Voi ärsytyksen ärsytys, huuto.netistä

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eilen mulle kävi taas niin, että löysin huutiksesta mielenkiintoisen kohteen, ja kun parin tunnin kuluttua sitä katsoin uudelleen, se oli suljettu ennen aikojaan. Laitoin viestiä myyjälle, ja hän ilmoitti myyneensä kohteen ohi huutokaupan kun sai hyvä tarjouksen. Kylläpä harmitti. Eikä ole eka kerta kun näin käy.

Pitänee varmaan itsekin alkaa ehdotella kauppoja ohi huutiksen, vaikka se säännöissäkin kielletään.. Harmittaa, kun mieluinen kohde menee tälla tavalla sivu suun.

Toinen vieras
Myyjällä oikeus sulkea kohde ennen aikojaan ja myydä tuote siihen mennessä korkeimman huudon tehneelle. Jos kohteessa ei huutoja, niin voi sulkea ja myydä kenelle haluaa.
Jos jotain haluaa ostaa, niin kannattaa huutaa heti ja laittaa vaikka korotusautomaatti. Tosin jos hintavaraus ei ole ylittynyt siihen mennessä kun kohde suljetaan niin myyjän ei tarvitse myydä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
siksipä niitä kannattaa huutaa jo ajoissa että myyjä näkee että kiinnostusta on..
Niin, no mä teinkin kohteeseen tarjouksen, mutta siinä oli hv ja se ei ylittynyt.

Ja tottahan myyjä voi sulkea kohteen etukäteen, mutta "ohi myyminen" on kielletty säännöissä, ja siksi harmittaa tämä tapaus.. :( Mutta ei auta jäädä itkemään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen vieras:
Myyjällä oikeus sulkea kohde ennen aikojaan ja myydä tuote siihen mennessä korkeimman huudon tehneelle. Jos kohteessa ei huutoja, niin voi sulkea ja myydä kenelle haluaa.
Jos jotain haluaa ostaa, niin kannattaa huutaa heti ja laittaa vaikka korotusautomaatti. Tosin jos hintavaraus ei ole ylittynyt siihen mennessä kun kohde suljetaan niin myyjän ei tarvitse myydä.
Joo siis näinhän se nimenomaan menee, mutta musta ei ole reilua myyjältä myydä ohi kaupan silloin, kun kohteessa on jo huutoja. Ja se tosiaan on säännöissäkin kielletty.

Kyllä itsekin myyjänä suljen kohteita sillon, kun huutoja ei ole tullut, jos joku haluaa ostaa.

selleri
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
siksipä niitä kannattaa huutaa jo ajoissa että myyjä näkee että kiinnostusta on..
Niin, no mä teinkin kohteeseen tarjouksen, mutta siinä oli hv ja se ei ylittynyt.

Ja tottahan myyjä voi sulkea kohteen etukäteen, mutta "ohi myyminen" on kielletty säännöissä, ja siksi harmittaa tämä tapaus.. :( Mutta ei auta jäädä itkemään.

Mun mielestä hieman outoa, että myyjä sulkee kohteen ennen aikojaan vaikka siinä on jo huuto/huutoja (vaikkei hv olisikaan vielä ylittynyt). Mä en koskaan ole suostunut sulkemaan aikaisemmin kohdetta, jos kohdetta on joku huutanut. Sehän on todella epäreilua! Enkä mä kyllä muutenkaan sulje kohteita ennen sulkeutumispäivää.

Yhteistyössä