Voi että mulla hävettää!! Oon tehnyt itsestäni täyden pellen, vaikka tarkoitin vain hyvää. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli miehen sisko raskautui vajaa vuosi sitten. Emme ole olleet liiemmin tekemisissä, mutta ajattelin, että raskaus ja tuleva lapsi voisi ikään kuin "yhdistää" meitä, vaikka itselläni ei tuolloin vielä lapsia ollut (nyt olen raskaana).

Aloitin yhteydenpidon hienovaraisesti - onnittelin raskaudesta ja kyselin lasketusta ajasta. Sittemmin kävin kyläilemässä ja pyysin miehen siskoa esimerkiksi leffaseuraksi, ja koska en oikein muusta osannut puhua eikä siskokaan juuri mistään puhunut, intoilin hänen raskaudestaan ja kyselin voinnista yms. Ostelin vauvalle ja koko perheelle muutaman lahjan osoituksena siitä, että olemme mieheni kanssa iloisia heidän perheenlisäyksestään ja että muutoinkin haluamme olla tukena myös tulevaisuudessa.

Näin jälkeenpäin kun ajattelee, tulin kai mielistelleeksi tuota miehen siskoa ja varmasti kävin hermoillekin innokkuuteni vuoksi. Toki sisko pyysi minua myös oma-aloitteisesti kylään, mutta sen suurempaan ystävyyteen tämä raskausajan tekemisissä oleminen ei johtanut.

Nyt kun lapsi on melkein vuoden, harvassa ovat ne kerrat kun olemme heillä käyneet tai kun he ovat käyneet meillä. Järkiinnyin, enkä ole ollut miehen siskoon enää yhteydessä, ymmärrettyäni ettei hän ilmeisesti suuremmin seuraani kaivannut tai itse ottanut minuun yhteyttä.

Surettaa, sillä mielelläni näkisin lasta ja olisin koko perheen kanssa tekemisissä. En kehtaa enää tupata itseäni, vaan odotan että heiltä päin otettaisiin meihin yhteyttä. Mies ja siskonsa eivät ole läheisiä. Hävettää todella paljon, voi että kun voisi palata ajassa taaksepäin. :(

minun mielestäni et ole mitään väärää tehnyt..päinvastoin. Olettehan kuitenkin sukulaisia ja lapsenne serkuksia, joten ihan senkin takia on mukavaa että olet nähnyt vaivaa suhteen kehittämiseen. Miehesi sisko tässä nyt väärin tekee.

Voi että, kiitos teidän ihanista kommenteistanne! Olen asiaa vatvonut kuukausitolkulla, ja vihdoinkin sain avauduttua. Enää ei sydän tunnu yhtä raskaalta tai asia niin häpeälliseltä.

Jotenkin vain varsinkin nyt kun itse olen raskaana, olen ymmärtänyt, että käyttäydyin täysin erilaisesti miehen siskoa kohtaan kuin hän esimerkiksi minua kohtaan nyt (toki tajuan, että oman lapsiarjen keskeltä ei riitä energiaa muille, vaikka ehkä olisikin iloinen toisten raskauksista), ja miettinyt, olinko liian tungetteleva. Miehen sisko kun ei todellakaan ole käynyt kylässä tai kysellyt vointiani.

Alkuperäinen kirjoittaja ahdistaisi:
Kyllä mua ärsyttäis jos joku alkais tunkea itseään kylään. Kaikista ei pidä, ei edes suvusta joka pakollinen.

Juu ei tarvitsekaan pitää. Mutta meillä ei ollut minkäänlaista "suhdetta", siksi yritin sellaista luoda - siinä epäonnistuen. Nytpähän tiedän, että olen kuitenkin yrittänyt ja mikä juuri hävettääkin, että yritin niiiiiin kovasti. :(

Miksi ajatella niin negatiivisesti. Eikö kuitenkin ollut kiva, että vietitte aikaa yhdessä ja edes jonkun verran tutustuitte toisiinne. Ehkä joskus myöhemmin tutustutte paremmin. Koskaan ei tiedä, jos tilanteet ja kiinnostuksen kohteet muuttuvat. Ei sinun tarvitse häpeillä mitään tai ajatella, ettei miehen sisko pidä sinusta.

Itse olen tosi huono pitämään yhteyksiä veljeni vaimoihin ja muihinkin sukulaisiin. Aika menee niin nopeasti oman perheen parissa, kun töissäkin pitää käydä. En jaksa edes soitella heille. Silti en koe, että minulla olisi jotain vastentahtoisuutta veljieni vaimoja kohtaan. Jos tilanne olisi toinen, niin varmaan voitaisiin pitää yhteyttä, mutta nyt vaan ei oikein mahdu aikatauluun.

Kyllä muakin ahdisti, kun jotkut itselleni lähes "tuntemattomat" tyypit oli tuputtamassa itseään ja tukeaan raskausaikanani. Toisaalta taas tuntui kuitenkin kivalta huomata, että ihmiset välittävät. En mä nyt ketään tyrmännyt, vaan ilmaisin kyllä iloisuuteni huomiota kohtaan. Ehkä miehesi sisko ei vaan hallitse hyviä tapoja.

aina ei tartte itseään syyllistää. Mitäpä jos heillä on tosi raskas vuava-arki? Siis superitkuinen vauva jne, ja tämä sisko miettii siellä tahollaan, miksi nyt vauvan syntymän jälkeen hänet "hylkäsit".

Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
Mikäköhän tämänkin ketjun tarkoitus on? Ap selvästi vastailee itselleen eikä edes huomaa pientä fibaa tarinassaan:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli miehen sisko raskautui vajaa vuosi sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt kun lapsi on melkein vuoden

Niin miten minä muka selvästi vastailen itselleni? :o Mikäköhän pointti siinä olisi, kun nimenomaan halusin purkaa tuntojani enkä jatkaa asian YKSIN vatvomista. Ja tuohon näköjään tullut lipsahdus, sillä raskautumisesta on luonnollisesti vajaa pari vuotta aikaa, muistaakseni aloitin yhteydenpidon keväällä 2008 kuullessani raskaudesta ja "kohtahan" on jo kevät 2010. :D

toi on hienoa että olet yrittänyt tutustua, mutta kuten itsekkin huomasit, te ette tulleet kuitenkaan sitten loppupelissä juttuun keskenänne. ainoa asia, joka teitä silloin "yhdisti", oli vain sinun intosi hänen raskaudestaan.

Yhteistyössä