Voi hyvä tavaton sentään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ILMIÖITÄ: Supertakuukurssit valmentavat yliopistoon | Kotimaa | YLE Uutiset | yle.fi

Kuka kehtaa maksaa 5000 euroa, että pääsee yliopistoon opiskelemaan, jos pääsee? Eikö se olisi ihan sama ottaa yliopistoissa lukukausimaksut käyttöön, jos kerran nykyään jo pelkkä yliopistoon pääsy maksaa tuon verran.

Itse pääsin yliopistoon 3 vuotta sitten A:n ylioppilaspapereilla ja ilman mitään valmennuskursseja. Täysin itsenäisesti luin pääsykokeisiin ja menin pääsykokeeseen ja yliopistoon sisään pääsin.

Kyllähän näitä on vaikka kuinka paljon.. Jos vanhemmilla (tms) on varaa sponssata niin mikäs siinä kerta ei opiskelemaan heti päässyt - noita opintojahan voi jotenkin kaiketi hyväkslukea jos pääsee sisään. En ymmärrä mikä sinua järkytti.

(huom. en itse ole ylioppilas saatika koskaan hakenut yliopistoon)

[QUOTE="Sani";23741581]Kyllähän näitä on vaikka kuinka paljon.. Jos vanhemmilla (tms) on varaa sponssata niin mikäs siinä kerta ei opiskelemaan heti päässyt - noita opintojahan voi jotenkin kaiketi hyväkslukea jos pääsee sisään. En ymmärrä mikä sinua järkytti.

(huom. en itse ole ylioppilas saatika koskaan hakenut yliopistoon)[/QUOTE]

Taitaa kuitenkin melko harvassa olla ne, joilla on varaa tai halukkuutta satsata noin paljon rahaa valmennuskurssiin.