Vitsit, mikä tilanne oli töissä...

ananaskirsikka

Aktiivinen jäsen
02.06.2006
4 052
0
36
Asiakkaina oli ruotsalainen pariskunta, nainen puhui suomea. Sit tuli irlantilainen nainen kysymään tupakkaa, nimi oli mulle ihan outo ja kävi sitten hakemassa askin autosta, että näyttää sitä. Siinä kohtaa se ruotsalainen äijä rupes sanomaan mulle, että kyllä sun tarvis osata puhua englantia, kun kesällä on niin paljon turisteja. No helvetti! Mitäs minä sitten tein, kun puhuin englantia tälle tupakkaa kysymässä olevalle naiselle! En kovin sujuvasti, mutta asia tuli selväksi kuitenkin. Eikä meillä sellaista tupakkaa ollut myynnissä, jota kysyi. Lähetin hänet sitten kyselemään tupakkaa viereisestä kauppakeskuksesta, mutta tuskin sitä sielläkään oli, en ole sellaista askia koskaan nähnyt Suomessa...

Vituttaa vaan toi äijä, tosi on, etten hyvin puhu, mutta koskaan ei ole kaupat jäänyt englannin puhumisen takia tekemättä tai asiaa ei ole saatu selvitettyä... :kieh: :)

Eikö irkut (ja britit) ole vieläkään oppineet, että heidän röökejään ei saa kaikkialta? :xmas:

Mitä kielitaitoon tulee, Suomessa sentään saa palvelua myös englanniksi. Läheskään kaikkialla ei saa, oli turistikohde tai ei. Ruåttalaisäijä ei vissiin ole reissannut kovinkaan paljon, jos ei ole sitä vielä huomannut.

Joo, meneppä jonnekin muualle eurooppaan, monessa maassa osataan vielä vähemmän, mutta ovat sitä mieltä että pääasia että jotenkin ymmärretään toista. Täällä sit hoonommin puhuvat haukutaan pystyyn, niin yritäpä siinä kehittyä, kun tarvii jännittää sitä miltä kuulostaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Asiakkaina oli ruotsalainen pariskunta, nainen puhui suomea. Sit tuli irlantilainen nainen kysymään tupakkaa, nimi oli mulle ihan outo ja kävi sitten hakemassa askin autosta, että näyttää sitä. Siinä kohtaa se ruotsalainen äijä rupes sanomaan mulle, että kyllä sun tarvis osata puhua englantia, kun kesällä on niin paljon turisteja. No helvetti! Mitäs minä sitten tein, kun puhuin englantia tälle tupakkaa kysymässä olevalle naiselle! En kovin sujuvasti, mutta asia tuli selväksi kuitenkin. Eikä meillä sellaista tupakkaa ollut myynnissä, jota kysyi. Lähetin hänet sitten kyselemään tupakkaa viereisestä kauppakeskuksesta, mutta tuskin sitä sielläkään oli, en ole sellaista askia koskaan nähnyt Suomessa...

Vituttaa vaan toi äijä, tosi on, etten hyvin puhu, mutta koskaan ei ole kaupat jäänyt englannin puhumisen takia tekemättä tai asiaa ei ole saatu selvitettyä... :kieh: :)

se olisi niitä kieliä osata oikeassahan se mies oli! muista että asiakas on aina oikeassa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:

se olisi niitä kieliä osata oikeassahan se mies oli! muista että asiakas on aina oikeassa!

Ja paskat .

Tuli mieleen, on niitä toisenlaisiakin, kiittäviä turisteja. Tytär on ruokakaupassa töissä ja häneltä oli pari ulkomaalaista kysynyt mistä hyllystä löytyy sardiineja. Hän oli näyttänyt missä hyllyssä pitäisi olla, (ne olikin loppu ) ja ei millään muistanut miten sanoa että ne ilmeisesti ovat loppu, niinpä hän reippaasti oli sanonut "they don't exist". :whistle:

Kuitenkin nämä henkilöt oli kehuneet hänen enkkuaan kovasti väittäen ettei hän varmaan ole suomalainen kun puhuu noin hyvin enkkua.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Noi riikinruotsalaiset ovat muutenkin nirppanokka besserwissereitä, ei kannata välittää. Hyvä että puhuit enkkua, siitä se kieli kehittyy kun puhuu.

Joo, ei kai siittä kannata niin nokkiinsa ottaa... Pääasia, että saatiin homma selvitettyä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo, asiakkaan ainakin annetaan luulla olevansa oikeassa

:p

Yhteistyössä