Voi hitto vieköön mua ärsyttää meillä käyvä perhetyöntekijä

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Joka kerta hän kysyy, että onko mulle vaikeaa viedä roskat pihalle. Kysyi tuota tälläkin viikolla siitä huolimatta, että sanoin keittiössä olevien roskapussien nostetun juuri siihen ja ne ovat menossa roskiin. En vain ehtinyt viedä niitä kun ptt soitti ovikelloa.

Olen joka kerta vastannut, että ei ole vaikeaa viedä roskia. Nyt jo pitää hammasta kiristellen vastata tuohon koska alan olla niin täynnä sitä muijaa.

Sitten kerroin, että kuopus oli ollut kuumeessa. Siis kerroin näin aivan tapaamisen alussa. Vähän myöhemmin asia tuli esille toisessa yhteydessä ja ptt ihan pokkana ai ******* on ollut kuumeessa. Siis WTF?

Keittiönoita
Eikös noi perhetyöntekijät just ole perheen avuksi ja jos perhetyöntekijä kerran huomaa roskapussit, muttei itse älyä viedä niitä roskikseen, niin asiasta voi kaiketi hänelle sanoa :)

Niin perhetyöntekijähän ei tee kotitöitä, muksua voi hoiaa, että vanhempi voi vaikka nukkua tai käydä asioilla.
Keskusteluapua se enimmäkseen on ja sitä että mietitään miten saataisiin arki pyörimään hyvin.

Keittiönoita
Joka kerta? No en ihmettele, että kysyy jos sulla on joka kerta siellä viemättömiä roskapusseja.
Onko tarkoitus, että perhetyöntekijä tulee kyläilemään? Mä ainakin vien roskapussit ulos silloin, kun olen muutenkin lähdössä jonnekin kuten kauppaan, töihin tms. Toki siivoan, vien roskat yms, jos olen kutsunut meille vieraita, mutta lasketaanko perhetyöntekijä kutsutuksi vieraaksi? Mä olen ymmärtänyt, että he eivät tule pullakahville vaan auttamaan perhettä arjessa selviytymisessä.

"juu"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;21966175:
Onko tarkoitus, että perhetyöntekijä tulee kyläilemään? Mä ainakin vien roskapussit ulos silloin, kun olen muutenkin lähdössä jonnekin kuten kauppaan, töihin tms. Toki siivoan, vien roskat yms, jos olen kutsunut meille vieraita, mutta lasketaanko perhetyöntekijä kutsutuksi vieraaksi? Mä olen ymmärtänyt, että he eivät tule pullakahville vaan auttamaan perhettä arjessa selviytymisessä.
Onko sulla keittis käyny ptt? Ja tiedäthän, että ne ei ihan normi perheissä käy :)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;21966173:
Niin perhetyöntekijähän ei tee kotitöitä, muksua voi hoiaa, että vanhempi voi vaikka nukkua tai käydä asioilla.
Keskusteluapua se enimmäkseen on ja sitä että mietitään miten saataisiin arki pyörimään hyvin.
Oukei. Mä jotenkin ajattelin, että perhetyöntekijöillä olisi korvattu entiset kodinhoitajat.

Keittiönoita
[QUOTE="juu";21966183]Onko sulla keittis käyny ptt? Ja tiedäthän, että ne ei ihan normi perheissä käy :)[/QUOTE]
Ei ole käynyt. J asilloin, kun lapseni olivat pieniä, lapsiperheissä kävi arjen apuna kodinhoitajia. Perhetyöntekijöitä silloin ei vielä ollut lainkaan.

"juu"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;21966187:
Ei ole käynyt. J asilloin, kun lapseni olivat pieniä, lapsiperheissä kävi arjen apuna kodinhoitajia. Perhetyöntekijöitä silloin ei vielä ollut lainkaan.
Niin siis perhetyöntekijä ei ole kodinhoitaja, eikä hänen tehtäviin kuulu roskien vienti.

