Vitun lindorffi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivosstunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivosstunut

Vieras
Siis uskomatonta! Millä pieni ihminen todistaa yhtään mitään kun isot firmat väittää toista. Soitin muutama viikko sitten lindorffille ja tein maksusuunnitelma kohtuullisen isosta summasta... Nyt pämähti lappu, että ko. summa pitäiski maksaa kokonaisuudessaan viikon päästä! VITTU, soitin virmaan ja sieltä sanottiin, että "ikävä kyllä jostain syystä maksusuunnitelma ei varmaan ole päivittynyt heidän tietoihin ja summa on nyt langennut maksettavaksi"... ei siis mitään mahdollisuutta keskustella ko. asiasta... JOO-O, ei muuten ongelmaa mutta sähköt katkee jos ei maksa! Että hieno firma, ensin luvataan maksuaikaa ja tehdään suunnitelma, sitten HUPS, ei onnaakkaan!

Kannattaa kilpailuttaa sähköyhtiöt ja oppia kuluttamaan sen mitä tarvitsee. Kuin myös maksamaan laskut ajallaan ;)

Nii, että haista mitä haluat! Meillä ei TODELLAKAAN kuluteta ylimäärästä sähköä, esim niin, että valot palais yötä päivää koko talossa! Ja kun olin sähköyhtiöön yhteydessä ne sanoivat, että olla suoraan lindorffiin yhteydessä kun heidän maksusuunnitelmien laatiminen menee nykyään sitä kautta!!! ETTÄ MINÄ KYLLÄ LASKUNI MAKSELISIN AJALLAAN SOPIMUKSEN MUKAAN!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24674325:
Nii, että haista mitä haluat! Meillä ei TODELLAKAAN kuluteta ylimäärästä sähköä, esim niin, että valot palais yötä päivää koko talossa! Ja kun olin sähköyhtiöön yhteydessä ne sanoivat, että olla suoraan lindorffiin yhteydessä kun heidän maksusuunnitelmien laatiminen menee nykyään sitä kautta!!! ETTÄ MINÄ KYLLÄ LASKUNI MAKSELISIN AJALLAAN SOPIMUKSEN MUKAAN!!!!!!!!!!!

Ilmeisesti et kuitenkaan ole laskujasi maksanut ajallaan, jos laskun sähkölaitoksen sijasta lähettää lindorff..

Saako tollasesta maksusuunnitelmasta mitään paperia itselle vai tehdäänkö kaikki puhelimitse? Niin tai näin niin ei ole vaikea uskoa että homma ei toimi yrityksen puolelta.

Ilmeisesti et kuitenkaan ole laskujasi maksanut ajallaan, jos laskun sähkölaitoksen sijasta lähettää lindorff..

Väännetäämpäs sitten rautalangasta....sain sähköyhtiöltä laskun, soitin sinne, sanovat, että soita suoraan lindorffiin kun kaikki muu paitsi alkuperäinen laskutus menee heidän kauttaa, eli myös maksusuunnitelmien sopiminen (kuten myös muistutuslaskun lähetys että perintä, jos sinne asti menisi).

Soitin lindorffiin ja sovin maksu suunnitelman. Nyt tulikin sieltä ilmoitus, että jos ei ko. summaa makseta kokonaisuudessaan niin siitä lähtee silloin katkaisuilmoitus sähköyhtiölle!

Soitin sähköyhtiölle, he eivät voi mitään ja lindorffi pahoitteli PAHOITTELI, että maksusuunnitelman kirjautumisessa on ollut todennäköisesti jotain häikkää ja se ei olekkaan heille kirjautunut. Tämän HEIDÄN virheen johdosta HEIDÄN!!! EI MINUN!!!! He eivät valitettavasti voi mitään asialle!!!

HE ITSE MYÖNSIVÄT VIRHEENSÄ!!!! Tämä nyt tiedoksi kaikille jotka jankkaavat p*skaa tämän aiheen myötä!!!

