Voi että olen kateellinen ystävälleni!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan ymmärrettävää että kadehdit, vaikka en ymmärrä miten joku raaskiin antaa lapsensa joka viikonloppu hoitoon. Meillä on kolme lasta eikä myöskään minkäänlaista hoitoapua tarjolla mistään. Joskus olen tästä katkera, kun toisilla sitä apua tuntuu löytyvän aina tarvittaessa, mutta varsinkin yhden ystävän käytös loukkaa. Hän tietää tilanteemme, mutta silti muistaa aina laittaa teksitiviestiä tai soittaa, kun on esim. miehen kanssa jossain viettämässä kahdestaan "luksusaikaa", kun lapset ovat isovanhemmilla hoidossa. Tietysti olen heidän puolestaan iloinen vaikka heille se ei harvinaista herkkua olekaan. Mutta (kerran vuodessa) olisi kiva kun joskus saisi itsekin viettää miehen kanssa kahdestaan aikaa. Nyt kyllä suunnitelmissa, joska raaskittaisiin palkata MLL:a lastenhoitaja ja käydä syömässä ihan ravintolassa. Mutta siis itsepä olemme lapsemme hankkineet ja heitä rakastamme yli kaiken eli turhaa toisaalta tästä asiasta valitan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jijope:
Ihan ymmärrettävää että kadehdit, vaikka en ymmärrä miten joku raaskiin antaa lapsensa joka viikonloppu hoitoon. Meillä on kolme lasta eikä myöskään minkäänlaista hoitoapua tarjolla mistään. Joskus olen tästä katkera, kun toisilla sitä apua tuntuu löytyvän aina tarvittaessa, mutta varsinkin yhden ystävän käytös loukkaa. Hän tietää tilanteemme, mutta silti muistaa aina laittaa teksitiviestiä tai soittaa, kun on esim. miehen kanssa jossain viettämässä kahdestaan "luksusaikaa", kun lapset ovat isovanhemmilla hoidossa. Tietysti olen heidän puolestaan iloinen vaikka heille se ei harvinaista herkkua olekaan. Mutta (kerran vuodessa) olisi kiva kun joskus saisi itsekin viettää miehen kanssa kahdestaan aikaa. Nyt kyllä suunnitelmissa, joska raaskittaisiin palkata MLL:a lastenhoitaja ja käydä syömässä ihan ravintolassa. Mutta siis itsepä olemme lapsemme hankkineet ja heitä rakastamme yli kaiken eli turhaa toisaalta tästä asiasta valitan.

Ihan kuin minun kirjoittamani. Lapsillamme on isovanhemmat, jotka eivät todellakaan välitä ottaa heitä KOSKAAN viikonlopuiksi, menevät vain omia menojaan... Minua loukkaa se, että he eivät välitä ja sitten kun tällainen laatuajalla kehuskeleva ystäväni vielä ivaa meidän puuttuvasta laatuajasta
:( Olishan se kivaa päästä miehen kanssa kaksin vaikka elokuviin ja syömään, mutta ei... Meidän laatuaikaa on se, kun lapset saadaan nukkumaan perjantai-iltana niin katsotaan leffa ja syödään sipsejä ja ehkä vähän olutta ja siideriäkin ja sitten vällyjen alle :) Ei paha laatuaika sekään ;-D

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
siis millä elätte jos molemmat yhden lapsen kanssa ktoona? maksavatko ne vanhemmat myös teidän elämisen?
ja onko lapsi hemmoteltu, kun hänen kanssa 2 vanhempaa kotona ja 2 vanhempaa mummolassa?
onko pilalle palveltu?
Kotihoidontuella ja työmarkkinatuella. Ei voi mitään että mies ei pääse mihinkään. Joka työpaikkaan ja koulutukseen sekä ammattikouluun on hakenut. Ei pääse niin ei pääse. Kivahan tuo olisi jos jompikumpi onnistuisi töitä saamaan, eipä me kotona huvikseen kituutella tuilla. Minullakaan ei ole mitään ammatillista koulutusta (vain lukio ja epäonnistuneita vuosia taidekoulussa ja yliopistossa) niin joudun tästä jatkamaan opintoja, joka tulee vaan huonontamaan meidän taloudellista tilannetta. Mutta eipä sitä muutakaan voi. Ensi vuonna haetaan laajemmin ympäri Suomea, jos johonkin sitten pääsisi.

En ymmärrä toisaalta tuota pilalle hemmottelua :) Aikoinaan on perheet asuneet isoissa kommuuneissa miltei. Siellä on siskot, äidit, tädit ja mummot kaikki hoitaneet porukalla ja sitten on ne perheen miespuolisetkin jäsenet olleet aika paljon läsnä. Onkos nämä meidän aikaisemmat sukupolvet nyt ihan pilallehemmoteltuja ;)

Mutta niin, joku heikko yritys saada minut provosoitumaanhan tuo olikin. Ei oikeastaan olisi pitänyt edes selittää näitä asioita, mutta ajattelin että jotain muutakin saattaisi kiinnostaa.

Kateellinen olen minäkin monesta asiasta, mutta harvasta katkera. Enkä viitsi onnekkaille ihmisille vittuilla heidän elämänsä hyvistä puolista. Eiköhän sieltä niitä huonojakin aina löydy.

Hienoa olla provosoitumatta tuollaisesta ilkeään sävyyn kirjoitetusta viestistä! Saisi moni ottaa mallia.

Joillekin ei riitä mikään. vaikka lapset olisivat joka viikonloppu hoidossa, sekään ei riitä vaan enemmän pitäisi saada. eikä tule mieleenkään että voisi tarjota hoitoapua niille, joilla isovanhemmat asuvat kaukana.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Joillekin ei riitä mikään. vaikka lapset olisivat joka viikonloppu hoidossa, sekään ei riitä vaan enemmän pitäisi saada. eikä tule mieleenkään että voisi tarjota hoitoapua niille, joilla isovanhemmat asuvat kaukana.

Näin on!

Yhteistyössä