No kyllä mekin ihan normaali perhe ollaan ja meillä kävi ppt muutaman viikon. Olin kylläkin 17-vuotias ja esikon kanssa oli auttamassa.

Eka tiskas ja sit vei muksun tunniks pihalle, että mä saan olla rauhassa pyykkeineni tai imuroida yms..
Eläpäs yleistä :)

Keittiönoita
[QUOTE="juu";21966197]Niin siis perhetyöntekijä ei ole kodinhoitaja, eikä hänen tehtäviin kuulu roskien vienti.[/QUOTE]
Eli huononnusta sitten vanhaan systeemiin. Monestihan lapsiperheessä tarvittaisiin nimenomaan sitä käytännön apua, jota ainakin monilapsiset perheet ja joskus myös yh:tkin sai vielä 80-luvulla.

"Hmmm"
[QUOTE="juu";21966183]Onko sulla keittis käyny ptt? Ja tiedäthän, että ne ei ihan normi perheissä käy :)[/QUOTE]

Mikä nyt sit luokitellaan normaaliksi perheeksi? Itse jouduin viimesimmän raskauden aikana olemaan täydessä levossa ennenaikaisten supistelujen takia ja tilattiin ptt käymään pari kertaa viikossa, vei ulos ja leikitti kahta isompaa lasta koska itse en siihen kyennyt.

"juu"
No kyllä mekin ihan normaali perhe ollaan ja meillä kävi ppt muutaman viikon. Olin kylläkin 17-vuotias ja esikon kanssa oli auttamassa.

Eka tiskas ja sit vei muksun tunniks pihalle, että mä saan olla rauhassa pyykkeineni tai imuroida yms..
Eläpäs yleistä :)
Köh tuota :D :D normaaliperhe ei oo teiniperhe :D et kyllä niillä on joku syy siihen tuloon ja sun tapauksessa se on ollu tuo teiniäitiys/elämänhallinta.

"juu"
[QUOTE="Hmmm";21966215]Mikä nyt sit luokitellaan normaaliksi perheeksi? Itse jouduin viimesimmän raskauden aikana olemaan täydessä levossa ennenaikaisten supistelujen takia ja tilattiin ptt käymään pari kertaa viikossa, vei ulos ja leikitti kahta isompaa lasta koska itse en siihen kyennyt.[/QUOTE]

No siis normaali ja normaali, tarkoitan että perheessä on joku ongelma jonka vuoksi tulevat ja sulla se on sitte ollu tuo vuodelepo toisella se voi olla joku toinen esim. ketjun teiniäiti.

Ai :D No, mä olen pitäny itseeni ihan normaalin perheen äitinä. Ei se käynyt meillä, kun kolme kertaa, eli kolme viikkoa. Ja sen jälkeen totes ettei häntä ole täällä edes tarvittu ja hän ilmoittaa eteenpäin, ettei tule enää.. No Big Deal...
Mies oli jo silloin yrittäjä, eikä rahatilanne ollut huono, asuttiin jo silloin tässä isossa ok talossa ja kaikki kunnossa. Ei me siis olla mikään TEINIperhe :p

vdv
[QUOTE="Hmmm";21966215]Mikä nyt sit luokitellaan normaaliksi perheeksi? Itse jouduin viimesimmän raskauden aikana olemaan täydessä levossa ennenaikaisten supistelujen takia ja tilattiin ptt käymään pari kertaa viikossa, vei ulos ja leikitti kahta isompaa lasta koska itse en siihen kyennyt.[/QUOTE]

Ja meille tarjosivat neuvolassa perhetyöntekijää, kun tuli puhe vauvan nukkumisesta. Nukkui siihen aikaan 1-2 tunnin pätkissä ja olimme luonnollisesti todella väsyneitä vuoden jälkeen. Emme ottaneet, joku varmasti tarvitsi meitä kipeämmin niitäkin kunnan resursseja. Hassua, että joissain kunnissa ei saa millään ja toisaalta vanhukset makaavat kotonaan sängyissään vankeina. Meille sitten olisi järjestynyt heti noinkin "kevein" perustein.

Yhteistyössä