VOI ETTÄ mua riepoo kirppareilla nämä "ei pattereita" / "osta uudet patterit" - lelut!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
MIKSI ihmeessä niihin leluihin ei voi laittaa pattereita, että ostaja tietäisi heti toimiiko vehje vai ei. Itse ostin Turun Linkkikirppikseltä typeryyksissäni Teletappilelun, jossa ei toimivia pattereita ollut ja voi mikä pettymys kotona, kun lelu oli rikki :(. Että vitun iso kiitos sinulle epärehellinen kusipäämyyjä, jos tämän satut lukemaan! Olisko ollut liikaa, jos olisit rehellisesti kertonut ettei lelu toimi.
Tästä lähtien en osta enää ikinä lelua, josta ilmoitetaan patterien puuttuvan.

Itse kun vien myyntiin leluja joissa on patterit, laitan aina leluihin patterit, että ostaja tietää lelun toimivan.

Mä en ainakaan hanki uusia pattereita leluun, jonka myyn tyyliin 2 eurolla, koska ostaja ei kuitenkaan maksa niistä paristoista ekstrahintaa, vaan lelu jää myymättä jos lasken hintaan mukaan myös pattereiden hinnan.

Jos pattereissa on virtaa jäljellä, niin se on sitten asia erikseen.

Mä en ainakaan hanki uusia pattereita leluun, jonka myyn tyyliin 2 eurolla, koska ostaja ei kuitenkaan maksa niistä paristoista ekstrahintaa, vaan lelu jää myymättä jos lasken hintaan mukaan myös pattereiden hinnan.

Kuka käskee ostaa tuliterät patterit? Käytetytkin kelpaa, kunhan niiden avulla saa selville, että lelu TOIMII!!

Minä ainakin maksaisin :). Mikset kirjoita lappuun, että olet hankkinut leluun juuri tuliterät patterit. Varmasti joku muukin ostaisi ja maksaisi hiukan ekstraa, tietäen ettei heti tarvitse lähteä paristokaupoille.

Joskus kyllä harmittaa, jos lelu ei toimikkaan. Olisikohan mitään järkeä, että kirpparilla olisi muutamia erikokoisia pattereita, joilla voisi testata lelun toimivuuden? :)

itseasiassa toi on tosi hyvä idea..:D
Tai sit voi ottaa omat patterit mukaan, jos käy kirppiksillä paljonkin...
Toisaalta sit sais täältä lukea, kun joku on nähnyt, että kirppiksellä varastetaan leluista paristotkin: "näin, kun joku mamma otti paristot lelusta ja sujautti taskuunsa. Törkeetä!"

[QUOTE="vieras";24366891]Minä ainakin maksaisin :). Mikset kirjoita lappuun, että olet hankkinut leluun juuri tuliterät patterit. Varmasti joku muukin ostaisi ja maksaisi hiukan ekstraa, tietäen ettei heti tarvitse lähteä paristokaupoille.[/QUOTE]

En jaksa nähdä vaivaa :), kaupaksi lelut on menneet kuitenkin aina, ja myyn vain ehjiä leluja.

Leluihin muuten menee jos jonkinlaista patteria, eli mukaan pitäisi ottaa ainakin kolmea eri sorttia olevia...plus pari erikokoista ruuvimeisseliä että saa paristokotelon auki. Joku lelu syö yhden patterin, ja toinen lelu peräti kahdeksan.

Niinku niitä omia kokeilupattereita ajatellen.

Mä en yhtään ihmettelis, vaikka tuokin lelu olis ollut ihan toimiva vielä kirppikselle tuodessa ja myyjäkin hyvässä uskossa että toimivaa lelua myy. Täälläpäin ainakin jotkut äidit luulevat, että muiden kirppispöydät ovat jotain leikkipisteitä mihin lapsen voi jättää oman shoppailunsa ajaksi vahtimatta heittelemään niitä leluja ja kuljettelemaan niitä muiden pöytiin...todella ärsyttää tuollainen, jos ne lapset on pakko kirppikselle raahata, niin kyllä niitä siellä pitää myös vahtia ihan niinkuin missä tahansa muuallakin!

Leluihin muuten menee jos jonkinlaista patteria, eli mukaan pitäisi ottaa ainakin kolmea eri sorttia olevia...plus pari erikokoista ruuvimeisseliä että saa paristokotelon auki. Joku lelu syö yhden patterin, ja toinen lelu peräti kahdeksan.

