Virtsatietulehdus raskauden aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulehdusko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulehdusko?

Vieras
Kertoisiko joku ystävällinen sielu mulle virtsatietulehduksen oireet :) ? Mulla on menossa rv 17 ja tänään on ollut jatkuva vihlonta todella alhaalla alavatsalla. Pissaaminen tuntuu ikävältä, ei tavallaan satu mutta inhottavalta se tuntuu. Viikonloppuna mulla alkoi ajoittaiset alavatsan vihlaisut ja tosiaan nyt se on muuttunut jatkuvaksi.

Voisko toi olla virtsatietulehdusta? Mulla ei ole sitä koskaan ollut, joten en tiedä. Ja neuvolasta ei vastata puhelimeen, kun ei ole vielä puhelinaika
a020.gif
.

Virtsatietulehdus voi oireilla ri tavalla raskauden aikana, tavallisesti tai ei ollenkaan... Jos epäilet sitä, ei auta muu, kuin käydä jättämässä näyte. Kyllähän tuo hyvinkin voi olla sitä.. Tai sitten hiivatulehdusta...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin joo, hiivatulehdus ei tullut mieleen. Sitäkään ei ole koskaan ollut, joten hiukan on oireet hakusessa. Eikös siinä pitäis olla jotain kutinaa?

Ei välttämättä. Minullakin oli oireettomana muuten, mutta aiheutti supisteluja. :/

Ok. Pitää siis koittaa saada aika lääkärille. Työterveyteen en saanut aikaa ja neuvolasta ei vastata. Pääseeköhän äippäpolille ilman lähetettä? Se ois tuossa vieressä niin ei tarvis kävellä kun mäki alas.

Ok. Pitää siis koittaa saada aika lääkärille. Työterveyteen en saanut aikaa ja neuvolasta ei vastata. Pääseeköhän äippäpolille ilman lähetettä? Se ois tuossa vieressä niin ei tarvis kävellä kun mäki alas.

Luulen, että eivät tuollaisen vaivan takia ota äitiyspoliklinikalle, koska ei kuitenkaan varsinaisesti liity raskauteen. Käväise terveyskeskuksessa.

Käy antamassa näyte labraan. Sanot että haluat pissakokeeseen kun tulehdusta epäilet. Mulla on ollut jo kaksi kertaa tän raskauden aikana. Pissaaminen kirvelee ja muutenkin on hankalan oloinen alapää.

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Käy antamassa näyte labraan. Sanot että haluat pissakokeeseen kun tulehdusta epäilet. Mulla on ollut jo kaksi kertaa tän raskauden aikana. Pissaaminen kirvelee ja muutenkin on hankalan oloinen alapää.

Mutta lähete näytteen tutkimiselle pitäisi olla jostain.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Luulen, että eivät tuollaisen vaivan takia ota äitiyspoliklinikalle, koska ei kuitenkaan varsinaisesti liity raskauteen. Käväise terveyskeskuksessa.

Näinpä täytyy tehdä. Kiitokset avusta!

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:

Mutta lähete näytteen tutkimiselle pitäisi olla jostain.

Ei täällä välttämättä tartte. Tai sit voi käydä päivystyksessä pissaamassa ni kattovat sen heti.

Yhteistyössä