vit**et tääl on taas ihanaa porukkaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja !!!!!!!!!!!!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

!!!!!!!!!!!!!!!!

Vieras
miten voi olla niin vaikeeta et jos ja kun on joku kysymys kysyttävänä esim mä kysyin vauvan purkki ruuasta millä alottaisin..ni luoja et taas vastauksii tulee et tee ite vai etkö osaa ees perunaa keittää ym
jos ei oo vastausta siihen kysymykseen ni minkä hemmetin takia tarvii rupee omia tapojaan tyrkyttää??
on se aina niin pirun vaikeeta joillekin..

ja toi nyt oli vaan pieni esmerkki mut ainahan nää ketjut menee sellasix..

joten kysynkin et mikä tarve teillä jollain on päteä ja tyrkyttää omia tapojanne aina parempina????

Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!!!!!!!!:
miten voi olla niin vaikeeta et jos ja kun on joku kysymys kysyttävänä esim mä kysyin vauvan purkki ruuasta millä alottaisin..ni luoja et taas vastauksii tulee et tee ite vai etkö osaa ees perunaa keittää ym
jos ei oo vastausta siihen kysymykseen ni minkä hemmetin takia tarvii rupee omia tapojaan tyrkyttää??

joten kysynkin et mikä tarve teillä jollain on päteä ja tyrkyttää omia tapojanne aina parempina????

Joidenkin pitää vaan päteä jollain tavalla :(. Mulla käynti palstailemassa vähenee ja vähenee, en jaksa lukea näitä juttuja enää juurikaan.

Aika naurettavaa kuvitella, että suuri osa muka täältäkin vääntää soseet itse. Näkeehän sen nyt jo kauppojen vauvanruokien menekistäkin, että aika moni niitä vaan kotiinsa kantaa. Kälättivät sitten netissä mitä tahtovat.

no ei ehkä kannata edes lukea niitä kommentteja mitkä on omaa mieltä vastaan. täällä otetaan kaikki niin herkästi itseensä. ite ainakin pompin tyhmien vastausten yli enkä edes ajattele niitä. ja varsinkaan pahoita mieltäni.

Mä käsitin siitä ketjusta, että sun kannattaa keittää se peruna/porkkana/bataatti tms.sen takia itse, että vauva syö niin vähän, että se purkkiruoka ei säily, eli ehtii mennä vanhaksi ennen kuin vauva on syönyt sen kokonaan. Ja onko sellaisia purkkiruokia, jossa olisi vain yhtä ainesosaa? Hedelmäsoseita tietysti on, mutta entä juureksia/kasviksia?

Itse aloitin peruna-porkkanasoseella. Joskus tein itse ja joskus ostin suoraan kaupasta. Mikä parhaalle tuntuu ja mistä vauva tuntuu tykkäävän. Jos pystyt, anna mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos (tai silmästä ) nuo älyttömät kommentit. Itsekin saanut paljon paskaa niskaan ja silmille täällä, siksi en hirveesti viitsi enää mitään kysellä.

Haleja sulle! Kyllä sie pärjäät niiden ruokien kanssa, ei voi paljoa väärin tehdä kun miettii hetken. :)

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Aika naurettavaa kuvitella, että suuri osa muka täältäkin vääntää soseet itse. Näkeehän sen nyt jo kauppojen vauvanruokien menekistäkin, että aika moni niitä vaan kotiinsa kantaa. Kälättivät sitten netissä mitä tahtovat.

Minusta siinä taas ei ole mitään naurettavaa, että on tosiaankin olemassa ihmisiä jotka tekevät soseet ihan itse. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Minusta siinä taas ei ole mitään naurettavaa, että on tosiaankin olemassa ihmisiä jotka tekevät soseet ihan itse. :whistle:

tuossa pointti taisikin olla että suurin osa joka on totta

no tota...alussa on helpompaa tehä ite koska sille vauvalle ei saa antaa paljon kerralaan eli yli puolet purkista menee hukkaan. joo..ei sitä tarvii lämmittää kaikki kerrallaan mutta ei se montaa päivää säily jääkaapissa avattuna. että helpommal pääsee kun antaa sitä samaa perunaa mitä muutkin syö. :whistle:

Miksi kysyt jotain jos et sitten kummiskaan tarvii toisten neuvoja :S Minusta oli asiallisia ja samoja neuvoja siinä ketjussa mitä neuvolassakin sanotaan....

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

joo varmasti heitä on mut tuntuu et he kaikki viettävät kaiken aikansa täällä eikä varmaan muuta tee kun soseita ja palstaile!!

Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!!!!!!!!:
miten voi olla niin vaikeeta et jos ja kun on joku kysymys kysyttävänä esim mä kysyin vauvan purkki ruuasta millä alottaisin..ni luoja et taas ... takia tarvii rupee omia tapojaan tyrkyttää??

Tuon kyllä allekirjoitan
:wave:

vastasin sulle siihen ketjuun. ohitit vastaukseni, joten olisit varmaan voinut tarkentaa, mikä siinä oli vikana.

ja koska pointtina aloituksessasi oli VATSAYSTÄVÄLLISYYS (vatsaystävällisin purkkiruoka tosin, mutta silti), niin eiköhän vatsaystävällisintä ole antaa noin pienelle jotain muuta kuin teollista lastenruokaa? kun kaikki eivät ihan oikeasti tunnu käsittävän, että vauvalle ei ole pakko noita purkkiruokia syöttää.

sori, jos otit nokkiis pienestä näpäytyksestäni, mutta kannattaa siis vähän tutkailla omiakin kirjoituksia..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hei nyt vasta tuli mieleen et pitääx hedelmä soseet lämmittää??

ei tarvii liha- tai vegeruuatkaan lämmittää jos ei haluu. pääruuat nyt yleensä vaan syödään lämpimänä. :D

muoks. eli ei tarvii.

Peruna-porkkanasose, Maissi-sose ja Kasviksia-sose, Hedelmäralli-sose. Hedelmistä sellaset, jotka on ns. banaanilla "laimennettuja". Mein muksu tykkää irvistellä kaikille hedelmäsoseille, ku ovat ilmeisesti aika kirpsakkaa tavaraa. Persikan tänään "laimensin" ihan muussatulla banaanilla. Kaupan soseet säilyy jääkaapissa 2-3vrk.
Muksu syö kerrallaan sen 1/3 tai puolet purkista. Ikää hänellä 11vkoa. Juu, ja on neuvolan siunaus :P Tiedän, että tästäkin haluaa joku alkaa napisemaan, mutta kyllä täällä tiedetään mitä tehdään.
Itse asiassa nykyään suositellaan kiinteät alotettavaksi 3-4kk:n iässä. Se kuulemma kasvattaa vastustuskykyä enemmän. Pitää laittaa se artikkeli tänne heti kun saan sen käsiin.

En minä ainakaan ole hedelmäsoseita lämmittänyt, kuin ihan aluksi jos otin purkin jääkaapista.

Meillä ei ole mennyt ainutkaan kasvissose hukkaan, sillä jos jotain on jäänyt, niin koirat ovat saaneet ne, mutta aika nopeasti meillä alkoi mennä soseita sen verran, että purkillinen meni parissa päivässä.

Jostain peruna/porkkana sössöstä mekin taidettiin aloittaa. Myönnän että ostin lapsen ruoat 80%:sesti ja siitä syystä että sai paljon monipuolisempaa kuin olis muuten saanut. En olis jaksanut eri lihoista (joita ei muutenkaan meillä syödä) tehdä erikseen ruokia kun aina olis tullut turhan suuria määriä ja samanlaista mössöä olis saanut syödä viikkotolkulla.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
vastasin sulle siihen ketjuun. ohitit vastaukseni, joten olisit varmaan voinut tarkentaa, mikä siinä oli vikana.

ja koska pointtina aloituksessasi oli VATSAYSTÄVÄLLISYYS (vatsaystävällisin purkkiruoka tosin, mutta silti), niin eiköhän vatsaystävällisintä ole antaa noin pienelle jotain muuta kuin teollista lastenruokaa? kun kaikki eivät ihan oikeasti tunnu käsittävän, että vauvalle ei ole pakko noita purkkiruokia syöttää.

sori, jos otit nokkiis pienestä näpäytyksestäni, mutta kannattaa siis vähän tutkailla omiakin kirjoituksia..

öö..eikö tämän ketjun aiheena ollut se että minkä takia suurin osa vastauksista ketjuissa menee sellaiseksi omien tajojen tyrkyttämiseen ja minä ymmärsin että ap otti tämän kysymyksen ja ketjun vaan lieväksi esimerkiksi..
oikaiskaa jos olen väärässä.

ja allekirjoitan myös tuon että usein kaikki ketjut menee aina ihan vänkäämiseksi ja tappeluksi mikä on se ainut oikea tapa,ruoka,tyyli tai vaikka tukan väri...

huoh..

Yhteistyössä