Vladimir Putin on näköjään julistamassa sotatilan ja sen jälkeen liikekannallepanon

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Johtuu varmaan siitä, että jos Donbass on virallisesti Venäjää niin voidaan katsoa, että Ukraina hyökkää Venäjälle jos Ukraina esim. tulittaa Donbassia.
Tällöin Venäjä julistaa sodan ja käyttää sotajoukkoja Venäjän puolustamiseen.

Donetskissa ja Luganskissa on mahdollisuus äänestää suoraan Venäjän federaatioon liittymisestä ja muutamissa muissa äänestetään itsenäisyydestä joka sisältää mandaatin hakea liittymistä Venäjän federaatioon.

Olikohan se äänestyspäivä huomenna? En nyt muista.🤷‍♀️
Onko nyt sananvalintasi täysin totuudenmukainen? Onko noissa paikoissa mahdollista äänestää siinä mielessä kuin me normaalisti äänestyksen ymmärrämme vai onko kyseessä puhdas teatteri? Voiko sinusta kansanäänestyksen järjestää sotatoimialueella muutamassa päivässä?
 
vierailija
Mielenkiintoinen käsitys maailman herruudesta sinulla, kyse on Donbassista….(joka on muuten vuosikausia anonut apua kun sitä on pommitettu)…
Mitäs vittua se urpo sitten hyökkäsi kohti Kiovaa etc?

Noita venäläisvähemmistöjä on koko maailma täynnä. Aina voi vaatia, että niitä pitää tulla auttamaan.

Mä tiedän, että sä tiedät totuuden. Mutta sitä en tiedä, että näytteletkö tyhmää vai haluutko vaan syytäö propagandaa. Ehkä uskot, että kun valheitas toistat, niin joku niihin vähän tarttuu. Kyllähän se toiston aivopesu toimii joskus.
 
vierailija
Puhutko jo venäläisistä "meinä"?

Onneksi juuri kukaan ei ees viitti kommentoida sulle, koska juttusi menevät koko ajan älyttömämmälle tasolla.

Mä luulen kyllä, että sä oot tässä kuin puusilmäinen jääkiekkokannattaja. Psyykkaat vaan itteäsi oman joukkueen kannattamiseen piittamatta tosiasioista. Tuomari on vaan nuija ja länsi paha, ihan sama mitä tapahtuu....
(y)

Lissu on niin aivopesty, ettei sen kanssa oikeastaan kannata jutella. Pitää vaan odottaa, että hän ehkä joku päivä löytää jonkun uskontojen tuki ry:n ja sitä kautta eheytyy.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Ei riitä sotilaita ilman liikekannallepanoa. Sen takia pannaan liikkeelle. Ja tappaminen loppuu sitten kun venäläiset lopettavat sen ja poistuvat Ukrainasta. Sitä odotellessa.
Sotilaita ei tule riittämään liikekannallepanosta huolimatta. Ne tulee saamaan ehkä 100000 lisää miestä riveihin ja nekin vasta kuukausien päästä tai täysin vajaalla koulutuksella.
 
vierailija
Suomen tulisi pysyä ehdottomasti sotilaallisesti puolueettomana!
Ja suomalaisten pitäisi varmaan pysyä puolueettomana myös kun Helsinkiä pommitetaan, vai mitä? Eihän se lahtelaisia tai kuopiolaisia koske. Jos Venäjä haluaa pommittaa stadin, niin äkkiäkö siitä järjestetään äänestys ja maalaiset voivat äänestää stadilaisten ihmisoikeudet kumoon. Kaikki tyytyväisiä eikä tarvitse suotta keikuttaa venettä.
 
Onko nyt sananvalintasi täysin totuudenmukainen? Onko noissa paikoissa mahdollista äänestää siinä mielessä kuin me normaalisti äänestyksen ymmärrämme vai onko kyseessä puhdas teatteri? Voiko sinusta kansanäänestyksen järjestää sotatoimialueella muutamassa päivässä?
Miten me ymmärrämme äänestämisen? Itse ymmärrän demokratian niin, että olisimme saaneet äänestää muun muassa Natosta/Eurosta, ja miksipä ei veronmaksajat voisi myös äänestää myös katteetta ulos työnnettävistä veronmaksajien rahoistakin?

