[QUOTE="jojo";28027302]Joskus on tosiaan munasta puolet jäänyt kennoonkin, kun yritin ottaa sen käteeni.
Miten nostatat taikinan? Taikinana ja sitten leivonnan jälkeen vai vain kerran, eli kun pullat on leivottu? Mä nostatan nykyään enimmät leivonnaiset vain kerran, jos kahdesti, niin sitten pidän kulhoa lämpimässä vedessä. Mä ennemmin pilaan leivonnaiseni liialla kuin liian vähäisellä nostatuksella.[/QUOTE]
Kahdesti nostatan. Taikina ja sitten pellillä ennen uuniin menoa. Mutta nyt olen angstannut pullieni kanssa. Jos se ei nouse, niin ei nouse. Turha se on kai yhtä taikinaa itkeä. Aineet on kuitenkin varmasti tuoreita. Ne ei ennätä kaapissa kauan lojua.
Minullakin on käynyt noiden heikompikuoristen munien kanssa niin, että särkyvät näppehin niitä kennosta nostaessa. Kakkaa ja höyheniä varoessa totesin, että jokin ei oikein mene nyt tässä ihan kohdilleen. Mutta minä en muista minkä merkkisiä ne munat oli. Muistelisin, että olisin ostanut ne muutamat satsit lidlistä. KÄvi kyllä mielessä, ettei mahda näiden kanojen elämä olla kovinkaan mainittavan hyvää :|