Voi he******! Olen siivonnut ja leiponut koko päivän neljän lapsen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma6v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma6v

Jäsen
26.02.2006
449
0
16
ja sitten kun tuntia ennen vieraitten tuloa selviääkin heille että meillä on nuhaa niin he eivät voi tulla omalle lapselleen kuulema meiltä nuhaa hakemaan. Tämä kyseinen lapsi on päiväkodissa. Yritin kertoa että on nuhaa EI kuumetta eikä eilen alkanutta vaan kesto nuhaa ollut 2viikkoa!

Mieskin tuli sitten raksalta ihan vaan heitä varten kotia...voi v****!

No mikset aikaisemmin kertonut että teillä ollaan nuhaisia?
Mä en oo ihan kamalan tarkka perusräkätaudin kanssa (tulee jos on tullakseen) mutta ymmärrän kyllä ettei väkisin haluta tulla lasta tartuttamaan.

Mutta saattepa herkutella omalla porukalla sit :)

SOita jollekin muulle perheelle (tai tarpeen vaatiessa useammalle) pääsiskö joku muu. Ja tiedän tunteen. Varsinkin sisko joka käy pari kertaa vuodessa mummolassa jättää tulematta jos jollakin valuu nenä edes vähän. Ja heidänkin lapset päiväkodissa.
Mut yritä saada joku muu kylään niin ollaan monesti tehty itekkin.

Meillä lapset ihan normaalisti koulussa ja eskassa olleet ja ulkoilleetkin; välillä vaan täytyy niistää nenää. Pitääkö tämän palstan äidit lapsensa viikko tolkulla kotona päivähoidosta/koulusta jo on ihan pelkkä nuha!

Meillä lapset ihan normaalisti koulussa ja eskassa olleet ja ulkoilleetkin; välillä vaan täytyy niistää nenää. Pitääkö tämän palstan äidit lapsensa viikko tolkulla kotona päivähoidosta/koulusta jo on ihan pelkkä nuha!
En pidä, mutta mun mielestä on ihan kohteliasta ilmoittaa vieraille asiasta ja jättää päätös vierailusta heille. Ja kun ilmoittaa tarpeeksi ajoissa, ei tule itsekään huhkineeksi turhaan.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Johan on pienestä rouvilla naamat rutussa! Joku lapsi nyt ei ehkä oikeasti tarvitse nuhaa, jos sillä on vaikka herkästi tulehtuvat korvat, astma perustautina, juuri saanut rokotuksen tai saamassa sellaista, tai kerhossa tai vastaavassa tulossa tärkeä esitys tai tapahtuma. Tai suvussa joku syöpäinen tms. joka on vielä alttiimpi vaaroille pienenkin infektion vuoksi.

Yleisesti ottaen minusta suomenmaassa suhtaudutaan liian yliolkaisesti flunssiin. Itse toivoisin että tuttavat lapsiperheet peruisivat meilletulonsa jos heillä on nuha - harvoin näin sitten vaan käy, vaan tullaan nuhaisina meille. Olen itse huomattavan herkkä poskiontelontulehduksille enkä kaipaa räkänokkia lähelleni, varsinkaan jos ne ovat niin pieniä etteivät ymmärrä käsi- tai muun hygienian päälle yhtikäs mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25388414:
En pidä, mutta mun mielestä on ihan kohteliasta ilmoittaa vieraille asiasta ja jättää päätös vierailusta heille. Ja kun ilmoittaa tarpeeksi ajoissa, ei tule itsekään huhkineeksi turhaan.

Aamen, en mäkään vie junnua nuhaiseen kylään kovin äkkiä kun meillä se menee aina korviin..

Joo sen nuhan voi saada mistä vaan, mut silti, miksi pitäs tietentahtoen tauteja hakea.

Kyllä mä aina ilmoitan etukäteen jos meillä on nuhaa, koska se voi jollakin perheellä sotkea aikataulun ja ohjelman totaalisesti. Esim. meillä miehen isä sairastaa syöpäsairautta jonka hoitojen aikaan vastustuskyky ja yleiskunto voi olla heikko. Nuha tarkoittaisi meillä sitä että sovittua vierailua sinne täytyisi siirtää. Koska välimatkaa on useampi sata kilometriä niin vältän kyllä nuhan hakemista sellaisesta perheestä missä sitä tiedän olevan ennen sovittua kyläilyä.

Eli kohteliasta ilmoittaa ja jättää päätös siitä haluaako toiset tulla kyläilemään nuhaiseen perheeseen heille jotka tulevat kylään. Minä kyllä ilmoitan silloinkin jos meillä on räkäistä porukkaa myös jos ollaan menossa kylään, että nokat valuu, sovitaanko toinen treffiaika?

Riippuu tosi paljon toisen perheen tilanteesta ja suunnitelmista mitä se nuha vaikuttaa. Ystäväperheessä nuorimmaisella on putkitettu korvat kahdesti, ja joka nuha johtaa joko korvatulehdukseen tai sairaalaan päivystykseen hengittämään avaavia höyryjä. Olisi aika epäkohteliasta jättää heille ilmoittamatta pienestäkään infektiosta, kun ovat kotihoidossa.

Niin totta tuo kyläiäy räkänenäisenä.Tuntuu, että jotkut oikein kiertämällä kaikki paikat tartuttamassa toisetkin. Koko ajan kierrtää nuhat ja mahataudit joillakin.
Koulussa ja töissä tietenkin ollaan nuhaisenakin, mutta tulla nyt räkäkäpälillä tahmaamaan toisen lelut ja levittämään tautia.
Olen monasti sanonut, että tulkaa toisen kerran, kun terveenä.

Kiitos kaikille jotka jaksoivat ottaa purkauksen vastaan ja oikeasti meillä on nyt siistiä ja herkkuja(olen yrittänyt olla laihiksella) perheelle :p

Kyllä niitä herkkujakin saa joskus syödä. :) Nyt palkitset kovan työn ja nautit kun on siistiä, ei tartte miettiä viikonlopun aikana enää siivousta.. :)

Ja voithan pyytää illalla vaikka jonkun toisen tutun kaffelle.

missään nimessä vie lastasi oman kodin ulkopuolelle, kaupat, leikkipaikat, koulut ja päiväkodit tällä hetkellä kuhisee nuhaneniä joten parempi pysyä 2kk kotona, terveiset työnantajalle!

Yhteistyössä