Voi apua! Voinko teetättää missään abloy exec avainta? Muutto sunnuntaina ja yksi avain puuttuu :( + muuta purkausta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Tilanne on aika todella hankala..
Entinen miesystäväni oli narsisti ja satutti minua henkisesti todella paljon ja haukkui 3 vuotiaan poikani ihan lyttyyn.
En päässyt hänestä eroon joten kun hän kävi omalla paikkakunnallaan ilmoitin että ero tulee voimaan nyt.
Asiallisesti saatiinkin asiat sovittua ja hän lupasi postittaa minun vara-avaimeni, vaatteeni, poikani rattaat ym. sellaista tavaraa jota minulta sinne jäi. Lupasin toimittaa hänen tavarat perille kunhan omani on ensin saapuneet ja hän suostui tähän menettelytapaan.
Kaiken kukkuraksi hän hommasi minulle melkein 3000e velat ja en ole yhtään varma menevätkö luottotietoni myös tämän asian takia, koska en voi velkoja maksaa takaisin ja häneltä nyt en tule saamaan senttiäkään.

Ostin jopa hänelle 350e koiran syntymäpäivälahjaksi, joka sekin oli virhe.
Koira on rokotuspapereissa hänen nimissään, mutta tämä hlö ei osaa hoitaa sitä ollenkaan vaikka väitti että hänellä on ennenstään ollut koiria.
Pentukoira minkä syöttää vaan kerran päivässä. Hänelle asiasta mainitsin yhdessäolomme aikana niin alkoi sättiä miten minulla ei ole ollut yhtään koiraa ja en tiedä koiran kasvatuksesta mitään. Lisäksi selitti, jos hän syöttää koiraa "liikaa" siltä hajoaa lonkat ja sitäkö minä haluan..
Koira ei ollut sisäsiisti, koska hän ei ulkoiluttanut koiraa sen takia, kun se voi saada penikkataudin! Ei edes takapihalle opettanut missä ei varmasti ole toisten eläinten jätöksiä mitä se voisi syödä. Eläinlääkärikäynnin jälkeen, kun eläinlääkäri sanoi että täydellisen suojan saa vasta 2 vkon päästä niin ei mies käyttänyt koiraa ulkona senkään takia, kun kuulema pelkäsi, että koira saa penikkataudin joka tapauksessa!
No koira sitten oppi tekemään kaikki tarpeensa sisälle tiettyyn nurkkaan ja/tai matolle. Ulkona ei tehnyt mitään vaan aina sisälle. Minä en saanut koiraa ulkoiluttaa, kun en kuulema osannut sitä tehdä (karkaa vielä).
En tiedä mitä teen :(
Haluaisin koirallekin paremman kodin, koska tiedän että sillä ei ole hyvä olla siellä.

No sitten näiden tavaroideni olisi pitänyt jo saapua, mutta eivät ole tulleet. Kirjoitin hänelle viestiä asiasta, mutta kun ei vastannut niin soitin perään ja hänpä päätti "aikuismaisesti" lyödä luuria korvaan mieluummin kun vastaa puheluihini.
En tule saamaan siis avaintanikaan takaisin joka on abloy exec. Muuttoni olisi sunnuntaina ja lisälaskua siis tulossa tästä jos teetätän avaimen ja eikös siihen pidä myös jotain muuta tehdä niin lasku tulee olemaan varmaan aika huikea..millähän senkin meinaan maksaa.
Voisiko joku neuvoa mitä minun tulisi tehdä?

Jos asut kerrostalossa/taloyhtiössä, ilmoitat isännöitsijälle, että yksi avain puuttuu. Jos et saa avainta takaisin, sarjoitetaan talossa ne lukot, joihin avain sopii. Muussa tapauksessa ilmoitus vuokranantajalle.

[QUOTE="vieras";28381724]Varsinaiseen kysymykseen niin eikös se excel patentti ole nykyään ns.vapaata riistaa? Eli, niitä saa teetettyä vaikkapa suutarilla[/QUOTE]

Patentti on vanhentunut maaliskuussa, mutta ilmeisesti suutarit eivät vielä ole saaneet käsiinsä avainaihioita eikä avainjyrsimiä, ehkä loppuvuonna.

Et voi vain jättää avainta exällesi. Lukot pitää sarjottaa uudestaan, joten ota yhteys isännöitsijään. Ei oo halpaa hommaa, mutta ei sille nyt muutakaan voi.

Itse olen myös ollut narsistin uhri joka päättyi hieman huonommin. Exäni oli omien sanojensa mukaan hävittänyt avaimen. Muutin pois eikä vuokranantaja kysellyt avaimen perään. Tavaroistasi tekisin ilmoituksen poliisille, itse sain näin muun omaisuuden itselleni. Koirasta neuvoisin tekemään eläinsuojeluilmoituksen, sen voi tehdä nimettömänä.

Sano vain vuokranantajalle, että yksi vara-avain on vielä tuttavalla, ja palautat sen niin pian kuin mahdollista. Sitten vain haet avaimen takaisin, ja palautat sen vuokranantajalle. Sun ois varmaan kannattanut miettiä tota avain juttua, ennen kuin menit tekemään muutto päätöksen. Ota itsekin vähän vastuuta. Mikäli sinulla on soppari kuun loppuun, niin sinullahan on muutenkin tiistaihin asti aikaa. Meidän yhden vuokra-asunnon edellinen asukas ei palauttanut yhtä avaintaan ajoissa, kun me muutimme kyseiseen asuntoon, mutta saimme sen pari kuukautta jälkikäteen, kun edellinen asukas sai sen palautettua.