Teatteri tapahtui jo Ukrainassa 2014, ja se sinetöitiin 2019 kun Zelenskyi alkoi keräillä kiivaasti rahoja ja etuja länneltä.
Ukraina on ihan kehitysmaa Venäjän suuriin kaupunkeihin verrattuna. Yhteinen piirre kuitenkin löytyy: korruptio! Ukraina onkin pistänyt etevästi osan lännen antamasta aseavusta lihoiksi ja kavaltanut osan hyväuskoisten länsimaisten antamista hädässä olevien ukrainalaisten rahoista.

Donbassissa on rukoiltu apua jo 8 vuotta Usa/Naton tukeman Ukrainan tulittaessa aluetta. Vähän on sellainen kutina, että Donbassissa äänestävät kaikkea muuta kuin joukkomurhaa jälleen itselleen.

Donbassin alueen piti olla itsenäinen ja sitä aidosti uskon heidän haluavan edelleen, mutta luulen Venäläisten lahjoneen edistyksellä joten eiköhän Donbassissa äänestetä Venäjän federaatioon liittymistä. Toisaalta, onko vaihtoehtoa? Ukraina/Usa/Nato (ja osa hölmöistä länsimaista aseavun ja muun muodossa) ampuu Donbassilaiset maan tasalle jos Venäjä perääntyy.

Minä en luota Venäjän tai Ukrainan äänestyksiin. Molemmissa on niin korruptoitunut maan johto. Meilläkin on toki korruptiota, mutta yritetään sentään pitää se piilossa, enkä jaksa uskoa, että se on niin räikeää meillä kuin Venäjällä ja Ukrainassa.
 
vierailija
Miten me ymmärrämme äänestämisen? Itse ymmärrän demokratian niin, että olisimme saaneet äänestää muun muassa Natosta/Eurosta, ja miksipä ei veronmaksajat voisi myös äänestää myös katteetta ulos työnnettävistä veronmaksajien rahoistakin?

Teatteri tapahtui jo Ukrainassa 2014, ja se sinetöitiin 2019 kun Zelenskyi alkoi keräillä kiivaasti rahoja ja etuja länneltä.
Ukraina on ihan kehitysmaa Venäjän suuriin kaupunkeihin verrattuna. Yhteinen piirre kuitenkin löytyy: korruptio! Ukraina onkin pistänyt etevästi osan lännen antamasta aseavusta lihoiksi ja kavaltanut osan hyväuskoisten länsimaisten antamista hädässä olevien ukrainalaisten rahoista.

Donbassissa on rukoiltu apua jo 8 vuotta Usa/Naton tukeman Ukrainan tulittaessa aluetta. Vähän on sellainen kutina, että Donbassissa äänestävät kaikkea muuta kuin joukkomurhaa jälleen itselleen.

Donbassin alueen piti olla itsenäinen ja sitä aidosti uskon heidän haluavan edelleen, mutta luulen Venäläisten lahjoneen edistyksellä joten eiköhän Donbassissa äänestetä Venäjän federaatioon liittymistä. Toisaalta, onko vaihtoehtoa? Ukraina/Usa/Nato (ja osa hölmöistä länsimaista aseavun ja muun muodossa) ampuu Donbassilaiset maan tasalle jos Venäjä perääntyy.

Minä en luota Venäjän tai Ukrainan äänestyksiin. Molemmissa on niin korruptoitunut maan johto. Meilläkin on toki korruptiota, mutta yritetään sentään pitää se piilossa, enkä jaksa uskoa, että se on niin räikeää meillä kuin Venäjällä ja Ukrainassa.
Kuolaako mirri?
 
Mitäs vittua se urpo sitten hyökkäsi kohti Kiovaa etc?

