Voi Helv... Tuntipalkkalaisen juhlapyhät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sekaisin

Vieras
Miten mulla ei osu silmään netis nyt mitään viksua tuntipalkkalaisen juhlapyhistä. Saako niistä jotain, vai onko normaali palkaton päivä.

Iskee kyl niin paha v*****s, jos ne on ihan palkatonta. Vaihdoin just duunia, oli aiemmin kk-palkka. Enkä tajunnut sopimusta tehdessä tuollaista tarkistaa. Duuni on ihan kokopäiväinen.

Ja tuli myös mieleen tosta loman kertymisestä. Tuleeko se 2pvä koko kuusta, koska mulla jäi viikon vajaaks tää tammikuu. Eli periattees kai tältä kuulta ei kerry mulle lomaa.. Jos oikein ymmärsin.

[QUOTE="jjj";27924212]Eiköhän ne ihan palkallisia vapaita ole jos kokopäiväinen työ. Meillä ainakin maksetaan aina keskituntiansion mukaan.[/QUOTE]

Toivottavasti, pomo on nyt viel lomal, niin en voi kysellä nyt. Iski hirvee ahdistus asiasta.

[QUOTE="Ccc";27924393]No tietenkin saa palkan. Ei voi edes olla todellista ettei sitä tiedä.[/QUOTE]

No mut jos kelaa kuitenkin että palkka maksetaan tehdyistä tunneista. Kun on tuntipalkkalainen. Ei se mun mielestä ole itsestään selvyys.

Monet juhlapyhät on kyllä ihan palkallisia, oli palkka minkälainen tahansa. Ainakin niillä aloilla missä itse olen ollut, niin itsenäisyyspäivä jos sattuu olemaan arkipäivä niin se on palkallinen vapaa, sama on jouluna tulee pari palkallista vapaata ja pääsiäisenä ja meillä silloin maksetaan keskimääräinen päiväpalkka.
Minä en edes tee kokopäiväisenä hommaa, vaan osa-aikaisena vähintään 5h45min per päivä.

Mites sit jos pyhä ois palkallinen pvä mut tarttee mennä töihin? Oisko se pyhän korvaus normaali tuntipalkka ja sit jos tarvii mennä töihin kaksinkertanen palkka?

olin aikaisemmin tuntipalkalla enkä saanut palkkaa kuin tehdystä työstä, eli jos olin juhlapäivänä vapaalla, ei tullut tietenkään palkkaakaan. Nyt olen samassa työssä kuukausipalkalla ja saan palkan myös juhlapyhiltä.

Riippuu työehtosopimuksesta, jos sellainen alalla on. Lain mukaan palkallinen on ainoastaan itsenäisyyspäivä. Esim meidän alalla valtaosa työntekijöistä on tuntipalkalla ja viimein kolme vuotta sitten tuli yleissitova työsopimus, jonka mukaan kaikki arkipyhät ovat palkallisia.

[QUOTE="vieras";27924700]Riippuu työehtosopimuksesta, jos sellainen alalla on. Lain mukaan palkallinen on ainoastaan itsenäisyyspäivä. Esim meidän alalla valtaosa työntekijöistä on tuntipalkalla ja viimein kolme vuotta sitten tuli yleissitova työsopimus, jonka mukaan kaikki arkipyhät ovat palkallisia.[/QUOTE]

Oho, piti kirjoittaa yleiisitova työEHTOsopimus

Yhteistyössä