Lukot on uusittava tietysti, eihän kukaan tahdo vierasta ihmistä - vielä hullua narsistia - kotiinsa vieraisille itse poissaollessaan! Jos uudet asukkaat on muuttamassa asuntoon jo vappuna, on sun pakko maksaa lukkojen uusiminen, tuli avain myöhässä tai ei.

riippuu varmaan isännöitsijöistä tuo uudelleen sarjoitus. Meillä meni hukkaan abloy exec avain viime kesänä, soitin vuokranantajalle, hän isännöitsijälle joka tilasi lukkoliikkeestä avaimen. ei sarjoitettu uudelleen, eikä kukaan sellaista edes ehdottanut. Avain maksoi 27 euroa. Kaverille kävi sitten taas niin, että joutui maksamaan myös sarjoituksen. Hintaa en muista.

Patentti on vanhentunut maaliskuussa, mutta ilmeisesti suutarit eivät vielä ole saaneet käsiinsä avainaihioita eikä avainjyrsimiä, ehkä loppuvuonna.

Näin. Ja niitä oikeita aihioita ei ilmeisesti edes anneta vapaille markkinoille, vaikka patentti raukesikin, ellen ole väärin käsittänyt. Voidaanhan ne toki tehdä johonkin feikkiaihioihin, mutta ulkonäkö on eri.

Mutta ethän sä voi avainta vain jättää eksällesi, eri asia kuin avain joka olisi tippunut ilman tunnistustietoja jonnekin ojaan.
Sano vuokranantajalle, että palautat yhden avaimen myöhässä, kun vara-avain on tutullasi eri kaupungissa.

Kun me muutimme erääseen edelliseen asuntoon, palautti entinen asukas yhden avaimen myöhässä. Haimme sen sitten monta viikkoa myöhemmin isännöitsijältä, muut avaimet saimme heti.

KANNATTAA OLLA TARKKANA. Minulle nimittäin myytiin joku edge kopio vaikka nimenomaan halusin tuon uuden Ovia-avaimen. Paljon parempi kädessäkin ja suutari myi mainoksessa tuota uutta avainta mutta antoi paskamisen kopion.

Ihmettelen etää täällä Suomessa SAA MYYDÄ tuollaisia EDGE kopiota, häpeäisinyt edes. Ollaan suomessa eikä missä feikkimarkkinoilla. Kannattaa kysyä tulta lukkopuodistakin mtä myyvät ja painottakaa ETTEI `MITÄÄN EDGE KOPIOTA vaan se toinen UUSI Ovia. Sitä muuten saa sinisenäkin.

kaikille vaan tiedoksi että niin edge kuin oviakin ovat ns. piraatti eli kopio tuotteita. Älkää hyvät ihmiset ostako kopioita kun Execin saa heti odottaessa jos vain on isännöitsijältä tilaus lappu ko. taloyhtiön lukostoon.
Kun palautatte kopio avaimen vuokranantajalle niin hän huomaa heti että kyseessä on kopio.

Isännöitsijän suhtautuminen tarvikekopioon tulee vähitellen muuttumaan samanlaisiksi, kuin metallipäisissä vanhoissa Classic ja Profile-sarjoissa. Vaikka asukas palauttaa kaikki alkuperäiset Abloy Exec avaimet, isännöitsijä ei voi ei voi tietää, onko liikenteessä lisäkopioita. Ei tässä mitään dramatiikkaa ole. Sarjoitus muuton yhteydessä riippuu isännöitsijän harkinnasta. Sekopäisen asukkaan jäljiltä lukot sarjoitetaan ja uusitaan avaimet. Muutoin luotetaan siihen, että edellinen asukas ei tule vierailulle "pimeillä" lisäavaimilla.

Tarvikeavaimet eivät voi olla aivan ulkonäöltään samanlaisia kuin alkuperäiset. Abloylla on tavaramerkkisuoja avaimen mustalle päälle. Abloy kinaa paraikaa Edgen ja Ovia valmistajien kanssa yhdennäköisyydestä.

Niin ja kampanjakoodit jopa 10€:n tarvikekopioon löytyy osoitteesta http://seolinkit.com/linkit.asp?T=Exec-avain-hinta&linkki=5005 tai suoraan http://www.exec-avain.com/

Tuo exec-avain.com ei toimi enää, mutta kopioita saa ainakin Itä-Helsingistä, puh: 0443800303

Isännöitsijän suhtautuminen tarvikekopioon tulee vähitellen muuttumaan samanlaisiksi, kuin metallipäisissä vanhoissa Classic ja Profile-sarjoissa. Vaikka asukas palauttaa kaikki alkuperäiset Abloy Exec avaimet, isännöitsijä ei voi ei voi tietää, onko liikenteessä lisäkopioita. Ei tässä mitään dramatiikkaa ole. Sarjoitus muuton yhteydessä riippuu isännöitsijän harkinnasta. Sekopäisen asukkaan jäljiltä lukot sarjoitetaan ja uusitaan avaimet. Muutoin luotetaan siihen, että edellinen asukas ei tule vierailulle "pimeillä" lisäavaimilla.

Tarvikeavaimet eivät voi olla aivan ulkonäöltään samanlaisia kuin alkuperäiset. Abloylla on tavaramerkkisuoja avaimen mustalle päälle. Abloy kinaa paraikaa Edgen ja Ovia valmistajien kanssa yhdennäköisyydestä.

Niin ja kampanjakoodit jopa 10€:n tarvikekopioon löytyy osoitteesta http://seolinkit.com/linkit.asp?T=Exec-avain-hinta&linkki=5005 tai suoraan http://www.exec-avain.com/

Yhteistyössä