Noita venäläisvähemmistöjä on koko maailma täynnä. Aina voi vaatia, että niitä pitää tulla auttamaan.

Mä tiedän, että sä tiedät totuuden. Mutta sitä en tiedä, että näytteletkö tyhmää vai haluutko vaan syytäö propagandaa. Ehkä uskot, että kun valheitas toistat, niin joku niihin vähän tarttuu. Kyllähän se toiston aivopesu toimii joskus.
Mun käsittääkseni Venäjä eliminoi strategisesti sotilaalliset uhkat useammasta suunnasta.

Niinpä. Miksi yleensä myöntää edes kaksoiskansallisuutta. Mutta, Venjän ja Ukrainan keissi on eri. Ovat vähän niin kuin samaa kansaa.
Mutta alueena Ukraina on yksi huonoiten pidetty neuvostoliiton jälkeläinen. Oligarkit ovat lypsäneet rahaa minkä ovat kerenneet. Ihan korruptoitunut mesta.
Suomesta ei pitäisi myydä edes asuntoa venäläiselle, vuokraus on ihan riittävä. Puhumattakaan tontista!!!

Jos lähtökohtaisesti oletat minun olevan puolueellinen niin varmasti sinusta tuntuu tuolta. Minä olen Suomen puolella, mutta toki olen kauhuissani mitä Ukraina/Usa/Nato on tehnyt jo vuosia. Ja nyt kauhistuttaa mitä kaikki ovat tehneet, jopa Euroopan maat!

Kysymyksiä on minullakin. Miksi rauha ei ole prioriteetti? Halutaanko ydinsotaa? Eikö ukrainalaisten henki ole minkään arvoinen? Mitä länsi tavoittelee?
 
vierailija
Hyökkäyssotaa käyvien maiden kansalaisten pääsy Suomeen estettävä eväämällä uusien viisumien myöntäminen ja perumalla jo myönnetyt

 
Ja suomalaisten pitäisi varmaan pysyä puolueettomana myös kun Helsinkiä pommitetaan, vai mitä? Eihän se lahtelaisia tai kuopiolaisia koske. Jos Venäjä haluaa pommittaa stadin, niin äkkiäkö siitä järjestetään äänestys ja maalaiset voivat äänestää stadilaisten ihmisoikeudet kumoon. Kaikki tyytyväisiä eikä tarvitse suotta keikuttaa venettä.
Houkutteleva idea!😅
Zanna, Ohizalo &co kaatuis samalla.😁 No joo - vitsi vitsi.🫣

Ukrainassa ei äänestykset tosiaan ole menneet putkeen, ei siellä muuten olisi nukkehallitustakaan nyt.
 
vierailija
Ja suomalaisten pitäisi varmaan pysyä puolueettomana myös kun Helsinkiä pommitetaan, vai mitä? Eihän se lahtelaisia tai kuopiolaisia koske. Jos Venäjä haluaa pommittaa stadin, niin äkkiäkö siitä järjestetään äänestys ja maalaiset voivat äänestää stadilaisten ihmisoikeudet kumoon. Kaikki tyytyväisiä eikä tarvitse suotta keikuttaa venettä.rmasti.
Lahtea ja Kuopiota pommitetaan ihan varmasti. Lahti on rautateiden solmukohta ja yksi Venäjän hyökkäyksen pääsuunnista. Kuopiossa on Karjalan lennoston tukikohta ja ohjusta lentää sinne ihan ekana.
 
Tämä on totta. Olemme aina olleet kallellaan länteen. Hyvä niin. Neuvostoliittoa ja Venäjää on nöyristelty vain pakkotilanteessa.

Ja aina on ollut niitä, joiden mielestä Suomen pitäisi olla mieluummin kallellaan itään. Kommunistit ennen, nykyään hyvin harva, mutta niitäkin piisaa.
Katsopa nyt aikaa taakse päin viime vuosikymmenet. Me ei olla mitään muuta kuin hyödytty Venäjästä. Mitään uhkaa tai skismaa ei ole ollut. Sodan uhasta puhumattakaan!

