Visa-kortista kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa tyhmää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa tyhmää

Vieras
Mulla on ollut jonkun aikaa Visa-kortti, mutta vielä en ole sitä kertaakaan käyttänyt. Siis Visa-ominaisuutta. Nyt maksoin ruokakaupassa aika ison laskun ja kassa kysyi pankki vai visa ja vastasin, että pankki. Ostoksilla olin viime perjantaina ja vieläkään tuo iso summa ei ole kadonnut tililtäni. Mistä mä nyt tiedän onko kassa sittenkin laittanut Visan puolelle vahingossa? Tililläni on nyt poikkeuksellisesti aika vähän rahaa ja nyt pähkäilen, et pitääkö mun siirtää rahaa säästötililtä käyttötilille vai ei. Jos tuo maksu on nyt vahingossa mennyt Visalla, niin ei siinä sit mitään, mut en haluais turhaan käyttää säästötiliä, jos ei tarviikaan, kun se on sellainen pahanpäivänvara-tili. Voisin osan tulevista hankinnoista siirtää ensi kuulle ennemmin kuin nyt ostaisin niitä säästötilin rahoilla. Saako tuota Visa-juttua mistään selville vai pitääkö vaan odottaa mahdollista laskua?

näethän sie sen nettipankista jos siulla on tunnarit sinne. sieltä korttivalikosta otat näytä kortin tilanne ja se näyttää sen visan tilanteen. sieltä näät mikä on luottoraja ja mistä oot ostanu ja millon.

Jos sulla on kuitti tallessa, niin katso siitä, onko laittanut pankki vai visa.
Ainakin mun pankin verkkopankissa on erillinen toiminto visalle, josta pystyy tarkastamaan visalaskun summan.
Jos ei tän päivän kuluessa ole lähtenyt tililtä, niin sitten on mennyt varmaan visalta.

Et nyt oikein tainnut ymmärtää... onko tililläsi siis tarpeeksi rahaa siihe, että veloitus tililtäsi voi lähteä? jos se on mennyt pankin puolelta niin sittenhän se lähtee... Mutta jos se on mennyt luotolle niin sitten tulee lasku kotiin ennen veloitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
näethän sie sen nettipankista jos siulla on tunnarit sinne. sieltä korttivalikosta otat näytä kortin tilanne ja se näyttää sen visan tilanteen. sieltä näät mikä on luottoraja ja mistä oot ostanu ja millon.

Kiitos! Täytyykin mennä katsomaan. En ole tälläisiä vielä selvittänyt, kun kortti on uusi ja Visaa ei ole tarkoitus käyttää normaalisti, vain hätätilanteessa, jos rahat loppu tai ulkomaan reissuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Et nyt oikein tainnut ymmärtää... onko tililläsi siis tarpeeksi rahaa siihe, että veloitus tililtäsi voi lähteä? jos se on mennyt pankin puolelta niin sittenhän se lähtee... Mutta jos se on mennyt luotolle niin sitten tulee lasku kotiin ennen veloitusta.

On vielä toistaiseksi tarpeeksi rahaa. Mutta sitä tässä nyt pähkäilenkin, että tilille jää aika vähän, jos maksu on mennyt pankin puolelta kuten piti ja mun pitää siinä tapauksessa lainata säästötililtäni loppukuuksi. Yleensä näin ei ole käynyt, mutta nyt oli yllättävä iso meno alkukuusta. Täytyy yrittää sieltä nettipankista katsoa, jos näkyisi siellä jotain. Ei siinä sitten mitään, jos lasku tulee, mut pitäisi saada tietää tuleeko se vai meneekö maksu mun tililtä suoraan vielä lähipäivinä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

On vielä toistaiseksi tarpeeksi rahaa. Mutta sitä tässä nyt pähkäilenkin, että tilille jää aika vähän, jos maksu on mennyt pankin puolelta kuten piti ja mun pitää siinä tapauksessa lainata säästötililtäni loppukuuksi. Yleensä näin ei ole käynyt, mutta nyt oli yllättävä iso meno alkukuusta. Täytyy yrittää sieltä nettipankista katsoa, jos näkyisi siellä jotain. Ei siinä sitten mitään, jos lasku tulee, mut pitäisi saada tietää tuleeko se vai meneekö maksu mun tililtä suoraan vielä lähipäivinä.

Niin aivan... No, toivottavasti asia selviää.

Yhteistyössä