Voi apua miten teen ton 1 veen kanssa(kotiruoasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Olen antanut sille vain pilttiruokia, mutta nyt päätin että vain kotiruokaa tästä lähtien, tietenkin pikkuhiljaa opettamalla, mutta aika nopeesti kuitenkin siirryttäisiin "oikeaan ruokaan"...
Ja laps vain puistattelee ja velloo suussa ruokaa, vaikeasti siis uppoo... Miten ootte saanu syömään lapsen omatekosta kotiruokaa? Ideoita kaipaan.Kiitos. :flower:

Meillä oli aivan sama juttu silloin kun tyttö oli reilun vuoden..Meillä oli todellista tappelua koriruoan kanssa. Nyt tyttö on reilun 2 vuoden ja vieläkin on vaikeaa tuon kotiruoan kanssa mutta olen päättänyt etten anna periksi. Oletko tehnyt keittoja ruoaksi? Niillä ainakin meillä alkoi sujua..nakkikeittoa ja jauhelihakeittoa. Jauhelihakeitto ei mennyt aluksi ilman ketsuppia.. =) mutta nyt jo menee onneksi. Laatikkoruoat ovat alkaneet mennä joten kuten jo..yleensä vain syödään niin kauan että ruokakin on jo ihan kylmää.. :/ Mutta pikkuhiljaa..eiköhän ne lapset siihen kotiruokaan totu!! ;)
Älä vain anna periksi..ja pikkuhiljaa totuttelette! Meilläkin siihen meni vuosi että joitakin ruokia tyttö alkoi hyvin syömään!

yleensä ruoka vaatii monta maistatuskertaa ennenkuin tottuu makuun.neuvolassa sanoivat että vaatii jopa 7 kertaa ennenkuin tottuu makuun.
meillä esim.perunamuussiin tottuminen vaati ainakin 5 kertaa,samoin kastikkeet ym.
mulla itsellä tyttö täyttää kohta vuoden ja enimmäkseen saa edelleen kasvissosetta johon lisään lihan ja perunan ,riisin tai pastan.
hitaasti hyvää tulee =)

Tottuminen vie tosiaan aikaa. Alussa varmaan parhaiten menee keitto, jonka muussaa haarukalla ja laittaa sopivasti lientä. Minä laitoin alle vuoden ikäiselle keittoon kypsänä teholeikkurilla jauhettua lihaa tai kanaa tai sitten kalaa, joka hienontuu helposti haarukalla. Kasvissosekeittoakin syötiin. Nyt pilkon lihat veitsellä ihan pieniksi. Itsetehdyistä lihapullista saa myös hyvän keiton. Peruna-sipulisekoituksesta, lohesta ja ruokakermasta saa helposti hyvää laatikkoa, ja makaronilaatikko on meidän tytön mieleen.
Minä olen tarjonnut uusia ruokia silloin, kun tytöllä on varmasti nälkä, eli lounaaksi ulkoilun jälkeen. Kun huomasin, että porkkana maistuu hyvin, niin sitä olen aina ruokaan laittanut tai napostelupaloiksi ainakin.

juu lounas meilläkin se varma kokeiluaika kun on varmasti aina nälkäinen.monta vaihetta on vuoden aikana ollut ja jopa yli viikon syömälakkoja mutta nyt menee hyvin ja koko ajan haluaa maistella uusia makuja.kärsivällisyys varmaan parasta ja se että odottaa rauhassa kun lapsi itse kiinnostuu uusista ruoista.

Yhteistyössä