Mutta eipä mulla sitten muuta.. kait se vaan sitten on mun vika kun otin asian heti hoitaakseni ja luotin siihen mitä sovittiin! Minun moka, myönnetään!

...vittu mitä sakkia tämä palsta pitää sisällään....

Meille ainakin esim. hoitomaksu tulee suoraan lindorffilta. Se ei ole enää pelkkä perintätoimisto, vaan hoitaa myös laskutuksia alusta asti. Nykyajan trendihän on ulkoistaa kaikki..
Eli ei välttämättä ole maksut myöhässä vaikka lindorffin kanssa asioi..

Aina kannattaa ottaa asiaa hoitaneen henkilön nimi ylös itselleen ja sanoa, että sinä siis henkilökohtaisesti vastaat tästä, että asia hoituu näin, kun se on sovittu. Jälkiviisautta nyt sinun tapauksessasi, mutta jospa tästä olisi muille apua.

Lindorffilta tulee postitse maksusuunnitelma ja jokaiselle erälle oma maksulappu.

Ja jos olet puhelimessa v***** niin eivät varmasti anna tehdä uutta suunnitelmaa. Keskustele kauniisti, selitä tilanne ja älä raivoa vaan neuvottele.

MUOK. Yleensä jos heti pystyt maksamaan jonkun osan niin saat lopulle maksusuunnitelman.

Viimeksi muokattu:
No kun mä oon elämässäni paljon sössinyt, niin tiedän, ettei sähköt ihan niin vaan katkea. Eka tulee MONTA maksumuistutusta jopa sieltä perintätoimistolta (yksi muistutus ja ainakin yksi maksuvaatimus), vasta sen jälkeen tulee katkaisuvaroitus (ja sen eräpäivästä ei voi neuvotella), jota on aikaa maksaa vielä 10vrk. Jos sitä ei maksa ajallaan, laittavat ilmoituksen sähköyhtiöön, ja sähköt katkaistaan. Ja se on ihan laki minkä mukaan ne toimii, joten joko valehtelet, tai sitten on tapahtunut kyllä joku tosi iso moka, johon on saatava muutos! Mulle sentäs tuli noita laskuja yli kaks vuotta, KOSKAAN ei sähköt katkennu kun aina maksoin katkaisulaskun ajallaan...

No kun mä oon elämässäni paljon sössinyt, niin tiedän, ettei sähköt ihan niin vaan katkea. Eka tulee MONTA maksumuistutusta jopa sieltä perintätoimistolta (yksi muistutus ja ainakin yksi maksuvaatimus), vasta sen jälkeen tulee katkaisuvaroitus (ja sen eräpäivästä ei voi neuvotella), jota on aikaa maksaa vielä 10vrk. Jos sitä ei maksa ajallaan, laittavat ilmoituksen sähköyhtiöön, ja sähköt katkaistaan. Ja se on ihan laki minkä mukaan ne toimii, joten joko valehtelet, tai sitten on tapahtunut kyllä joku tosi iso moka, johon on saatava muutos! Mulle sentäs tuli noita laskuja yli kaks vuotta, KOSKAAN ei sähköt katkennu kun aina maksoin katkaisulaskun ajallaan...

Meiltä on loman aikana katkennut omakotitalosta sähköt, kun fortumin lasku ei ollut lähtenyt maksuveloituksena tililtä, koska 10 senttiä puuttui. Tämän jälkeen oli mennyt perintätoimistolle, missä oli väärä osoite ja laskut mennee väärään osoitteeseen. Pakkasta oli -20 ja talo oli aika kylmä viikon jälkeen.

Eli virheitäkin sattuu.

:O No johan pomppas! No ei ole kyllä mun kohdalla tällä tavoin toimittu. Siis mitä laskuja sulle tuli yli kaks vuotta? Sähkölaskuja vai? Jos olet katkaisulaskun maksanut ajallaan niin silloinhan sitä yhtä ja samaa katkaisua ei ainakaan ole voitu kahta vuotta kohdallasi jankata?

