visa electronilla maksaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmeliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmeliini

Vieras
Olen pohtinut uskaltaisiko ostaa tuotteita ulkomaisista nettikaupoista.
Mutta miten tuo visa electronilla maksaminen käytännössä tapahtuu?

t: ohjeista kiitollinen

Voi maksaa joissakin ulkomaisissakin nettikaupoissa. Olen maksanut mm. onhotels.com ja ryanairin sivuilla. Kortin tiedot vaan sinne. Netissä pitää kyllä tehdä siellä pankin omilla sivuilla se hyväksyntä, että haluaa sillä maksettavan. Muutoin ei onnistu. Kaikki kaupat ei kyllä vieläkään hyväksy tuota korttia.

Kortin numero on se pisin numerolitania. Sitten yleensä kysytään sitä varmennenumero, joka on kortin takana se kolminumeroinen luku. Saatetaan myös kysyä kortin vanhenemispäivää.

Electron kannattaa liittää myös PayPaliin, koska silloin voi maksaa myös niissä paikoissa joissa on vaihtoehtoina vain luottokortit ja PP. Saa sen PP:n turvan ja menee rahat silti suoraan tililtä. Ja PP:n sivuilla on selkeät ohjeet jos englantia osaa.

Se CVC on siellä kortin kääntöpuolella sellainen kolmen numeron sarja. Allekirjoituksen vieressä muistaakseni.

Olen vuosikausia maksanut Visa Electronilla nettikaupoissa (myös ulkomaisissa, ainakin saksalaisissa, englantilaisissa ja yhdysvaltalaisissa), eikä ole mitään ongelmia ollut. Silloin kun ei joskus ole Visa Electron käynyt, olen käyttänyt MC:ia, mutta tosi usein tuo Electron käy.

Kiitos neuvoista. Jotain vikaa taitaa sitten kortissani kuitenkin olla, kun kaupassa ei tuota korttini numeroa hyväksytä.

Miksei hyväksytä, mitä se sanoo? Siis millainen virheilmoitus siihen tulee?

Ekana tulee mieleen, ettet ole käynyt aktivoimassa korttiisi sitä nettimaksumahdollisuutta verkkopankissasi. Taisit kyllä sanoa, että olet, mutta käy tarkistamassa että varmasti olet sen tehnyt oikein.

Olethan myös tarkistanut, että ko. verkkokaupassa käy Visa Electron?

[QUOTE="vieras";24957879]Miksei hyväksytä, mitä se sanoo? Siis millainen virheilmoitus siihen tulee?

Ekana tulee mieleen, ettet ole käynyt aktivoimassa korttiisi sitä nettimaksumahdollisuutta verkkopankissasi. Taisit kyllä sanoa, että olet, mutta käy tarkistamassa että varmasti olet sen tehnyt oikein.

Olethan myös tarkistanut, että ko. verkkokaupassa käy Visa Electron?[/QUOTE]

Punainen raksi ja numero muuttuu punaiseksi. Päivämäärät ja turvanumeron hyväksyy.

Olen aktivoinut tuon nettimaksumahdollisuuden ja mielestäni ihan oikeinkin. On toki mahdollista, että siinä olen jotain väärin tehnyt, mutta en kyllä hoksaa mitä.

Kyseisessä kaupassa käy visa electron ihan varmasti.

Punainen raksi ja numero muuttuu punaiseksi. Päivämäärät ja turvanumeron hyväksyy.

Olen aktivoinut tuon nettimaksumahdollisuuden ja mielestäni ihan oikeinkin. On toki mahdollista, että siinä olen jotain väärin tehnyt, mutta en kyllä hoksaa mitä.

Niin ja rahaakin tililtä löytyy.
No jotain posittivsita sentään, että löytyy vastedeskin, kun en saa shoppailtua...

[QUOTE="pave";24957981]Avaa PayPali tili ja liitä kortti siihen. Näin olet paljon turvatumpi.[/QUOTE]

maksaako se paypal jotain? kuulostaa kyllä turhan työläältä.

Siis mikä numero muuttuu punaiseksi? Se kortin numero? Silloinhan nimenomaan siinä numeron syöttämisessä on jotain pielessä. Kirjoititko sen numeron varmasti oikein? Annoitko sen ilman välejä vai yrititkö tunkea välit sinne?

Paypal ei maksa mitään ja on helppokäyttöinen, mutta jos sen kortin hyväksymisessä on joku ongelma niin ei sitä varmaan Paypalkaan hyväksy.

Yhteistyössä