Voi hyvä naapurini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
Meillä on oma rytmimme arkisin. Herään aamuisin viimeistään 6.45 ja teen kaikille lapsille aamupalan, katson että tokaluokkalainen lähtee ajoissa/vaatetettuna kouluun. Laitan keittiön kuntoon ja tytölle 1v4kk aamutoimet samalla, ehkäpä vähän myös pyykin laittoa ja muuta siivoilua. Sitten syön itse aamupalani ja hörppään toisen kupposen kaffetta, jolloin kello onkin jo ruoanlaiton puolella.
Syömme tytön kanssa ja kipaisenkin sitten joko lenkille vaunuillen tai tyttö menee sänkyyn päikkäreille. Sitten onkin jo tokaluokkalainen tullut kotiin ja on välipalan aika + läksyjä ja muuta puuhaa, emme välttämättä mene pihalle ulkoilemaan.
Iltaruoan teen mieluiten niin, että pääsemme n klo 17-18 syömään ja saan köökin siivottua jälleen kerran ja pyykkitouhuja + lasten kanssa oleilua.
Iltapalankin ruukaan tehdä koko perheelle, joka aiheuttaa taas keittiön järkkäilyä jne jne,,

Uskotko, jos sanon, etten tykkää patsastella taaperon kanssa pihalla nyt kun luntakin on noin paljon ja taapero ei pääse kunnolla liikkumaan > turhautuu? Mieluimmin vedän sen lenkin vaunuillen, ymmärrän kyllä että sinua ketuttaa kun et näe meidän ulkoilevan lainkaan. :hug:

No jo oot kyttääjän saanut riesaksesi! Sanos sille seuraavan kerran, että ihanko teidän kulkemisten kyttäämiseen menee aika? Tarvisiko hän kenties ystävää tai muuta elämää.

Minua on haukuttu kerran, etten ulkoile tarpeeksi lapseni kanssa... Oltiin kyllä päivittäin pihalla päivällä tai/ja iltapäivällä. Naapuri oli sukulaiselleni (ovat kavereita) sanonut ettemme ole koskaan pihalla... tämä naapuri oli työssä käyvä, työaika 8-16, eikait se sieltä töistään tähän pihapiirin näe...

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mua vaan ihmetyttää, että miten 1v4kk ei pääse liikkumaan. Meillä jo vuoden ikäinen tuolla tepastelee, laskee mäkeä pulkalla mun kanssa ym.

Kaikki lapsethan eivät osaa vielä kävellä tuossa iässä, en tiedä onnistuuko konttaaminen tuolla lumihangessa.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Mua vaan ihmetyttää, että miten 1v4kk ei pääse liikkumaan. Meillä jo vuoden ikäinen tuolla tepastelee, laskee mäkeä pulkalla mun kanssa ym.

Kaikki lapsethan eivät osaa vielä kävellä tuossa iässä, en tiedä onnistuuko konttaaminen tuolla lumihangessa.

Voihan lapsi vaikka istua pulkassa ja vanhemman kanssa laskea mäkeä tai muuten touhuta lumessa.

Alkuperäinen kirjoittaja maissi:

ootko ikinä kuullu et lapset kehittyy eri tahtia?

Niin? Kai lumessa voi muutakin tehdä kuin kävellä jos se siitäö on kiinni.

Pääsee toki liikkumaan ja tepasteleekin, mutta ei tosiaankaan viihdy kovinkaan kauaa pihalla patsastelemasa. Siksi me vielä ulkoillaankin vaunuillen, kunnes taas alkaa lumet sulamaan.(ja tulee lämpimämpää ) :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Pääsee toki liikkumaan ja tepasteleekin, mutta ei tosiaankaan viihdy kovinkaan kauaa pihalla patsastelemasa. Siksi me vielä ulkoillaankin vaunuillen, kunnes taas alkaa lumet sulamaan.(ja tulee lämpimämpää ) :xmas:

Meillä vaan tuo hurjasti tykkää kun pulkalla mennään mäenlaskuun.

Miksi et tee sen kanssa jotain? Mikä pakko se on patsastella.

Meillä vaan tuo hurjasti tykkää kun pulkalla mennään mäenlaskuun.

Ja tämä liittyi Jätkän lapseen miten? :D

*Kun meillä näin, niin pitäisi muillakin* :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:

Miksi et tee sen kanssa jotain? Mikä pakko se on patsastella.

Öö kyllä teenkin vaikka pulkalla mennään jne jne,, ja siitä tyttö tykkääkin (minä en :xmas: )
Pointti nyt vaan oli se, että en tykkää joka päivä mennä tuohon pihalle pph:tten lasten kanssa peuhaamaan, vaan teen vaunulenkin.(mitä tuo kauhistelija ei näemmä ymmärtänyt)

Pakko kommentoida,et meilläkään ei viihyttäs yhtään tossa pihassa,ei tosin kyl rattaittenkaan kyydissä...ainoo miten viihtyy jotenkuten on pulkkamäki,mut siihenkin on rajallinen kesto mitä jaksaa vetää ylös ja juosta pulkan vieressä ales,kun on sen verran jyrkkä tää meidän pihan pulkkamäki ettei yksin voi laittaa mäkeä alas...
Kyl miä sitkeesti koitan aina pikkasen ulkona käyttää,mut jos pakkasta on rutosti tms. niin tulee keksittyä suosiolla muuta viihdykettä.. ja meillä sentään poika "jo" 1v8kk =)

Yhteistyössä