Voi hitsin vitsi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huokaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huokaus

Vieras
Mua alkaa jo nyt ahistamaan esikon tulevat yks vuotis päivät :/ ens kuun puolessa välissä ne pidetään. En tykkää järjästää juhlia tai saatika mennä juhliin.. Kuulostaako nämä tarjoilut ihan pöhköiltä.. no tietysti joku kermakakku, parii eri keksilajii, nakkipiiloja ( äitini tahtoo tehdä ) mokkapaloja, ja omenapiirakka. Omenapiirakka siksi, kun tulee yksi muna allergikko niin löysin ohjeen johon ei tuu munaa ja toi kuulosti vaan niin hyvältä. Mutta omenapiirakka kesällä? ajattelenko joteki tyhmästi vai miksi tuntuu, että se ei kuulu kesään. Siis nyt jo panikoin noista juhlista :( ei tuu mitään..

Mulla olis yks Sitruunainen mansikkapiiras-ohje, joka on kesäinen ja lisäksi munaton! Sillähän vois korvata sen kermakakun. Js haluat niin voin kyllä näppäillä tuon ohjeen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miksi ei omppupomppu kuuluis ksään?? Oikein hyvältä kuulosta sun tarjoilut :) Mä tekisn ehkä lisäksi lohileipiä tai lohipiirakkaa.

hmmm..lohipiirakka kuulostaa hyvältä :) täytyy laittaa mieleen ja jos vielä sellasen pöytään isken :D niin, minusta omenasta tulee mieleen syksyn jutu. äh, teen sen ni sit teen :D

Alkuperäinen kirjoittaja chromo:
Mulla olis yks Sitruunainen mansikkapiiras-ohje, joka on kesäinen ja lisäksi munaton! Sillähän vois korvata sen kermakakun. Js haluat niin voin kyllä näppäillä tuon ohjeen!

juu, ilomielin otan vastaan ohjeen :) kiitos..

Elä ressaa, meillä mentiin 1-vuotis synttärit ihan vaan kaupasta ostetuilla tarjottavilla.. Oli laiskuus ja nuha niin ei tosiaan jaksanut edes mitään kakkua käydä vääntämään :snotty: Meillä oli kaupasta suoraan kaksi pakastekakkua, pastejoita, pipareita, sipsiä, limpparia ja kahvia.. No, meillä olikin pikkupikku pirskeet että noi kaikki ihan piisas. Nyt harmaat hyökkää kimppuun kun olen huono, saamaton ei-leipova huonoäiti :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja janeminttu:
tavan pullataikinan voi tehdä ilman munaa ja hyvää tulee.

aattelin, että pullaa en tekisi ollenkaan. Sitä niin vähän kukaan syö tai kaipaa että ajattelin pulla vapaat pippalot :) Ja munattomiksi suinkaan kaikkia tarjottavia en tee. Muutamakin jos on niin se riittää. Kekseistä dominot tiedän, että ne on munattomia.

Meilläki oli tarjottavana täytekakku, kolmee eri keksi lajia, kaupasta ostettuja pasteijoita ja sipsiä ja limppaa. Ei ollu ku lähisuku ja pari kaveri perhettä.

Sitruunainen mansikkapiiras

Ainekset
(8palaa)

Pohja
2,5dl vehnäjauhoja
75g margariinia
1rkl sokeria
2-3rkl vettä

Täyte
1purkki maitorahkaa
1dl ranskankermaa
1dl tomusokeria
1 sitruunan raastettu kuori
1l mansikoita

Koristeluun
sitruunamelissaa
tomusokeria

1
Säädä uuni 225 asteeseen. Nypi jauhot,rasva ja sokeri käsin.Lisää vesi ja sekoita seos taikinaksi.

2
Voitele ja jauhota piirakkavuoka jonka halkaisija on noin 24cm. Painele taikina vuokaan ja reunoille.

3
Paista pohjaa noin 10-12min, anna jäähtyä.

4
Täyte:sekoita rahka,ranskankerma,tomusokeri ja sitruunankuoriraaste tasaiseksi.

5
Poista mansikoista kannat ja puolita mansikat. Jos käytät pakastemansikoita, sulata ne jääkaapissa ja valuta huolellisesti,ettei täytteestä tule vetistä.

6
Täytä piirakkapohja sitruunatäytteellä ja mansikoilla. Koristele pinta sitruunamelissalla ja siivilöi päälle hieman tomusokeria.

Yhteistyössä