Voi hitsi tota meidän 6-vuotiasta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Plääh. Se on ihan mahdoton nykyään ja varsinkin näin vapaapäivinä. Ei suostu ulos lähtemään vaan mouruaa aikuisia koko ajan joko pelaamaan tai katsomaan jotain tekelettä tai muuten vain ärsyttää... Kun sais edes hetken hengähtää! Jopa pikkuveli 2v. leikkii enemmän itsekseen kuin tämä neiti. Mä en jaksa..... Lähtis edes ulos purkamaan energiaansa.

Muilla taitaa olla vain rauhallisia ja itsenäiseen tekemiseen kykeneviä eskarilaisia :/ Vinkkejä miten tuota saisi jotenkin rauhoittumaan ja antamaan rauhaa myös muille. Juuri tehtiin kävelylenkki perheen kesken ja koko matkan oli äänessä ja sisällä alkaa taas: "äiiitiiiii, mulla ei oo mitääään tekemistäää..."

[QUOTE="aapee";23338391]Muilla taitaa olla vain rauhallisia ja itsenäiseen tekemiseen kykeneviä eskarilaisia :/ Vinkkejä miten tuota saisi jotenkin rauhoittumaan ja antamaan rauhaa myös muille. Juuri tehtiin kävelylenkki perheen kesken ja koko matkan oli äänessä ja sisällä alkaa taas: "äiiitiiiii, mulla ei oo mitääään tekemistäää..."[/QUOTE]

Meillä just samanlainen 6v tyttö, ja lisäksi vielä tosiaan tekee temppuja kaiket päivät ja niitä pitää olla katsomassa ja kehumassa :)

On ollut aina hyvin kekseliäs ja omatoiminen mutta nyt tämä ikä näköjään sellainen että koko ajan esittää vaatimuksia. Onneksi isänsä loputtomasti (lähes) jaksaa pelata ja lukea satuja silloin, kun on kotona.

Pihallakin jos hetken yksin on niin koko ajan saa juosta katsomassa kuinka hienon lukipallon on tehnyt ja kuinka hienon jääpalan on löytänyt :D

Kaipa tämä kuuluu tähän ikään.

Ja tätä ennen ollut erittäin omatoiminen, mutta nyt kevään aikana muuttunut harvinaisen vaateliaaksi :/ Ennen eskaria oli vain silloin tällöin pph:lla, mutta nyt siis joka päivä eskarissa/hoidossa ja levottomuus sitä myöten lisääntynyt... Eskariryhmä on iso, joten kai silläkin on osuutta asiaan...

[QUOTE="aapee";23338614]Ja tätä ennen ollut erittäin omatoiminen, mutta nyt kevään aikana muuttunut harvinaisen vaateliaaksi :/ Ennen eskaria oli vain silloin tällöin pph:lla, mutta nyt siis joka päivä eskarissa/hoidossa ja levottomuus sitä myöten lisääntynyt... Eskariryhmä on iso, joten kai silläkin on osuutta asiaan...[/QUOTE]

Iso eskariryhmä sekin missä meidän tyttäremme on. On ollut hyvin väsynyt tänä eskarivuonna kun säännöllisesti 4 tuntia/ päivä on eskaria käynyt. Meillä myös oli ennen eskaria vain satunnaisesti hoidossa.

Selvästi nyt on joku "kausi", näin vaikea ei ole ollut vielä koskaan kuin mitä nyt on!! Itse asiassa, esikoinen oli hyvin helppo ekat 3 vuotta. Viihtyi itsekseen leikkien, ei oikeastaan itkenyt koskaan ja sopeutui kaikkeen tarvittavaan. Siitä sitten pikkuhiljaa on vaikeusaste lisääntynyt. Tuskin maltan odottaa millainen on murrosiässä :)

Oletko huomannut mustasukkaisuutta? Meillä on niin mustasukkainen kaikesta, en voi edes miehelleni puhua kun tunkee väliin kiljumaan ja haluaa isän itselleen :D Ja on todellakin asiasta puhuttu että aikuisten keskustelua ei tulla kiljuen keskeyttämään!!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23338734:
Iso eskariryhmä sekin missä meidän tyttäremme on. On ollut hyvin väsynyt tänä eskarivuonna kun säännöllisesti 4 tuntia/ päivä on eskaria käynyt. Meillä myös oli ennen eskaria vain satunnaisesti hoidossa.

Selvästi nyt on joku "kausi", näin vaikea ei ole ollut vielä koskaan kuin mitä nyt on!! Itse asiassa, esikoinen oli hyvin helppo ekat 3 vuotta. Viihtyi itsekseen leikkien, ei oikeastaan itkenyt koskaan ja sopeutui kaikkeen tarvittavaan. Siitä sitten pikkuhiljaa on vaikeusaste lisääntynyt. Tuskin maltan odottaa millainen on murrosiässä :)

Oletko huomannut mustasukkaisuutta? Meillä on niin mustasukkainen kaikesta, en voi edes miehelleni puhua kun tunkee väliin kiljumaan ja haluaa isän itselleen :D Ja on todellakin asiasta puhuttu että aikuisten keskustelua ei tulla kiljuen keskeyttämään!!!

Kyllä tulee ja keskeyttää aikuisten jutttuja.. Sekin on aika raivostuttavaa. Miten ennen niin rauhallisesta on tullut tällainen murkkuikäinen =D

Kyllä tulee ja keskeyttää aikuisten jutttuja.. Sekin on aika raivostuttavaa. Miten ennen niin rauhallisesta on tullut tällainen murkkuikäinen =D

Sanohan se!! Ollaan tässä ihmetelty samaa, mutta kuulostaa siltä että muittenkin 6-vuotiaat ovat yhtä "kauheita". Kieltämättä mukava kuulla että teillä on samanlaista :)

Jossain vaiheessa jo mietin että mikä häiriö lapselle on tullut kun nukkuminenkin oli tuossa pari - kolme kuukautta sitten vaikeaa. Ei halunnut mennä nukkumaan, ei pysynyt sängyssä, ei saanut unta (piti lopulta minun alkaa taas nukuttamaan ja pitämään kädestä kunnes nukahti) ja jonkun kerran jopa aamuyöllä heräili!! Tätä veivaamista jatkui ehkä pari kuukautta tai kolme. Ja tämä lapsi kun on vastasyntyneestä asti ollut poikkeuksellisen hyvä nukkumaan, ei ikinä mitään ongelmia nukkumisessa aiemmin!!

Ai niin, senhän mä unohdin vielä sanoa että meidän 6v menee PIILOON!!! Se on ehkä kaikkein ärsyttävintä!!! Kun pitää tulla syömään, menee piiloon! Kun on aika mennä nukkumaan - piiloon! Lähtö kauppaan - piiloon! Lähtö aamulla eskariin - piiloon jo kun pitäisi pukea vaatteet päälle ja toisen kerran kun pitäisi ovesta ulos mennä. Ihan hemmetin hauskaa!!!

Yhteistyössä