voi hemmetin KELAN tuet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kärtty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kärtty

Vieras
Minulla alkaa äitiysloma ihan justiin, sairaslomalle jouduin jäämään työstäni jo yli 2 kk sitten... Eipä vaan ole kuulunut vielä päätöstä siitä sairauspäivärahastakaan, saati äitiyspäivärahasta... Rahoista puhumattakaan! Kuinka jälkikäteen tuota sairauspäivärahaa oikein maksetaan?? Vähän hirvittää olla kuukausi toisensa perään ilman saamatta penniäkään mistään :/! Kerran kun tuossa Kelasta asiaa kysyin niin sanoivat vaan että on paljon hakemuksia käsiteltävänä! Eikö siellä kuuluisi sen verran olla ihmisiä niitä käsittelemässä että tällaiset asiat hoidettaisiin ajoissa!!? Ottaa päähän ja hermot on kireellä, kun laskut ja maksut kaatuu niskaan :(. Miten teillä on nuo päätökset ja maksut tulleet?

Juu minulle on äitiyspakkaus tullut jo ajat sitten. Vajaan viikon kuluttua alkaa tosiaan äitiysrahakausi... Mitä ihmettä tällaisissa tilanteissa voi tehdä? Tämä on minusta jo törkeää!

mua ainakin harmitti kun rahaa ei tule mistään ja olisi ollut vaikka mitä hankintoja vauvalle.oletko aivan varma ettei se äitiyspäivärahapäätös tullut samassa kuoressa kuin se äitiyspakkauspäätöskin??mun mielestä mulle tuli??

Mulla tuli äitiyspakkaus heinäkuun alussa ja äitiysrahapäätös tämän vkon maanantaina. Aloitan äitiyslomani 12.8.
Mulla päätös tuli näin 'myöhään' koska hain viimeisen 1/2 v. tuloilla, eli työnantaja on ilmoittanut tiedot heinäkuun loppuun mennessä..
Jos teillä on pankkitunnukset niin voitte käydä katsomassa missä vaiheessa asioidenne käsittely on. Sivuilta näkee mm. status (saapunut/käsittelyssä, jne.) sekä päätös kun se on tehty. Eli, esim. minä näin äippärahapäätökseni pääkohdat jo viime viikolla netissä, kun postista kolahtivat maanantaina.
Tietty kannattaa soittaa ja tarkistaa yms. mäkin oon tällä vkolla sitten soitellut kelan, palkanlaskennan ja verotston läpi.. mutta kannattaa sitä tässä vaiheessa parinkin euron takia soittaa pari puhelua,) mulla esim. tippui vero% yli 5 pykälää;)!!

Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja..:
Jos teillä on pankkitunnukset niin voitte käydä katsomassa missä vaiheessa asioidenne käsittely on. Sivuilta näkee mm. status (saapunut/käsittelyssä, jne.) sekä päätös kun se on tehty. Eli, esim. minä näin äippärahapäätökseni pääkohdat jo viime viikolla netissä, kun postista kolahtivat maanantaina.

Niin, siis Kelan internet-sivuilta näkee omat tietonsa pankkien verkkotunnuksilla.
www.kela.fi=> yläpalkista 'Asiointi' => tunnistautuminen.
Kelan sivuilta:
Asiointipalvelut ovat henkilökohtaisia ja edellyttävät asiakkaan tunnistautumista.

Yhteytesi on suojattu jo siitä lähtien, kun siirryt tunnistaumispalveluun. Varsinainen tunnistautuminen tehdään pankkien verkkopalvelutunnusten tai sähköisen henkilökortin avulla. Käytettävissä ovat Aktian, Nordean, osuuspankkien, paikallisosuuspankkien, Sampo-pankin, säästöpankkien, Tapiolan ja Ålandsbankenin tunnukset.

Yhteistyössä