voi hitto mua ärsyttää kun vien lasta päiväkotiin ja ne tädit...

• Viestiketjun aloittaja äitii
  • Ensimmäinen viesti
äitii
istuu aina selkä ovelle päin kahvipöydässä eivätkä viitsi edes kääntyä tervehtiäkseen!!!!!!
sanokaa teenkö jotain väärin,vai mitä tekisin?
tilanne tuntuu välillä ikävältä...
välillä kun haen lasta eivät välttämättä sano edes mitään kun "antavat" lapsen, joskus jopa kun ovat nähneet että tulen, avaavat vaan portin ja pistävät lapsen menemään ilman että edes portilla olen käynyt!

"a.p"
[QUOTE="Minä";25760618]No niin pitää ja niin pitää puuttua. Mut puhu nyt eka niille "tädeille". Varmaan pk:n johtajakin ekana kysyy, että oletko keskustellut ko. henkilöiden kanssa asiasta... :D[/QUOTE]

kyse 5 vuotiaasta.
häiritsee tosiaan ku aina aamulla istuvat selkä ovelle päin eivätkä ees vilkase, eivät sano lapsellekaan mitään...

"Jenis"
No kuulostaa todella omituiselta. Meillä on ainakin sääntö ihan, että lapsi pitää tuodessa "luovuttaa" hoitajalle ja lähtiessä vanhemmalle. Kyllä mä ainakin tahdon vaihtaa lapsen kuulumiset, ja meillä hoitajat ne ihan omatoimisesti kertookin...

FreezeCat harmaana
Otat asian rohkeasti ja reippaasti puheeksi. Lasta pitää olla aina vastaanottamassa ryhmästä aikuinen, jotta lapsi tuntee olonsa tervetulleeksi ja vanhemmat voivat siinä myös vaihtaa mahdolliset tiedotteet. Jos ei tilanne muutu sanomisesi jälkeen, niin otat asian puheeksi pk- johtajan kanssa.

Ja - hakiessa toimii sama juttu. Päivän tapahtumat on hyvä keskustella tuoreeltaan läpi, vaikkei mitään niin erikoista olisikaan sattunut (tosin mielestäni jokaisen lapsen päivässä on tapahtunut aina jotakin erikoista, mistä mainita. Inhottavin tapa kuitata päivän tekemiset hakutilanteissa on se, että vanhemmille vastataan "ihan hyvin on mennyt".).

Asiat siis puheeksi :).

"a.p"
se on just kurja kun joskus haluais jotain sanoa tai kysyä niin pitää sit suurinpiirtein odotella, että jos joku tulis siihen ja vois sanookin jotain.
sit tulee olo, että no anteeks et tulin ja olen tässä ja sellanen ihan turha olo. ei ainakaan tervetullut.
tiedän kyllä että vika ei ole minun.

"Pikkuinen Jättiläinen"
Sinuna ottaisin yhteyttä suoraan päiväkodin johtajaan, kun kyse on kaikista hoitajista. Selkeästi siihen johtajan tulee puuttua, koska kaikki he toimivat väärin!

"a.p"
entäs kun vien lapsen yleensä siihen aikaan kun hoitajilla on ehkä kahvitunti, tai siis tauko?
pitäiskö niiden silti tulla siihen ovelle edes?
olen miettinyt, että jos eivät siksi tule että vien outoon aikaan lapsen.

nök
itse marssisin aamulla siihen niiden nenän eteen ja sanoisin reippaasti huomenta. jatkaisin niin kauan, että varmasti tajuavat mistä kysymys. hakiessa menisin seisomaan viereen ja kyselisin miten päivä mennyt ja oikein kaikki yksityiskohdat utelisin.

tämä on tosi
[QUOTE="a.p";25760732]entäs kun vien lapsen yleensä siihen aikaan kun hoitajilla on ehkä kahvitunti, tai siis tauko?
olen miettinyt, että jos eivät siksi tule että vien outoon aikaan lapsen.[/QUOTE]

ei niillä ole mitään kahvitunteja kun lapset hereillä!!!

"a.p"
ja sit sekin että varmaan näkevät jo ikkunasta kun tulen niin usein pistävät lapsen jo valmiiksi pukemaan eteiseen...ja kun menen on lapsi jo eteisessä pukemassa ja ryhmän ovi kiinni...tuntuu ikävältä.

