Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Mies lähti jokin aika sitten iso-äitiään kattoo ja otti lapset mukaan. Nyt äsken tulivat takas pihalle ja esikoinen toi mulle ison ruusun. Nyt viel vievät ruusun mun äidille, siis anopilleen, ja sit vasta lähtevät sinne iso-äidille.
Ihana mies tuo osaa olla! :heart:
Ja varisinkin kun tässä on aika vaikeeta ollut tää yhteiselo pari kuukautta.
Ihana mies. Kiva.
Mutta pari kuukautta vaikka pitkä aika onkin, on loppujen lopuksi lyhyt aika. Meilä on ollut tiukkaa kriisiä kohta 10 kk, siitä lähtien kun miehen lapsi muutti meille. Samaan aikaan syntyi vauvakin ja paljon muutakin muutosta. MINUN olisi pitänyt perhe luotsata eteenpäin, hitsata ihmiset yhteen, MINUN. Sanoin miehelle eilen: SINULLA on nämä XXX kpl lapset, sinulla on vaimo. Sinun tehtävä on tehdä tästä toimiva perhe. Ei minun, koska se yksi joukosta ei ole minun, hän ei ota vastaan minulta mitään, minä en onnistu, olen yrittänyt kohta vuoden YKSIN enkä jaksa, en osaa, en pysty !
Minulla ei ole omia lapsia XXX määrää, vaan vähemmän, se lapsi, jota tähän yritetään nivoa mukaan, ei ole minun, vaan sinun. Miksi vastuu laitetaan minulle? Ja vain minulle? Miksi ei omalle vanhemmalleen, sinulle, isälle???
Teidän etu on, että kaikki lapset on yhteisiä? Silloin on helpompi olla "me". Teidän on helpompi hoitaa ongelmat.