Voi ei hampaasta lähti paikka!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hopeatoffee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hopeatoffee"

Vieras
Ahneuksissani mässytin hopeatoffeeta ja kävi se klassinen juttu: juurihoidetusta hampaasta irtosi paikka. Nyt se törröttää ikävästi suussa ja on näkyvästi irti. Jos varaan (pakkohan tämä on saada kuntoon) hammaslääkärille ajan, niin onko se sairaslomaa, vai olenko töistä palkattomalla vapaalla? Miten nämä kuviot oikein menevät? Vähän hampaaseen koskee, mutta ei mitenkään paljon. Pakko tämä on puuduttaa, joten en ainakaan voi hetkeen aspa-töitä tehdä :D
Hjälp, kokeneemmat kertokaa

En ole ikinä kuullut, että hampaan paikkauksesta saisi sairauslomaa. Hammaslääkäri kyllä kirjoittaa tarvittaessa todistuksen, josta ilmenee että olet tuona kellonaikana ollut hammaslääkärillä, mikäli työnantaja sellaista tarvitsee.
Mun työnantaja antoi palkallisena hammaslääkärillä käynnin. Mut jos sun työnantaja ei suostu, niin sitten se on varmaankin palkatonta.

Tässä on jotain tuntoa jäljellä, kun on kipuakin vähän. Mietin vaan itse, että onkohan tätä aikoinaan juurihoidettu loppuun? Viime kerralla hampaan sisältä löytyi puutikku - edellisellä kerralla jäänyt joku systeemi, millä juuria ronklattiin

Multa irtosi paikka viisurista toissa kesänä. Hampaaseen jäi ammottava risainen kolo. Kävin sen paikkauttamassa yksityisellä, kun ei täällä stadissa niin vaan kunnallisia aikoja saa. En pitänyt asiaa hätätapauksena, vaan varasin ajan muutaman päivän viiveellä lähistöllä sijaitsevalle yksityiselle hammaslääkäriasemalle. Kävin paikkauttamassa hampaan ruokatunnilla, ja palasin sieltä suoraan töihin. Asiakaspalvelussa olen minäkin ;) Siellä kylläkin sanottiin, että jos tämä paikkaus ei pidä, niin sitten pitää se viisuri poistaa. Hyvin on pitänyt jo toista vuotta.

Viime keväänä jouduin myös teettämään juurihoidon hampaaseeni yksityisellä hammaslääkärillä, palvelusetelillä. Kävin siellä sovituilla ajoilla, aamupäivisin. Käynnit menivät omaan piikkiin, eli omista ylitöistäni. Ja suoraan juurihoidoista menin sinne asiakaspalvelutöihini. Eipä tullut mieleenkään mitään saikkuja kysellä :D

Yhteistyössä