voi hitto mua ärsyttää kun vien lasta päiväkotiin ja ne tädit...

• Viestiketjun aloittaja äitii
  • Ensimmäinen viesti
"klovni75"
Mun tyttö ehti olla kuudessa eri päiväkodissa (muutimme useasti) ja kaikissa muissa hoitaja vähintään katsoi ystävällisesti ja nyökkäsi kun vein/hain lasta, mutta viimeinen oli juuri samanlainen kuin ap:n kuvailema. Tädit eivät olleet näkevinäänkään, vaikka joskus vein lapsen ihan tädin viereen niin ei millään tavalla osoittanut edes huomaavansa lasta. Yritin tervehtiäkin, aina oltiin naamat norsun vitulla. Kerran sitten sanoin yhdelle tästä, ja hän suuttui. Seuraaana aamuna hän istui tuolilla ovensuussa kädet puuskassa ja naama tuplanorsunvitulla ja säkillinen herneitä nenässä, ei kyllä edelleenkään noteerannut mutta mielenosoituksellisesti oli muka lasta vastaanottamassa.

Kaikissa muissa päiväkodeissa olin tullut hyvin toimeen henkilökunnan kanssa, lapseni on iloinen ja sosiaalinen ja häntä oli kehuttu todella paljon, olimme viihtyneet ja tykänneet kaikista ja suhtauduimme positiivisesti ja yhteistyöhaluisesti tähänkin, joten meistä tuo kohtelu ei voinut mielestäni johtua. En tiedä sitten mikä heitä vaivasi, enkä kyllä tiedä sitäkään että kohtelivatko vain meitä tuolla tavalla vai kohdistuiko tämä kaikkiin tasapuolisesti. Joka tapauksessa oli todella onnellinen, kun hoitosuhde tuohon päiväkotiin päättyi.

"a.p"
[QUOTE="hoitsu";25765983]Jep, kyllähän sitä nyt normaalit ihmiset tervehtii toisiaan tuossa tilanteessa. Tervehditkö sinä? Vastataanko sun tervehdykseen? Jos siis sulle ei edes vastata eikä noteerata niin sitten täytyy ottaa suoraan yhteys johtajaan. Mutta itse ehkä koittaisin tervehtiä itse ja kysellä vaikka vastapuoli ei alussa niin aktiivinen oliskaan. Tuntuu oudolta, itse olen niin tarkka käytöstavoista ja tervehdin/kiitän jne aina.[/QUOTE]

no en minä mene sinne kahvipöydän luo ja tervehdi välttämättä koska tosiaan istuvat selkä ovelle päin kahvikuppeineen.
en minä ole johtajaan ottamassa yhteyttä,koitan nyt selviytyä tästä jutusta itse :)

"hoitsu"
[QUOTE="a.p";25766004]no en minä mene sinne kahvipöydän luo ja tervehdi välttämättä koska tosiaan istuvat selkä ovelle päin kahvikuppeineen.
en minä ole johtajaan ottamassa yhteyttä,koitan nyt selviytyä tästä jutusta itse :)[/QUOTE]

Voithan sä huikata moi sieltä ovelta :) No tsemppiä, mutta kyllä johtajaankin voi ottaa yhteyttä, jos ei muut toimet auta. Laittaa vaikka sitten sähköpostia jos henk.koht. asioiminen tai soittaminen on hankalaa.

Tuollainen käytös osoittaa suorastaan ammattitaidon puutetta. Olen kohdannut samaa niin töissä, kuin omien lasten hoitopaikoissa. Onneksi edes jotkut hoitohenkilökunnasta ovat asianmukaisia ja suhtautuvat lapseen lämmöllä myös hoitoon tulemisen hetkellä.

