VOI HELVATKUN ROMAANIT!

• Viestiketjun aloittaja RONJA
  • Ensimmäinen viesti
RONJA
Olipa eilen taas todella kiva työpäivä, kun taas tämä sama romaanijoukkoe vieraili työpaikallani, johon kuuluu kolme aikuista ja kaksi lasta.
Ilmeisesti ovat etukäteen sopineet,mitä vievät ja miten sen tekevät.
Lapset juoksee ympäri kauppaa, huutavat ja mesoavat. Räpeltävät joka paikkaan, liekkö myöskin varastavat..
Eikä muuten ole ensimmäinen kerta kun kyseinen porukka meillä vierailee..

Ylemmältä taholta on tullut käsky, että meidän tulee seurata, ettei he varasta tavaraa ja eilen minulla sitten palo pinna.

Olin yksin töissä ja muita asiakkaita oli palveltava myöskin, joten en voinut kokoajan kyylätä, mitä ne mustalaiset teki.
Kuitenkin sen verran kerkesin nähdä, että tupakkia lähti mukaan.. Toivottavasti valvontakamera sai kuvaa..
Kun romaanit olivat lähteneet pois, soitin sitten poliisin ja annoin heille valvontakameran filmin mukaan.. Eli rikosilmoitus tehty!

Kysyin eilen poliisilta sitä, että onko meillä oikeutta kieltää heitä tulemasta kauppaan, niin hän sano että ON!
Kunhan se ei liity syrjintään, rotu tai uskonto jne.. Ja tämä ei todellakaan liity niihin. Olemme seuranneet jo pidemmän aikaa tätä mustalaisten touhua, joten eiköhän jo ollut aika puuttua siihen ja niin tein kun kukaan muu ei sitä ole vielä tehnyt.
Poliisi sanoi myös, että jos he alkavat urputtamaan ja valittamaan rotusorrosta, niin voimme sanoa, että heistä on tehty rikosilmoitus, koska epäilemme heidän anastaneen tavaraa..
Ja näin lopuksi sanosin, että tämä EI OLE sitten yleistystä, että kaikki romaanit ovat samanlaisia, ei todellakaan..

RONJA
Alkuperäinen kirjoittaja RONJA:
Olipa eilen taas todella kiva työpäivä, kun taas tämä sama romaanijoukkoe vieraili työpaikallani, johon kuuluu kolme aikuista ja kaksi lasta.
Ilmeisesti ovat etukäteen sopineet,mitä vievät ja miten sen tekevät.
Lapset juoksee ympäri kauppaa, huutavat ja mesoavat. Räpeltävät joka paikkaan, liekkö myöskin varastavat..
Eikä muuten ole ensimmäinen kerta kun kyseinen porukka meillä vierailee..

Ylemmältä taholta on tullut käsky, että meidän tulee seurata, ettei he varasta tavaraa ja eilen minulla sitten palo pinna.

Olin yksin töissä ja muita asiakkaita oli palveltava myöskin, joten en voinut kokoajan kyylätä, mitä ne mustalaiset teki.
Kuitenkin sen verran kerkesin nähdä, että tupakkia lähti mukaan.. Toivottavasti valvontakamera sai kuvaa..
Kun romaanit olivat lähteneet pois, soitin sitten poliisin ja annoin heille valvontakameran filmin mukaan.. Eli rikosilmoitus tehty!

Kysyin eilen poliisilta sitä, että onko meillä oikeutta kieltää heitä tulemasta kauppaan, niin hän sano että ON!
Kunhan se ei liity syrjintään, rotu tai uskonto jne.. Ja tämä ei todellakaan liity niihin. Olemme seuranneet jo pidemmän aikaa tätä mustalaisten touhua, joten eiköhän jo ollut aika puuttua siihen ja niin tein kun kukaan muu ei sitä ole vielä tehnyt.
Poliisi sanoi myös, että jos he alkavat urputtamaan ja valittamaan rotusorrosta, niin voimme sanoa, että heistä on tehty rikosilmoitus, koska epäilemme heidän anastaneen tavaraa..
Ja näin lopuksi sanosin, että tämä EI OLE sitten yleistystä, että kaikki romaanit ovat samanlaisia, ei todellakaan..

Siis urputtamaan ja valittamaan rotusyrjinnästä, piti kirjottaman...

meidän kauppaan sai yksi tietty romanimies porttikiellon kun varasti joka kerta tavaraa ja jäi siitä kiinnikin, mutta jatkoi. toinen sai sitten kavereinaan porttikiellon kun uhkaili henkilökuntaa puukolla jne. ja poliisi tuli JO kolmen ja puolen tunnin päästä paikalle.

