Voi että nyt ottaa päähän (valitusta H&M:stä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Jep, no en ala sun kans väittelemään asiasta :) Pääasia, että sulle riittää kunhan liike vaan ilmoittaa tuottavansa tuotteet eettisesti :hug:

Jos ostaa vaatteensa pienestä punavuorelaisesta design-liikkeestä, niin voi olla melko varma että sen on tehnyt joku muu kuin bangladeshilainen pikkutyttö. Eli pekkä ilmoitus ei mulle riitä.

http://areena.yle.fi/video/728221

KATTOKAAPA TUONSARJAN KAIKKI JAKSOT, NII ALKAA PIKKASEN HÄLYTYSKELLOT RAKSUTTAA PULLAMÖSSÖ KANSALLA IHANUUS HALVOISTA VAATTEISTA JA VARSINKIN NIMELTÄ MAINITSEMATON LAPSITYÖVOIMAN VOIMALLA VAATTEET VALMISTAMA VAATEKETJU.

en tarkoita että pitäisi olla ostamatta,minä olin kyseisen ketjun suurkuluttaja,en ole enää.
Jotenki tunsin tuota katsoessani piston sydämessäni että se on väärin.

Jos on pienituloinen, niin mistä muualta kuin kirppikseltä voi ostaa eettisesti tuotettuja vaatteita? Kankaat ja tarvikkeetkin ovat tosi kalliita, ehkä satojen eurojen putiikkivaatteisiin verrattuna itse tekemällä säästäisi, mutta ei köyhällä ole kyllä varaa itse tehdä kaikkea. Eikä kaikkea voi ostaa käytettynä.

Ja siis ihan oikeasti haluaisin vastusta lapsityövoiman käyttöä, mutta pakko munkin on täällä kylmässä suomessa jotain saada päälleni. Töissä vielä pitäis olla suht asialliset ja siistit vaatteet, eli pakko ostaa säännöllisesti uusia vaatteita vanhojen kuluttua nuhruisiksi, mikä kirppisvaatteiden kohdalla luonnollisesti tapahtuu aika nopeasti (harvassa työssä on kuitenkaan sosiaalisesti kauhean suotavaa ostaa yhtä kallista laatuvaatekertaa ja käyttää sitä monta vuotta, vaan aika pahalla katsotaan jos on melkein aina samat vaatteet, samoin nainen ei oikein voi joka ikisiin juhliin mennä samassa mekossa vuosikausia, ja suomessa säidenkin vuoksi eri vaatekappaleita on pakko olla paljon erilaisia, eli vähän ja laatua ei toimi).

Yhteistyössä