FreezeCat harmaana
[QUOTE="a.p";25760732]entäs kun vien lapsen yleensä siihen aikaan kun hoitajilla on ehkä kahvitunti, tai siis tauko?
olen miettinyt, että jos eivät siksi tule että vien outoon aikaan lapsen.[/QUOTE]

Vietpä lapsesi hoitoon mihin aikaan tahansa, niin aina, aina!, on lasta oltava vastaanottamassa ryhmästä aikuinen! Aamupäivän tauon/kahvihetken aikanakin. Eikä siellä tauolla saa olla koko ryhmän porukkaa, vaan ne tauot pitä järjestää limittäisesti eli yksi kerrallaan ryhmästä. Kaikki siellä ei missään tapauksessa saa olla!

Melkoista meininkiä kyllä...mutta otat ens alkuun puheeksi yleisellä tasolla. Katsot tilannetta ja tarvittaessa ylemmälle taholle viestiä.

"a.p"
Vietpä lapsesi hoitoon mihin aikaan tahansa, niin aina, aina!, on lasta oltava vastaanottamassa ryhmästä aikuinen! Aamupäivän tauon/kahvihetken aikanakin. Eikä siellä tauolla saa olla koko ryhmän porukkaa, vaan ne tauot pitä järjestää limittäisesti eli yksi kerrallaan ryhmästä. Kaikki siellä ei missään tapauksessa saa olla!

Melkoista meininkiä kyllä...mutta otat ens alkuun puheeksi yleisellä tasolla. Katsot tilannetta ja tarvittaessa ylemmälle taholle viestiä.
siis kyllä ne siellä ryhmätilassa ovat lasten kanssa, mutta on kahvikuppien kanssa niin oon jotenkin ajatellu jos häiritsen heitä kun vien varmasti eri aikaan kun muut lapsiaan...
mutta ei ne mitään vastaanottamaan tule, vaan siellä istuvat.

fvb<h
[QUOTE="a.p";25760760]ja sit sekin että varmaan näkevät jo ikkunasta kun tulen niin usein pistävät lapsen jo valmiiksi pukemaan eteiseen...ja kun menen on lapsi jo eteisessä pukemassa ja ryhmän ovi kiinni...tuntuu ikävältä.[/QUOTE]

jos näin tekevät niin menet koputtamaan ryhmän oveen ja tiedustelemaan päivän kulusta. En kyllä katsoisi kovin nätistä tätä meininkiä! Johtajalle ehdottomasti ilmoitus ja kerrot mitä tuolla touhutaan. Luultavasti johtaja ei todellakaan tiedä! Ei kai vaan yksityinen päiväkoti? Niistä kuulee usein tuollaista?

FreezeCat harmaana
[QUOTE="a.p";25760792]siis kyllä ne siellä ryhmätilassa ovat lasten kanssa, mutta on kahvikuppien kanssa niin oon jotenkin ajatellu jos häiritsen heitä kun vien varmasti eri aikaan kun muut lapsiaan...
mutta ei ne mitään vastaanottamaan tule, vaan siellä istuvat.[/QUOTE]

Ja höpsistä höpsis, sinä viet lapsesi hoitoon juuri oikeaan aikaan :)!

Sitten kun sieltä joku vaivautuu paikalle, voi hyvänen aika sentään..., niin sanot siinä, että olisi todella kiva näin vanhempana ja varsinkin lapsen aknnalta, että paikalla olsii vastaanottamassa ryhmän aikuinen.

On ihme ja kumma, jos viesti ei mene perille.

Pahoillani olen moisen käytöksen puolesta, minkä kohtelemaksi olet joutunut :hug:.

"jep"
Jokatapauksessa kaikilla ei voi samaan aikaan olla taukoa, kun pitäähän niistä lapsistakin huolehtia! Mä aikoinaan valitin samantyyppisestä asiasta, ja siinähän niitä käytöstapoja opetellaan kun huomioidaan jokainen, ja sanotaan huomenta

"jep"
[QUOTE="a.p";25761174]siitä on tullut itellekin sit iso kynnys edes kertoa asioita kun tuntuu ettei niitä ees kiinnosta[/QUOTE]

Sulla on vanhempana oikeus vaatia sitä kiinnostusta! Jännä sinänsä että pitää perusasioista huomauttaa!!

"mami"
Kuulostaa ihan meidän tarhalta,tai yks täti tulee aina jutteleen ja tervehtiin mutta toiset tädit vaan vaan jatkaa omia touhujaan...ei puhettakaan hakiessa että puhuisivat päivän kulusta,itse mun täytyy kysyä niin ehkä joku osaa kertoa...alkuunsa suututti mutta ny olen turtunut asiaan kun lapsi sinne kyllä mielellään menee,niin olen ajatellut että hänen on siellä hyvä olla.

Yhteistyössä