Voi elämä tätä asunnon etsimistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valivalivali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valivalivali

Vieras
Joudutaan muuttamaan kosteusvaurion vuoksi (vuokrakämppä) ja nyt olen helisemässä näiden vuokra-asuntojen vähyyden takia! >:( Miehen työn vuoksi on pysyttävä pk-seudulla, mieluiten Helsingissä. Täällä ei vaan ole YHTÄÄN sellaista asuntoa, jossa voisi asua pidempään ilman putkiremonttia/naapuriongelmaa/vuokran hillitöntä nousemista. Tässä muutamia kohteita viime päiviltä:

* 70-luvun kolmio ok-alueella, kohtuullinen vuokra. Kaipaa pintaremonttia, putkiremontti tulossa (välittäjä arvioi 10 vuoden päästä, isännöitsijä kertoi että ensi vuonna :O ).

* 50-luvun pikkukolmio huonolla alueella, kallis vuokra. Pintaremontit kunnossa, typerä pohjaratkaisu ja paikoin niin ahdas ettei esim. sohvaa saa mahtumaan kunnolla olohuoneeseen. Keittiö pieni koppi, levoton taloyhtiö (kävi ilmi vahingossa).

* 90-luvun kaksio keskivertoalueella, törkeä vuokra. Kunto yllättävän huono noin nuoreksi asunnoksi, alkuperäiset kalusteet (jääkaappi ym.) eikä mitään uusittu. Vuokra nousee vuosittain 6-7%.

:O Siis mistä meidän pitäisi löytää asunto?? Talveen asti on aikaa, paljonpa lohduttaa näillä vaihtoehdoilla..! Mies ei tahdo maksaa asumisesta yli tonnia (varaa olisi, mies käy vakityössä ja minulla säännöllinen tulonlähde myös), minä en tahdo muuttaa huonolle alueelle liian pieneen asuntoon, jonne tehdään putkiremontti pian. Ainoat vakavasti otettavat kohteet ovat kantakaupungissa, hintaa 1200€ ->. Emme tahdo ostaa omaa vielä tässä vaiheessa, joten sekään ei ole vaihtoehto. ASO-asuntoon neljättä vuotta jonossa. Voi huooh.

Minskii, otan osaa :(. Katselin taas asuntoilmoituksia ja ottaa päähän nyt entistä enemmän...pari siedettävää asuntoa olisi ollut MUTTA ne vuokrataan joko määräajaksi tai kalustettuna (ja kalusteet ovat niin helvetin rumia ja huonolaatuisia että huhhuh!!)...ääääh.

Muuttakaa kauemmas? Ei sillä ole väliä, onko työpaikka missä.
Nopiaan matkoihin tottuu.
Me muutettiin Helsingistä n. 150km, ja työmatkat taittuu motaria pitkin reippaasti. :)

Kiitos vastauksista! Meillä ei ole autoa, joten kovin kauas emme voi muuttaa. Lisäksi sukulaiset, ystävät ym. ovat täällä.

HS-vinkki oli hyvä, kiitos! Olen kuullut saman aiemmin mutta annoin mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos...

Yhteistyössä