voi elämä..yök kihomato

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minävain..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minävain..

Vieras
lapseni päiväkodissa on ollut tiedote että kihomatoja. äh ja äsken olin itselläni huomaavanani yhden .. tää ei voi olla totta. emmää pysty menee nukkumaa.

katoin yliopiston apteekin sivuilt siel myydään 20kpl paketeis ja 6kpl paketeis..siis millane hoito siihe pitää sit hommata? onx toi 20kpl joku perhepakkaus vai:D ja 6kpl yhdelle henkilölle.

hohhoijjaa kiva perjantai tiedossa..:S

Ei ole kokemusta, mutta eikös niitä pillereitä pidä ottaa 1tabl./10painokiloa kohden? Eli esim 50kg painava ihminen ottaa 5 tablettia. Ja kaikkien perheenjäsenten pitäs lääkettä ottaa... Ja pillerit maksaa pirusti, kalliiks tulee jos on isokokosia ihmisiä... :/

Lääkkeiden määrä otetaan painon mukaan. Jos oikein muistan niin yli 60 kg ottaa 6 ??tablettia ja pienemmät vähemmän. Siis Pyrviniä. Lääkäriltä voi saada reseptin lääkkeeseen, jota otetaan vaan 1 tabletti.
Nuku vaan ja aamulla lääkkeitä hakemaan ja lakanoiden yms vaihtoon.

Juu ja eroon niistä ei sitten meinaa päästä millään.. :D meillä oli niitä,syötiin kuurit ja jynssättiin talo. ja silti parin kuukauden päästä oli taas.. ja uutta kuuria ja jynssäämistä.. nyt jännätään tuleeko taas :/
en tiedä,hoidosta vissiin lapsi ne sai uudestaan vaikka oli jo hoidettu. tai jotain.

Mutta siis,jos ei meinaa lähteä reseptivapailla niin niihin saa lääkäriltä reseptillä jotain tyjympää tavaraa :)

1 tabletti päivässä vai ja kuinkakohan monta päivää o_o
no ei me paljoa paineta onneks..tai no nii kauheesti

hävettää jo mennä apteekkiin ostamaan noita.. miks tommosii pitää olla. no täytyy hoitaa jospa ei enää tartuntoja tulis.

Itse suosittelen soittamaan aamulla terkkariin ja pyydä se vermox-resepti. On ihan helvetisti halvempaa. Kaveri osti just Pyrvinit neljähenkiselle perheelle ja makso 84 euroo. Siinä siis se kahden viikon uusintasatsi mukana. Meidän viisi henkisen perheen vermoxit makso 28 euroo.

ok mä soitan. en mä tiennykkää et on reseptilläki jotai tujumpaa.
mielummi otanki semmosta jo. inhottaa ajatus et tuolla mongertää jotain. ja vielä jos ne tulee takaisin..
pitäs varmaa olla varalla noita lääkkeitä nii sais heti ne hoidettuu eikä tarttis yötä ootella et pääsee ostamaan.

mitä jos ne ei häviä tuolta päiväkodista koskaan.. sit aina tulee niitä tartuntoja ja aina menee monta kymmentä euroo niihin..kiva. voi ku joku korvais jo jos joutus vaikka jo 3 kerran puolenvuoden sisällä ostelee hoitoja..huoh

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Ei ole kokemusta, mutta eikös niitä pillereitä pidä ottaa 1tabl./10painokiloa kohden? Eli esim 50kg painava ihminen ottaa 5 tablettia. Ja kaikkien perheenjäsenten pitäs lääkettä ottaa... Ja pillerit maksaa pirusti, kalliiks tulee jos on isokokosia ihmisiä... :/

70 ja yli ottaa 6 tabl. eli jos painat sen 90 niin ei silti tarvii ottaa enempää ku tuo 6.

ai siis 6 tablettii huomenna vedän ku painan vähä alle 70.. nii enkö ylihuomenna ota yhtää? tai ens viikolla..siis tä.
mä haluun jo ne lääkkeet nii voi n mennä nukkumaan

voinko sillee tehä että käyn aamulla tytön kaa apteekis ja syötän lääkkeet sille ja vien sitten hoitoon..?

nii sais nopeemmi hoidettuu. sitten ku pääsen koulusta tytön päikkyjen aikaa nii voisin kiiruhtaa siivoomaan kämpän kunnolla..

Meidän 5 henkiselle perheelle riitti se isompi Pyrvin rasia (20kpl). Otettiin kuuri ja siivosin hyvin seuraavana päivänä. Lakanat vaihdoin vielä kahtena seuraavanakin päivänä. Madot lähti kerralla. Toinen kuuri syötiin 10 päivän päästä ensimmäisestä. Ei oo sen jälkeen näkyny ja toivottavasti ei näykkään.

Yhteistyössä