Vittu, raskaana pillereistä huolimatta. Abortti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄÄÄÄ :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄÄÄÄ :(

Vieras
Meillä on jo miehen kanssa 3 lasta. Ei oikeesti jaksa enää neljättä. Haluan jo tehdä täyspäiväisesti töitä. Me ei vaa jakseta. Olen aina pitänyt aborttia kauheana tekona yms. mutta itse jo harkitsen sitä... Mitä ihmettä teen :(

No ei sitä kyllä kukaan muu voi sulle kertoa, että mitä teet.

Mä suosittelisin miettimään, miettimään aj vielä vähän miettimään, onko mitenkään mahdollista pitää lapsi. Jos ei ole, niin sitten ette pidä. Ja se siitä sitten.

ehkäisy on keksitty ja olette kaiketi aikuisia??? Mä en vaan voi ymmärtää näitä "vahinkoja"

Nyt en sori vaan ihan usko että pillereistä huolimatta olisit raskaana, ettei vaan jäänyt muutama pilleri välistä...sitten kuitenkin.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Alkuperäinen kirjoittaja mitä vtua;24747545:
ehkäisy on keksitty ja olette kaiketi aikuisia??? Mä en vaan voi ymmärtää näitä "vahinkoja"

Nyt en sori vaan ihan usko että pillereistä huolimatta olisit raskaana, ettei vaan jäänyt muutama pilleri välistä...sitten kuitenkin.

...no on meitä muitakin; meillä päällä imetys ja kondomit varmassa käytössä ja silti raskaana ollaan. ei se aina ole siitä kiinni ettei huolehdi ehkäisystä.

Tee abortti.
Joskus se on ainoa vaihtoehto.
Jos ette jaksa/halua enää lapsia, TEE abortti.
Se on paljon yleisempää perheenäitien keskuudessa kuin luulet,siitä ei vain puhuta.
Kamala asiahan se on ja jättää jälkensä, mutta niin on sekin jos saat lapsen josta et kykene huolehtimaan.

Miten kondomi oikein käytettynä voi pettää ( jos ei hajoa ) Tätä en ole koskaan ymmärtänyt.
Siinä voi olla mikroskooppisen pieni reikä, josta mikroskooppisen pieni siittiö pääsee läpi?

Jaa-a, mene ja tiedä. Meille joka tapauksessa kävi niin. Olen helposti raskautuvaa sorttia - joskus ihan liiankin helposti.

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa. Jotkut tulee raskaaksi liian helposti, ja toiset ei ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä vtua;24747545:

mitä mussutat? kyllä hedelmöittyminen on mahdollista, vaikka kuinka olisi syönyt pillereitä säännöllisesti ja ohjeen mukaan. etkö muka ole koskaan kuullut "pillerilapsista"?

Luin kohdan kyllä, mutta kuka pitää imetystä ehkäisynä. Kondomit ovat varmoja oikein käytettynä kuten myös muutkin ehkäisyvälineet, lukuunottamatta ehkä kuparikierukkaa.

Kondomin ehkäisyvarmuus ei oikein käytettynäkään ole 100%.

Ei myöskään e-pillereiden.

Aina on olemassa se mahdollisuus, että oikein käytetty ehkäisy pettääkin syystä tai toisesta. Ja sellainen vituttaa, usko pois. Tulee shokkina. Ja just silloin ei ehkä jaksaisi kuunnella jeesustelua siitä, että te ette vaan oo ehkäisseet oikein, sä oot vaan jättäny pillerit ottamatta, tms, sellaisten suusta jotka itse eivät ole ehkäisyn pettämistä kokeneet tai jotka ei muutenkaan järin helposti raskaaksi tule.

Niin ja se imetys; tiettyjen ehtojen täyttyessä se on ihan kelpo ehkäisykeino. Mutta silloin tosiaan pitää täyttyä kaikki kyseisistä ehdoista.

En ole puhunut 100%, vai olenko?

Jos tietää olevansa herkästi raskautuva eikä halua lapsia, luulisi pitävän ehkäisystä parempaa huolta. Tuplaehkäisy kenties?

Synnytyksen jälkeen on lähes täydellinen lama hedelmällisyyden suhteen, mutta vain lähes täydellinen. Olen toki tietoinen. En siltikään luottaisi yksin siihen. Lapsia on tarpeeksi, joten ehkäisystä huolehdin siihen malliin etten tule enää raskaaksi.

Jos tietää olevansa herkästi raskautuva eikä halua lapsia, luulisi pitävän ehkäisystä parempaa huolta. Tuplaehkäisy kenties?

Synnytyksen jälkeen on lähes täydellinen lama hedelmällisyyden suhteen, mutta vain lähes täydellinen. Olen toki tietoinen. En siltikään luottaisi yksin siihen. Lapsia on tarpeeksi, joten ehkäisystä huolehdin siihen malliin etten tule enää raskaaksi.
"Kondomit ovat varmoja oikein käytettynä kuten myös muutkin ehkäisyvälineet". Niin sinä kirjoitit.

Ja tarkoitatkin siis sitä, että kondomi ja muutkin ehkäisyvälineet ovat varmoja paitsi silloin kun ne pettävät? :D

Luulisi ja luulisi...mulle selvisi vasta kuopuksen saatua alkunsa, että olen helposti sikiävää sorttia. Sen jälkeenkään en kyllä ole tuplaehkäisyä käyttänyt, vaan yksi ehkäisykeino on toistaiseksi riittänyt. Ja ehkäisy voi toki pettää myös niillä, jotka ovat aikaisempia raskauksia joutuneet yrittämään kauan.

Mulla on lähipiirissä mm. hormonikierukkaraskaus, ja tuttavapiirissä sterilisaation (naiselta piuhat poikki) jälkeen alkunsa saanut yllärivauva - kaikki todellakin ON mahdollista.

Miten voi pitää ehkäisystä parempaa huolta, jos jo huolehtii siitä kuten kuuluukin, ottaa vaikkapa pillerit aina ajallaan? Jälkiviisaus on maailman turhinta.

Luin kohdan kyllä, mutta kuka pitää imetystä ehkäisynä. Kondomit ovat varmoja oikein käytettynä kuten myös muutkin ehkäisyvälineet, lukuunottamatta ehkä kuparikierukkaa.
Mikään ehkäisy ei ole 100%. Edes sterilisaatio ei välttämättä ole 100% varma tapa ehkäistä raskautta. Ainoa tapa taatusti välttää raskaus on kohdunpoisto.

ap:lle, sun tarttee miettiä perusteellisesti jaksaisitko neljättä (ja jaksaisiko mies). jos kertakaikkiaan et pysty näkemään teillä neljättä lasta, niin sitten se on kai abortti. Vaakakupissa on kuitenkin sun ja miehesi parisuhde ja jo olemassa olevat lapset.

tätä minäkin ajattelin ja sen lisäksi oli kondomit JOKA KERTA käytössä. en tarkoittanutkaan että imetys olisi ehkäisykeino, olipahan vaan lisänä vielä siihen päälle. kuopus oli 7 vkoa vanha kun seuraava sai alkunsa.

Kondomi on pettänyt. Ja en ollut huolehtinut muusta ehkäisystä, koska en ollut parisuhteessa niin en "turhaan" halunnut mitään hormoneja syödä, ja en tiennyt olevani herkästi raskaaksi tuleva koska kyse ensimmäisestä lapsesta. Pikemminkin olisin luullut että en tule helposti raskaaksi, koska joskus tullut oltua sängyssä ilman ehkäisyä ja enpä raskaaksi ollut tullut.

Yhteistyössä