Venäläiset pitävät suomalaisista ja arvostavat monia asioita Suomessa.
Vaikka olemmekin länsimaa! Ei Venäjää häiritse meidän länsimaalaisuus piirun vertaa.
Hyvä muuten muistaa, että Venäjä kannattaa moninapaista maailmaa kun taas Usa tavoittelee diktaattorin paikkaa tai itseasiassa luulee olevansa yksinvaltias jo nyt.
 
vierailija
Katsopa nyt aikaa taakse päin viime vuosikymmenet. Me ei olla mitään muuta kuin hyödytty Venäjästä. Mitään uhkaa tai skismaa ei ole ollut. Sodan uhasta puhumattakaan!

Venäläiset pitävät suomalaisista ja arvostavat monia asioita Suomessa.
Vaikka olemmekin länsimaa! Ei Venäjää häiritse meidän länsimaalaisuus piirun vertaa.
Hyvä muuten muistaa, että Venäjä kannattaa moninapaista maailmaa kun taas Usa tavoittelee diktaattorin paikkaa tai itseasiassa luulee olevansa yksinvaltias jo nyt.
Venäläisille on ihan ok, että meitä uhkaillaan sodalla ja ydinaseella. Venäläisille on ihan ok, että meitä kutsutaan viholliseksi. Venäläisille on ihan ok, että meistä levitetään valheita venäläiseen mediaan. Ei siellä ole ketään kiinnostanut meitä puolustaa. Päinvastoin. Ainut asia mitä venäläiset Suomessa arvostavat on se, että tämä ei ole samanlainen kehitysmaa kuin Venäjä. Ja se taas johtuu siitä, että venäläiset eivät ole täällä johtavassa asemassa paskomassa systeemejä.

Ja pientä se on Suomen hyötyminen Venäjästä. Ja onneksi jatkossa ei enää tehdä yhteistyötä tuon paskastanin kanssa, vaan hommataan korvaavat liiketoimet muualta. Ei se ole mikään luonnonlaki, että sen Stockan turistin pitää mukeltaa venäjää tai että suomalaisen pitää ajaa Ladalla. Parempaa löytyy muualta.
 
vierailija
Venäläisille on ihan ok, että meitä uhkaillaan sodalla ja ydinaseella. Venäläisille on ihan ok, että meitä kutsutaan viholliseksi. Venäläisille on ihan ok, että meistä levitetään valheita venäläiseen mediaan. Ei siellä ole ketään kiinnostanut meitä puolustaa. Päinvastoin. Ainut asia mitä venäläiset Suomessa arvostavat on se, että tämä ei ole samanlainen kehitysmaa kuin Venäjä. Ja se taas johtuu siitä, että venäläiset eivät ole täällä johtavassa asemassa paskomassa systeemejä.

Ja pientä se on Suomen hyötyminen Venäjästä. Ja onneksi jatkossa ei enää tehdä yhteistyötä tuon paskastanin kanssa, vaan hommataan korvaavat liiketoimet muualta. Ei se ole mikään luonnonlaki, että sen Stockan turistin pitää mukeltaa venäjää tai että suomalaisen pitää ajaa Ladalla. Parempaa löytyy muualta.
Rasisti!
 
vierailija
Katsopa nyt aikaa taakse päin viime vuosikymmenet. Me ei olla mitään muuta kuin hyödytty Venäjästä. Mitään uhkaa tai skismaa ei ole ollut. Sodan uhasta puhumattakaan!

Venäläiset pitävät suomalaisista ja arvostavat monia asioita Suomessa.
Vaikka olemmekin länsimaa! Ei Venäjää häiritse meidän länsimaalaisuus piirun vertaa.
Hyvä muuten muistaa, että Venäjä kannattaa moninapaista maailmaa kun taas Usa tavoittelee diktaattorin paikkaa tai itseasiassa luulee olevansa yksinvaltias jo nyt.
turhaan yrität puhua järkeä
 

Yhteistyössä