Vitamiineistä sun muista..

• Viestiketjun aloittaja Jemppu
  • Ensimmäinen viesti
Jemppu
Annatteko lapsille jotain vitaamiiniä tai jotain muuta vastaavaa? Siis esim. sanasol, kalanmaksaöljy ym. Mitä annatte ja mihin "tarkoitukseen"? Tai siis minkä takia?

Mä en tiedä noista vitamiineistä oikeesta mitään niin saisko viisaimmilta neuvoja.. Mitä ootte antaneet n. 3 vuotiaille lapsille? Ja mitä suosittelette? Miksi?

Entä annatteko lapsillenne niitä fluori tabletteja?

No siinä ny tuli kyssäreitä =)

stoori harmaana
meillä on se lasten multitabs käytössä. Ihan siksi, kun meillä menee aika vähän vihanneksia ja hedelmiä.. :ashamed: Että sais jostain ne tarvittavat vitamiinit..

kaksosten äiti
Olen marraskuun alusta antanut 5ml Sanasolia 3-v kaksosillemme,jotka rupesivat syömään erittäin huonosti.Meillä ei myöskään mene vihannekset ja hedelmät.Toinen ei millään söisi perunaa,toinen taas söisi vaan pelkän perunan muusattuna muusiksi ja leivän lisäksi,huh huh.... :(

Mie annan 3v pojalle Minisun tabletteja mut oon miettiny et pitäskö antaa jotain monivitamiinia kun meilläkin kasviksia menee aika huonosti eikä hedelmiäkään kovin paljon tule syötyä. Kesällä sit tuleekin salaatteja ym. syötyä enempi.

epun äiskä
Meidän pian 4v täyttävä syö VitaMaxi nimistä vitamiinivalmistetta. Noi apteekin valmisteet kun eivät hänelle sovi. Lisäksi saa RelaTabseja ja Gefilusta päivittäin. Deetippoja annan lisäksi silloin tällöin. Lapsi on allergikko, jonka ruokavalio on rajoitettu, joten sen vuoksi syö vitamiineja ym.

Fluoritabletteja ei pidä ominpäin mennä ottamaan. Jos lapsen hampaat pestään fluoritahnalla ei ylimääräistä fluoritablettia tarvitse ottaa. Jos asuinpaikkanne vesi on kovin fluoripitoista voi liika fluori tehdä hampaat pilkullisiksi tms. Eikä sitä fluoria muutenkaan pidä liikoja nautiskella. Sehän on jonkin asteista myrkkyä kuitenkin.. :/

Niin tosiaan vielä niistä fluoritableteista sen verran että kun meillä oli kaivovesi juomavetenä niin siinä oli niin paljon liikaa fluoria ettei poika voinut siä juoda ja ostin sitte kaupasta pullovettä ja siinä taas oli tosi vähän fluoria niin hammaslääkäristä suositteli fluoritabletteja. Kesällä otettiin kaupungin vesi ja siinä fluori just sen mitä pitääkin eli enää ei tarvi kantaa vettä kotiin ja ottaa niitä tabletteja.

Yhteistyössä