Voi h*elvetti.. itku pääsee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täysin loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täysin loppu

Vieras
tuon s**tanan lumentulon kanssa. ennenkuin kevät tulee, mä ja lapset ihan oikeasti hukutaan tuohon lumeen. ei täältä pääse kohta enää poiskaan kun auto ei mahdu kulkemaan. tuota h*lvetillistä lunta tulee ja tulee ja tulee eikä loppua näy. mä en pysty enää lykkäämään sitä kolalla hillittömien lumivallien yli, meidän piha-alue on enää murto-osa entisestään, pihatie on niin kapea että kohta ei oikeesti mahdu autolla menemään.. me kuollaan tänne perkeleen lumen keskelle.

mä en jaksa

sanoppa muuta. Ja vituttaa jatkuvat kovat pakkaset, laitan lapset iltapäivällä ulos vaikka mikä olis. ei keksi enää tekemistä sisällä. onneksi meillä ei sentään lunta tule mutta nuo pakkaset!

Me ostimme tällaisen, sillä on helpompi saada lumet heitettyä valleille kuin isolla kolalla.

http://www.fiskars.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=10001&langId=10201&catalogId=10301&categoryId=10888&productId=11291&page=products

Jep, ja mä todella kiitän ja kumarran tota isännän ennen joulua ostamaa lumilinkoa, olis ollut tekemätön paikka aurata tota pihaa ja pihatietä, varsinkin kun tänne pitää muksujen koulutaksienkin päästä =)

on mulla tuollainenkin, mutta ei siitä paljon apua ole. lumet on kovina kokkareina enkä mä saa niitä rikottua kunnolla että saisin ne siitä pois. ja kun koitan kolata, siihen jää koko ajan ainakin viiden sentin pehmeä lumikerros jota en saa kolalla pois.. joten ei tuosta kolaamisestakaan ole minkään maailman apua. mä niin vihaan tuota lunta, vihaan!

Alkuperäinen kirjoittaja täysin loppu:
on mulla tuollainenkin, mutta ei siitä paljon apua ole. lumet on kovina kokkareina enkä mä saa niitä rikottua kunnolla että saisin ne siitä pois. ja kun koitan kolata, siihen jää koko ajan ainakin viiden sentin pehmeä lumikerros jota en saa kolalla pois.. joten ei tuosta kolaamisestakaan ole minkään maailman apua. mä niin vihaan tuota lunta, vihaan!

Olisko sulla mahdollisuutta pyytää jostakin traktoria auraamaan se teidän piha kertaalleen ja pukkaamaan lumet vähän pidemmälle?

Olisko sulla mahdollisuutta pyytää jostakin traktoria auraamaan se teidän piha kertaalleen ja pukkaamaan lumet vähän pidemmälle?[/quote]

Tässäkin on ideaa, eikä ne ota siitä yleensä juuri mitään =)

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
AP ajata lunta pos tontiltanne, niinhän muutkin joutuvat tekemään jos lumet ei mahu tontille.

no niinhän se ap just sanoi.........
jospa on iso piha, peltoa, metsää tms. ympärillä?
mut sitä lunta on niin paljon että vaikea käsipelillä lykätä suuria määriä jonnekin oikeesti sivuun.
nii ja ap, mäkin vihaaaaan lunta ja pakkasta!!
kevättä tosiaan odotellessa...

Mustaa, kuraista ja pimeää. Loskaa ja moskaa. Sellainen oli viime talvi. Onneksi nyt tuli taas talvi, sellainen kuin ne olivat siellä omassa lapsuudessani n. 25 vuotta sitten. Kyllä meilläkin lumitöitä riittää, mutta ei niitä nyt niin montaa kertaa ole joutunut tekemään tänä talvena. Ja kevyttä pakkasluntahan tuo on työnnellä. Märkä suojalumi olisi paljon raskaampaa. Meillä itsellä pitkä pihatie ja se tehdään ihan lumikolalla ja työntimellä. Silti en valita, vaan nautin, hyvää liikuntaakin se on. Lapsia kolme, joista ei vielä suurta apua ole, mutta nauttivat nekin suuresti lumesta ja siinä peuhaamisesta. Älkää aina valittako, huonomminkin voisi olla.

Yhteistyössä