Vitsi, että huvittaa nykyajan naiset:D!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

!

Vieras
Vingutaan, kun miehen munapää ei tee pitkän työpäivän jälkeen vielä 100 % teholla kotitöitä ja hoida lasta. Ja vingutaan, kun opiskeleva äiti ei saa mieheltään 100 % kodinhoito- ja lastenhoitoapua SEN LISÄKSI, että se mies elättää naisen tämän opiskeluiden aikana.

En ole tossun alla, mutta olen ahkera ja hoidan työt, opiskelut, kodin, ja lapset. Mies hoitakoon uraansa, koska se on nyt järkevämpää.
Minä hoidan omaa uraani täysillä sitten, kun minun vuoroni tulee.

Mä oon ajatellu opiskella, tehdä lapsia ja hoitaa kotia sillälai, että mulla olis mies joka tois leivän pöytään :saint: Jos tää mies nyt tärppäis!!

Mutta jos mä kävisin töissä ja mies myös, niin sitten sais mennä aika tasan nuo muut hommat. Jos siis ihan uraa olisin luomassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Vingutaan, kun miehen munapää ei tee pitkän työpäivän jälkeen vielä 100 % teholla kotitöitä ja hoida lasta. J

:o tottahelvetissä isän pitää hoitaa omaa lastaan!

Tottahelvetissä naisen pitää hoitaa oma puolikkaansa perheen elatuksesta ja kaikista talouteen liittyvistä töistä yhteensä!! Ei kai sen miehen pidä sitten vaimoaankin elättää/ tukea taloudellisesti, jos vaimo ei ahkerana kanna korteen kekoon?

:o Ai, mä en ainakaan vapaaehtoisesti hoida koko taloutta yksin - miksi pitäisi kun me molemmat eletään tätä arkea :/
Jos molemmat käydään töissä, niin miksi vain toisen pitäisi tehdä kaikki työpäivän jälkeen - ai niin: se toinen tekee uraa :o :kieh:

Ootkohan sä sattunu miettimään että mitä se äidin työ on siellä kotona lasten kanssa?? Se on ihan kuule 24/7 duunia! Ja siitä saa kehnosti rahaa mutta hyvän mielen. Ne kotiäidit tekee enempi ku sinä siellä työpaikalla :) Ja kuten sanottu mies palaa töistä kotiin nainen on koko ajan töissä, nukkuukin siellä jopa. (niin tai jos on kotiisä niin sitten tää koskee kotiisiä.)

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä oon ajatellu opiskella, tehdä lapsia ja hoitaa kotia sillälai, että mulla olis mies joka tois leivän pöytään :saint: Jos tää mies nyt tärppäis!!

Mutta jos mä kävisin töissä ja mies myös, niin sitten sais mennä aika tasan nuo muut hommat. Jos siis ihan uraa olisin luomassa.

Samaa mieltä. Meillä vaan järkätään asia niin, että ensin panostaa mies uraan. Ja parin vuoden kuluttua minä. Eli vuorotellaan.

Ei sitten tullut mieleen että jotkut miehet tykkää hoitaa lapsiaan iltaisin vaikka käyvät töissä ja kantavat leivän pöytään, meillä myös mies tykkää tehdä kotitöitä, niin pitäiskö sitä sitten kieltää :o

Vingutaan, kun miehen munapää ei tee pitkän työpäivän jälkeen vielä 100 % teholla kotitöitä ja hoida lasta. J

Tottahelvetissä naisen pitää hoitaa oma puolikkaansa perheen elatuksesta ja kaikista talouteen liittyvistä töistä yhteensä!! Ei kai sen miehen pidä sitten vaimoaankin elättää/ tukea taloudellisesti, jos vaimo ei ahkerana kanna korteen kekoon?

Avioliitossa "pitää" elättää puolisokin mikäli hänen toimeentulonsa on alhaisempi :saint:

Eiköhän tämä nyt riipu vähän perheestä? Sopimuksen mukaan kukin tekee mitä tekee.

Jos esim mies tekee 12h/pv töitä ja elättää käytännössä koko perheen, ku nainen opiskelee 2-3h/pv, niin olettaisin, että nainen myös hoitaa lapset ja kodin. Jos taas mies käy 8h/pv töissä, tienaa osan rahasta, nainen tekee saman verran, niin kai silloin lasten- ja kodinhoitokin menee puoliksi?

Jos taas mies on koti-isänä yhden lapsen kanssa ja nainen käy palkkatöissä, olettaisin miehen ottavan suuremman roolin kodin- ja lapsenhoidosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Ei sitten tullut mieleen että jotkut miehet tykkää hoitaa lapsiaan iltaisin vaikka käyvät töissä ja kantavat leivän pöytään, meillä myös mies tykkää tehdä kotitöitä, niin pitäiskö sitä sitten kieltää :o

Joo äläkä anna sen isän viettää aikaa lastensa kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja tarjah:
Ootkohan sä sattunu miettimään että mitä se äidin työ on siellä kotona lasten kanssa?? Se on ihan kuule 24/7 duunia! Ja siitä saa kehnosti rahaa mutta hyvän mielen. Ne kotiäidit tekee enempi ku sinä siellä työpaikalla :) Ja kuten sanottu mies palaa töistä kotiin nainen on koko ajan töissä, nukkuukin siellä jopa. (niin tai jos on kotiisä niin sitten tää koskee kotiisiä.)

Niin ja jotkut vielä opiskelee siinä sivussa ja lukee öisin tentteihin kuten minä.

Olen ollut kotiäiti 2 vuotta 24/7. Mies ei todellakaan joutunut tekemään yhtään mitään kotitöitä sinä aikana. Eikä hoitamaan arkena lainkaan lasta. Ja viikonloppunakin vain vähän.

Laiskojen akkojen p**kapuhetta, että kotiäidin duuni on NIÌIIIN raskasta. Se on asennekysymys. Mutta toisethan toki ovat luonnostaan laiskempia kuin toiset, ja jotkut miehet tykkäävät patalaiskoista eläteistä.

Joo äläkä anna sen isän viettää aikaa lastensa kanssa!

Joo ehdottomasti!

:D

Niin ja jotkut vielä opiskelee siinä sivussa ja lukee öisin tentteihin kuten minä.

Niin luin minäkin. Vaativiin korkeakoulutentteihin nimittäin. Ja silti hoidin kodin ja lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:

Avioliitossa "pitää" elättää puolisokin mikäli hänen toimeentulonsa on alhaisempi :saint:

No, toiset maksaa perseellään, toiset työpanoksellaan...

Hmmm...Kyllä meilläkin isä tykkää leikkiä lapsen kanssa. Ja hassutella. Mutta yhtään isää en ole elämäni aikana tavannut, joka TYKKÄÄ syöttää hangoittelevan lapsen ja nukuttaa hänet raskaan työpäivän päälle. Ja tarttua vielä imurin varteen ja pyykinpesukoneeseen.

Ihme porukkaa täällä, kai kirjaatte ylös jokaisen hoitamenne kotiaskareen ja jokaisen minuutin jonka hoidatte omaa lastanne? Me ei ikinä. Me rakastamme toisiamme mieheni kanssa eikä tulisi mieleenkään mitenkään eritellä kotitöitä tai lastenhoitoa. Molemmat käymme töissä ja lapsia on neljä.

Yhteistyössä