Minä olen tätä myös miettinyt, että onko tämä joku "uusi lastenkasvatus-trendi", että hoitajista koulutetaan ja välinpitämättömiä :(
Nykyisessä ryhmiksessä, jossa lapset ovat on juurikin ap:n kuvaama meininki...tuntuu kamalalle jättää lapset hoitoon, mutta ajattelen myös, että kun lapset eivät valita on heidän hyvä siellä (ehkä) olla.
Vanhempia ei tervehditä, ei aamulla eikä iltapäivällä.
Lapsia ei tulla eteiseen vastaan ja iltapäivällä ei sanota "moi moi" tai "huomiseen":..kaikki päivän kuulumiset saan itse nyhtämällä nyhtää, ikinä hoitajat eivät ala itse mitään vapaaehtoisesti kertomaan.
AIVAN HANURISTA!

Luojan kiitos lapsille on nyt uusi hoitopaikka tiedossa ja se on, kuin toinen maailma verrattuna tämänhetkiseen, siellä hoitajat ovat mukavia, iloisia, oma-aloitteisia ja NORMAALEITA :)
Heillä on perus käytöstavat, jotka näköjään monelta nykyihmisesltä puuttuu.
Meidän tilanteessa ei auttaisi puhua päiväkodinjohtajalle, koska hän on juuri pahin mykkäkoululainen.

Tsemppiä vaan...

"a.p"
[QUOTE="susu";25766153]oletko huomannut miten käyttäytyvät muitten vanhempien ja lasten kohdalla?Ehkä on muitakin jotka ihmettelevät?[/QUOTE]

lapseni on hoidossa sellaisen ajan että yleensä silloin ei muita tuoda tai haeta joten kamalasti en...joskus tosin....esim. tänään näin kyllä yhden tädin juttelevan yhdelle äidille..
sitäkin olen miettinyt,että rasittaako lapseni kun on hoidossa epänormaalin ajan ja siksi olen ilmaa...
joskin lapseni ei katkaise mitään päiväunia tms. että aiheuttaisi sinänsä lisäharmia.

"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen En Ainakaan Ole;25766117:
Minä olen tätä myös miettinyt, että onko tämä joku "uusi lastenkasvatus-trendi", että hoitajista koulutetaan ja välinpitämättömiä :(
Nykyisessä ryhmiksessä, jossa lapset ovat on juurikin ap:n kuvaama meininki...tuntuu kamalalle jättää lapset hoitoon, mutta ajattelen myös, että kun lapset eivät valita on heidän hyvä siellä (ehkä) olla.
Vanhempia ei tervehditä, ei aamulla eikä iltapäivällä.
Lapsia ei tulla eteiseen vastaan ja iltapäivällä ei sanota "moi moi" tai "huomiseen":..kaikki päivän kuulumiset saan itse nyhtämällä nyhtää, ikinä hoitajat eivät ala itse mitään vapaaehtoisesti kertomaan.
AIVAN HANURISTA!

Luojan kiitos lapsille on nyt uusi hoitopaikka tiedossa ja se on, kuin toinen maailma verrattuna tämänhetkiseen, siellä hoitajat ovat mukavia, iloisia, oma-aloitteisia ja NORMAALEITA :)
Heillä on perus käytöstavat, jotka näköjään monelta nykyihmisesltä puuttuu.
Meidän tilanteessa ei auttaisi puhua päiväkodinjohtajalle, koska hän on juuri pahin mykkäkoululainen.

Tsemppiä vaan...
toisaalta puolet noista hoitajista on noin kuuskymppisiä, eli ei varmaan mikään uusi trendi.

"a.p"
se tuli vielä mieleen, kun kerran kyselin miten lapsella on mennyt (kun ei koskaan saanut palautetta) niin täti vaan tokas, että hyvin ja jos jotain erikoista olis, kyllä me se kerrottais.
tuli vaan olo että mitä ees kyselen, että kun eivät mitään kerro kaikki on ok...¨

ollaan tää vko lomalla joten ens viikolla koitan jutella heidän kanssaan.

Yhteistyössä