Joopasen joo.. minähän tässä valehtelen, ja kerrotko vielä, että voitan sillääää......???? Niin mitä?

Ja edelliselle kirjoittajalle, minä en kiroillut en ensimmäisellä, enkä toisella yhteydenottokerralla lindorffille... mutta kun ne ei kuulemma voi tehdä mitään!!! Että mitenkä siinä sitten sovit mitään? Kyllä minä mielelläni tekisin sen suunnitelman uudestaan, mutta kun EI KÄY, EI MITENKÄÄNPÄIN!

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24674479:
:O No johan pomppas! No ei ole kyllä mun kohdalla tällä tavoin toimittu. Siis mitä laskuja sulle tuli yli kaks vuotta? Sähkölaskuja vai? Jos olet katkaisulaskun maksanut ajallaan niin silloinhan sitä yhtä ja samaa katkaisua ei ainakaan ole voitu kahta vuotta kohdallasi jankata?

Joopasen joo.. minähän tässä valehtelen, ja kerrotko vielä, että voitan sillääää......???? Niin mitä?

Ja edelliselle kirjoittajalle, minä en kiroillut en ensimmäisellä, enkä toisella yhteydenottokerralla lindorffille... mutta kun ne ei kuulemma voi tehdä mitään!!! Että mitenkä siinä sitten sovit mitään? Kyllä minä mielelläni tekisin sen suunnitelman uudestaan, mutta kun EI KÄY, EI MITENKÄÄNPÄIN!

Siis sähkölaskuja tuli mulle kaksi vuotta... Uusi lasku aina erääntyi ja erääntyi, meni perintäprosessiin, ja maksoin sitten katkaisuvaroituksen saatuani. En pystynyt maksamaan sitä uusinta laskua, kun oli pakko maksaa joka kuukausi katkaisu-uhan alla oleva lasku, joten olin kierteessä. Ja laskun kohdalla perintä kestää aina noin 3kk. Siitä löytyy tietoa myös Lindorffin sivuilta, miten sähkölaskun rästiinjäännin kohdalla toimitaan. Kannattaa lukea sieltä, jotta on jotain mihin vedota, sun kohdallas on ainakin toimittu väärin. Sähköjä ei voida ihan heppoisesti katkaista, se sanotaan jo sähkösopimuksessakin laskun laiminlyöntiä käsittelevässä kohdassa.

Pankin kanssa sovittiin konttorissa luottotilin lyhennyksen (150e) jäädyttämisestä pariksi kuukaudeksi, koska minulla oli hetkellisesti yllättävien menojen vuoksi maksukyky nollissa.. Hah, parin viikon päästä tuli perintätoimistolta lasku koko lainan summasta (2500e). Pankki ja perintätoimisto eivät tämän jälkeen halunneet keskustella asiasta. Tuloksena summa on nyt lähemmäs 4000e ulosotto- ja korkomaksuineen. Jos asia olisi hoitunut niin kuin olisi sovittu, velka olisi jo maksettu. Nyt tilanne on se ettei minun tuota kannata lyhentää vaan antaa olla vain ja maksaa kerralla pois jos satun vaikkapa lotossa voittamaan, mikä on epätodennäköistä koska en pelaa lottoa.
Toiseen asiaan liittyen virkailija ilmoitti ettei hän osaa auttaa, mutta ottaa selvää ja soittaa. Eipä soittanut. Kolmanteen asiaan liittyen sovittiin että lähettävät minulle eräitä papereita postitse. Eivät lähettäneet. Kaikki samassa konttorissa. Paska pankki.

[QUOTE="vieras";24674512]Meille tulee sähkölasku 2 kk välein ja siten summat ovat pysyneet aina kohtuullisina, oliko sulla kyseessä koko vuoden lasku?[/QUOTE]

Ei vaan vajaalta kahdelta vuodelta oleva tasauslasku! Joka ei minkään valtakunnan laskujen mukaan voi pitää paikkaansa. Koska summa oli lähemmäs 2 tonnia... saa aika monta tuikkua olla päällä että saa tuommoisen summan aikaseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24674586:
Ei vaan vajaalta kahdelta vuodelta oleva tasauslasku! Joka ei minkään valtakunnan laskujen mukaan voi pitää paikkaansa. Koska summa oli lähemmäs 2 tonnia... saa aika monta tuikkua olla päällä että saa tuommoisen summan aikaseksi.

