kotona, niin tuskinpa se päiväkodin makkaralinja enää siihen katastrofiin mitään vaikuttaa :|

Hyvin monilla kun on kaapit täynnä sokerisia jugurtteja, paahtoleipää, eineksiä ja itse kokkaaminenkin tarkoittaa pussista tehtyä italianpataa ja letunpaistoa. Eikä salaatteja tai raasteita edes tarjoilla ruualla tai jos tarjotaan niin niitä ei syödä kuin vähän ja leivän päälle tungetaan vaan lauantaimakkaraa ja juustoa.

Mutta jos lapsi ei kotonaan saa monipuolista ruokaa, niin onhan se nyt hyvä että edes koulussa on siihen mahdollisuus.

Olen samaa mieltä nykyajan ruuanlaitosta, pussikeittoa, pussikastiketta, pussimuussia... jne. Harmi kun kaupasta valmiinaostettu on nykyään edullisempaa kuin itsetehty! :/

Moni ei varmaan edes tajua, että jos opettaisivat lapsensa syömään aamuisin puuroa, niin säästyisi hirveät määrät rahaa ja kaloreita lapsiltakin. Jos siis verrataan muroihin, mysleihin tai vaikka voileipiin!

Mutta toisaalta, kuinka monen kotona olet olut katsomassa mitä lapset suuhunsa saavat... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Puuroileva:
Moni ei varmaan edes tajua, että jos opettaisivat lapsensa syömään aamuisin puuroa, niin säästyisi hirveät määrät rahaa ja kaloreita lapsiltakin. Jos siis verrataan muroihin, mysleihin tai vaikka voileipiin!

Meillä taaperolla oli parin viikon mittainen puurolakko. Ei siinä mitään, jo kai saattaa kyllästyttääkin, kun aamuin illoin on kohta puolitoista vuotta puuroa syönyt. Mutta olipas hankala keksiä yhtä hyvää ja täyttävää aamu- ja iltapalaa lapselle. Leipä ja viili -linjalla oli aamulla jo reilun tunnin päästä aamupalasta nälkäinen. Illalla väsyneenä ei jaksanut senkään vertaa syödä. Ja periaatteesta en pelkkää sokerijogurttia lapselle syötä.

Onneksi ollaan taas päästy puuroruotuun.

Yhteistyössä