Voi, tiedän mistä puhut!
Itsekin aikoinaan asiakaspalvelutyössä olleena muistan kuinka oli eräs tietty perhe, jota piti silmä kovana vahtia. Palvele siinä sitten yksin ilolla muita kun kaiken kiireen keskellä joutuu noita "seuraamaan"...

mä olin pari vuotta sitten töissä pienessä vaateliikkeessä... sama meininki oli myös siellä ja aina sama romaniporukka tuli
Ensin yksi nainen kysy jotakin ja häntä piti alkaa palvelemaan ja sillä aikaa muut tonkivat koko kaupan. oli siinä vähän avuton olo kun oli yksin töissä. kerran näin ja sanoin että mä tiedän että sä laitoit hameen allesi paidan joten anna se takaisn. siitähän sitten metakka syntyi kaikki alkoi huutaa ja syyttää rasismista ja hänen ei tarvi alkaa nostamaan hametta kellekään muulle kuin miehellensä ja kaikki he huusivat yhteen ääneen täysiä!!!! :eek:

Ellu
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Täällä lukee yhden kaupan ilmoitustaululla "kansallispukuiset naiset ovat tervetulleita vain yksi kerrallaan". :whistle:
Siinäpä sitten joutuvat vuorottelemaan Kaustisen kansantanhuryhmän tädit, kun ohikulkumatkalla aikovat kaupassa poiketa!

RONJA
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa-75:
Voi, tiedän mistä puhut!
Itsekin aikoinaan asiakaspalvelutyössä olleena muistan kuinka oli eräs tietty perhe, jota piti silmä kovana vahtia. Palvele siinä sitten yksin ilolla muita kun kaiken kiireen keskellä joutuu noita "seuraamaan"...
Niinpä ja olenkin päättänyt että jos olen yksin töissä ja näen että nämä samat mustalaiset tulee, niin soitan kyllä poliisit..

Olisitpa nähnyt minut eilen, hyvä etten paiskonut toisten asiakkaiden ostoksia kun huomasin että he taas tulivat. Niin paljon minua vihastutti ja kun tietää että tavaraa lähtee varmasti mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ronja:
Just, vitsiksihän tämäkin ketju sitten meni...
Miksiköhän minua ei oikein naurata???
Tuo vain oli niin hyvin lohkaistu :)
Mutta kyllähän nuo varastelevat romanit on eräänlainen vaiettu totuus. Mutta heti jos niille alkaa vastaan "väittämään" niin vetoavat rasismiin :headwall:

Minusta on surullista, että kun on ihan kunnollisia romaneja ja sitten juuri näitä vihattuja varastelevia ja öykkäröiviä romaneja, jotka toiminnallaan pilaavat koko vähemmistön maineen. Minulla on ollut ilo tutustua muutamaan ihan kunnolliseen romaniin, mutta muuten on melkein pakko sanoa, että yleensä en heistä kauheasti pidä. Johtuen juuri käyttäytymisestä. Mikäs siinä, jos on kova ääni, mutta valehtelu ja varastelu ei mielstäni ole semmoinen asia, mitä voi painaa villaisella.

näinhän se on..ja aikoinaan pääkaupunkiseudulle "maalta" muuttaneena ihmettelin,miten voikin olla erilaiset tavat romaneilla..täällä siis varastellaan,ryypätään ja riehutaan,kun taas kotiseudulla ei tehty mitään vastaavaa..Meilläkin käy työpaikalla eräs mies ja joka kerta häviää jotain.. :headwall: itse aikanaan otin hänet kiinni ja poliisia odotellessa sain ihan mukavia uhkauksia :/ Vaan eipä se sitä tarkota,että kaikki on samanlaisia..

PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Täällä lukee yhden kaupan ilmoitustaululla "kansallispukuiset naiset ovat tervetulleita vain yksi kerrallaan". :whistle:
Tuohan on kyllä rasismia. Ei saa mennä kauppaan kaverin kanssa. mun tuntemat romanit ei varasta. Tiedän kyllä, että jotkut varastelee, mutta edes nää kunnolliset romanit ei puhu koko asiasta. Romaneiden kulttuuri on pahasti rappeutumassa, jäljellä on enää vanhemmille pokkurointi, erikoiset puvut ja tiukat puhtaussäännöt. :(

Harmi, että nämä kunnolliset ja sydämelliset ihmiset kärsivät siinä sivussa vartijoiden kyyläämisistä ja kielloista liikkua kaupassa pareittain.

Olin kerran kirpparilla ja siel oli "työharjoittelus" romanityttö.Ja kun oli hylly mis oli kirjoja ja siinä luki ROMAANIT ja tää tyttö järkkäs just sitä hyllyä...
Ja mua vähän niinku nauratti....
Meidän kylän romanit on hulluja,just haulikon kans riehuivat,yks sai osuman.Mä ainaki pelkään niitä...

Yhteistyössä