vitsi et oon ollut tyhmä kun otin noi ellos- ja h&m -tilit, nyt harmittaa maksaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
jotenkin vaan sekosin kun tuli ero, oli niin paljon ostettavaa niin sai helposti lapsille vaatteita kun osti tilille ja maksoi vähän kerralla. Mut sitten tuli aina osteltua ja nytkin on tilit tapissa ja vaikka maksaakin niin tuntuu et ei ne lyhene koskaan. Nyt poistan postit ja mainokset heti enkä sorru ostamaan yhtään mitään puoleen vuoteen vaan maksan ne pois, vaatteita saa halvalla muualtakin.

Kyllä HM ja Ellos -vaatteita saa halvallakin ja noi tilit on hyvä hätävara :) Jos lapsi tarvitsee vaatetta juuri nyt, mutta rahat on vähissä, niin noita voi hyödyntää.

Voihan niitä lyhentää nopsempaankin tahtiin jos tahtoo. Mä otan aina tilatessani tili-vaihtoehdon, mutta useimmiten maksan ne heti laskun tultua kokonaan pois. Joskus sitten on tiukempaa ja makselen sitä minimiä tai melkein minimiä kunnes on parempi sauma maksaa loput pois :)

Hennesin tiliä käytän ja se kyllä helposti kasvaa vähän ajateltua suuremmaksi.... tällä hetkellä tilillä velkaa oli 400€, tänään maksoin 200€ pois. Mutta kätevä se on. Inhoan shoppailua kaupoissa, ostan aina netistä vaatteet.

Mulla on myös molemmat tilit, mutta tällä hetkellä ei taida kummassakaan velkaa olla. Minä teen myös niin, että tarpeen tullen tilaan ja otan tilille. Jos on varaa, maksan heti pois tai ainakin minimierää suuremman summan. Jos taas ollaan tosi tiukilla, niin minimiä voin muutaman kuukauden maksaa. Niissä on ne korot niin älyttömän suuret, että kannattaa edes vähän extraa maksaa..

Mulla on tilit myös molempiin, mutta aina maksan heti pois koko laskun ettei tule korkoja! Miksi ihmeessä maksatte ylimääräistä korkojen muodossa, jos kerran rahat on muutenkin tiukassa :O

[QUOTE="vieras";25148816]Kannattaa ennemmin ostaa kirpparilta kuin tilille.[/QUOTE]

116 cm kokoa käyttävälle pojalle on yllättävän vaikea saada hyvää vaatetta kirpparilta! Etenkään kun haluan vielä kivoja :) Esim. collegehousut on liki poikkeuksetta kamalia kuluneita ja kauhtuneita lörtsyjä kirppareilla ja hintaa silti 1-2 e, kun HM:ltä saa usein hintaan 4,99 tai jopa 2,99 oli joskus. Alekoodilla sitten lisää pois. Trikoopaitojakin siellä tosi halvalla. Kandee kattoo alekoritkin.

Yhteistyössä