VKS:ssa synnyttäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuskainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuskainen

Vieras
Onko täällä ketään joka olisi hiljattain synnyttänyt Vaasan Keskussairaalassa? Oliko minkälainen huone vai ootteko joutuneet makoilemaan käytävällä? Onko tällä hetkellä kuinka monta äitiä yleensä samassa huoneessa?
Itselläni synnytys lähestyy, enkä haluaisi joutua käytävälle tai huoneeseen jossa on useita äitejä.

Synnytin vaasassa reilut 3v sitten, eli en nyt ihan lähiaikoina. Ponnistusvaiheen odottelua odoteltiin perhehuoneessa, joten saatiin ihan kahestaan miehen kanssa olla ja "kärsiä". Huoneessa oli oma suihku, jossa oli hyvä välillä käydä kuumassa suihkussa rentoutumassa.
Synnytyksen jälkeen pääsin kahden hengen huoneeseen. Kun aamulla tulin huoneeseen, niin huoneessa oli toinen äiti, joka lähti iltapäivällä pois. Eli sain olla huoneessa loppuviikon ihan rauhassa.
Osastollahan on myös perhehuone (vai olikohan peräti kaksikin), mutta sinne pääsy on ihan säkästä kiinni. Harvemmin osostolla on niin täyttä, että joutuisi kovon monen naisen kanssa samaan huoneeseen. Enkä kyllä koskaan ole kuullut kenenkään käytävällä olleen.
Sillon, kun olin osastolla, niin äitejä oli niin vähän, että jokaisessa hguoneessa oli vain yksi äiti.
Muutama yksityishuone tais olla ja suurin osa muista huoneista kahden hengen huoneita.
Eli kyllä sinne mahtuu, ettei tarvi olla kun sillit suolassa. Eipä täällä vaasassa taida niin paljoa koskaan olla yhtäaikaa synnyttäjiä, että ahdasta osastolla tai synnytyssalissa olisi.

Tsemppiä ja onnea synnytykseen! =)

Nyt taitaa tuolla vks:ssa olla synnyttäneiden osastolla remontti meneillään ja osasto siirretty johonkin (olikohan kerrosta alemmas) pienempiin tiloihin... ja käytävällekn voi joutua. Neuvolassa oli lappu seinällä jossa lukee remontista. Ite olis tarkoitus synnyttäää siellä elokuussa ja toivon että remontti olisi siihen mennessä jo valmis.

Just tuo remontti mua hirvittääkin että sen takia tilat on pienemmät ja voi joutua siihen käytävällekin. Itse oon synnyttänyt aikaisemminkin Vaasassa ja silloin meitä oli kaks äitiä samassa huoneessa ja ihan mukavaa oli mutta nyt voi olla kaikki toisin.......

Ite synnytin syksyllä 2005 Vaasassa ja minut lähetettiin kotia aikasemmin vaikka en olisi halunnut kun imetys ei sujunut mielestäni tarpeeksi hyvin...Syynä kotiutukseen oli juuri tuo tilan puute...Käytävällä oli jo 3 äitiä odottamassa huoneeseen...Olin siis juuri sillä väliaikaisella osastolla kerrosta alempana...Pieni varoituksen sana Vaasan sairaalasta...Suurin osa hoitajista on ruotsinkielisiä ja muutaman hoitajan käytös ainakin minun lastani kohtaan oli todella törkeää..Tein valituksen neuvolaan jossa sanottiin,että olin ollut jo toinen valittaja sinä päivänä...Suosittelen,että sanotte suoraan hoitajille jos mielestäni ette saa sellaista kohtelua kun olette ansainneet...Jotkut voivat olla hoitajien asenteesta ja käytöksestä eri mieltä kuin minä,mutta itse EN KOSKAAN ENÄÄ mene Vaasan sairaalaan synnyttään jos nyt joskus vielä pääsen näistä traumoista eroon!!!

Minäkin synnytin elokuussa 2005 VKS:ssa. Jokainen huone oli täynnä, eikä yhtään sänkyä enää vapaana. Myös kaikki synnytyssalit olivat käytössä ja oli vain pari kätilöä vuorossa. Onneksi saivat kuitenkin hoidettua kaikki synnytykset kunnolla =)
Minua myös harmitti se hoitajien ruotsinkielisyys ja sain myös aika töykeää kohtelua osastolla..
Toivottavasti seuraavalla kerralla ei ole niin ruuhkainen aika, kun sinne joudun/pääsen.

Yhteistyössä