Niinku niitä omia kokeilupattereita ajatellen.

Totta, kaikkea ei voi ennakoida. Tosin nuo erikoisempia vaativat voi sitten jättää kauppaan tai olettaa että ne ovat rikki. Monesti on tullut hyvä ostos kun on ostanut parin euron arvoisen 'rikkinäisen' lelun ja huomaa kotona että asia korjautuu paristojen vaihdolla. Tosin viimeisin on sillä tavalla rikki että patterit eivät pysy paikallaan ja on se vähän ruosteessakin.

[QUOTE="vieras";24366873]Tämä on minusta enemmän kuin hyvä idea. Ikävä katsoa lapsen pettymystä kun hartaasti haluttu kirpparileulu osoittautuukin rikkinäiseksi :(.[/QUOTE]

Jos et halua katsoa lapsikullan pettymystä, osta _ihan_uus_lelu. *huoh*

[QUOTE="vieras";24366950]Mä en yhtään ihmettelis, vaikka tuokin lelu olis ollut ihan toimiva vielä kirppikselle tuodessa ja myyjäkin hyvässä uskossa että toimivaa lelua myy. Täälläpäin ainakin jotkut äidit luulevat, että muiden kirppispöydät ovat jotain leikkipisteitä mihin lapsen voi jättää oman shoppailunsa ajaksi vahtimatta heittelemään niitä leluja ja kuljettelemaan niitä muiden pöytiin...todella ärsyttää tuollainen, jos ne lapset on pakko kirppikselle raahata, niin kyllä niitä siellä pitää myös vahtia ihan niinkuin missä tahansa muuallakin![/QUOTE]
Totta tuokin...

Muksut repivät auki lelupusseja, kuskaavat leluja paikasta toiseen, jne.

Yksi äippä suuttui mulle, kun keräsin leikkikeittiön takaisin hyllyyn kun hänen lapsillaan oli leikki kesken :D. Keittiö oli siis mulla myynnissä ja pennut olivat repineet astiat, ruuat yms pusseista pois ja levittäneet ne keskelle käytävää.

onhan kaikki mahdollista, että lelu ollut kunnossa ja mennyt epäkuntoon kirppiskäsittelyn aikana, kaikki mahdollista. mutta kurja juttu tietysti, toivottavasti ei paljon maksanut. tollaisessa arvokkaammassa kaupassa olisi varmasti kaupan purku mahdollinen, mutta tuo kannattaa vaan unohtaa?

Mä en ole myöskään laittanut valmiiksi mukaan kokeilupattereita, mutta aina olen maininnan laittanut, että on toimiva peli! Rikkinäinen nyt ei edes juolahtaisi mieleen laittaa myyntiinkään...

Mä oon ihan hyvin voinut laittaa myyntiin vahingossa rikkinäistäkin, siivosin varastoa jossa osa tavarasta ollut pitkäänkin säilössä, kyllä ne toimivia ovat olleet kun sinne on laitettu (muuten olisin heittänyt roskiin tietysti), mutta en todellakaan ennen myyntiä lähtenyt jokaisen toimivuutta testaamaan.

[QUOTE="Vilukissa";24367215]Mä en ole myöskään laittanut valmiiksi mukaan kokeilupattereita, mutta aina olen maininnan laittanut, että on toimiva peli! Rikkinäinen nyt ei edes juolahtaisi mieleen laittaa myyntiinkään...[/QUOTE]

Mä tarkoitin tuolla omalla ideallani sitä, että esim. kassalla olisi kokeilupatterit. :)

Mä tarkoitin tuolla omalla ideallani sitä, että esim. kassalla olisi kokeilupatterit. :)

:) - juu, se vois olla ihan plussaa...mutta toisaalta - miksi ihmeessä väki laittaa myyntiin rikkinäistä, toimimatonta patterivehjettä?? Jotenkin sitä automaattisesti - ainakin minä mokoma naivina silloin tällöin - olettaa, että se mikä siellä on myynnissä - jaa puhun näistä patterikäyttöisistä - on ehjää...koska se järki siinä rikkinäisen patterikäyttöisen vehkeen myymisessä oli...mikähähtäh?!

Yhteistyössä