Siis miten ihmiset ei osaa seurata sähkönkulutustaan? :O
Etkö ole kertaakaan tämän 2 vuoden aikana lukenut sähkömittariasi?
Meille tulee kerran kuussa sähkölasku ja nykyisin se tulee kulutuksen mukaan = ilmoitan itse lukemat sähköyhtiölle. Ja aiemmin kun tuli arviolaskutuksena sähköyhtiöltä, tarkistin joka kerta laskun tullessa kulutuksen omasta mittarista.
Paska homma jos nuon on jo käynyt, mutta ei tosiaan sähköjä kovin äkkiä voida katkaista. Eipä auta muu kuin yrittää saada makseltua lasku pois ja jatkossa kannattaa seurata sähkönkulutusta omasta mittaristaan, kuten myös vesimittarinlukemat kannattaa itsekkin tarkistaa säännöllisesti :)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24674586:

Kaksi tonnia kahdelta vuodeltahan on aika normaali summa, etenkin jos on kyse sähkölämmitteisestä asunnosta.

Meillä on suora sähkölämmitys, ja viime talven kovimmilla pakkasilla meni 200 € / kk.

[QUOTE="hmm";24674669]Siis miten ihmiset ei osaa seurata sähkönkulutustaan? :O[/QUOTE]

Samaten voin vain ihmetellä, että eikö ihmiset varaudu laskuihin etukäteen?
Meillä on laskettu kaikki laskut yhteen, ja jaettu tasan joka kuukaudelle. Summa siirretään kuukausittain sivuun, jotta voi helposti maksaa sitten nekin laskut jotka tulevat vain pari kertaa vuodessa.

Kaksi tonnia kahdelta vuodeltahan on aika normaali summa, etenkin jos on kyse sähkölämmitteisestä asunnosta.

Meillä on suora sähkölämmitys, ja viime talven kovimmilla pakkasilla meni 200 € / kk.

Ihan vaan, että se tasauslasku tuli NORMAALIN sähkölaskun päälle! Siksipä sitä alunperinkin epäiltiin, ettei voi pitää paikkaansa! Summat ja käyttömäärät ei vaan täsmää!

Ja jos joku sanoo, että miksi ihmiset ei varaudu... NO EIPÄ TULLU HOKATTUA ETTÄ SÄHKÖYHTIÖ HALUAA ILAHDUTTAA PARIN TONNIN YLIMÄÄRÄSELLÄ LASKULLA JOKA EI KULUTUKSEN MUKAAN SELITY MILLÄÄN!!!

Ja meillä tuli kahen kk välein normi lasku... Me ei itse lueta kun kerran vuodessa mittari (sähköyhtiön määräyksestä siis silloin) mutta nyt kesällä vaihtu nuo joka kk kaukoluettavat mittarit... niitten piti vaihtua jo aikaa sitten siksi ne ei kuulemma lähettäneet edellisvuonna ollenkaan tasauslaskua vaikka sitä sieltä odotettiin ja pyydettiinkin!

Kuulostaa niin tutulta, että taidatte olla Oulun seudun sähkön asiakkaita. Meillä oli kesällä ihan sama juttu, ilman Lindorffia kylläkin, että tasauslasku tuli parin vuoden ajalta... ei ihan noin suuri kuin teillä, muutaman satasen verran. Epäiltiin mekin sen suuruutta, mutta piti kaivella kaikki edelliset laskut (onneksi tulevat e-laskuina, niin löytyivät), ja verrata niiden laskutuksia ja edellisiä tasauslaskuja... kyllä ne vain lopulta pitivätkin paikkansa.

Kuumimmat

Yhteistyössä