Virtsatietulehdus-kotitestin luotettavuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla alkoi eilen illalla myöhään ihan hirveät virtsatieoireet, kun oli pakko päästä päivällä kylmään veteen uimaan... Lähetin miehen hakemaan sellaisen kotitestin apteekista ja kun se näytti positiivista, aloitin antibiootit.

Olen saanut lääkäriltä virtsatieinfektiota varten varmuuden vuoksi antibioottikuurin, koska mulla ollut niitä tulehduksia aiemmin usein ja rajuja, muutamassa tunnissa on voinut mennä sellaiseksi, että pissii verta vaan., niin jos mökillä, matkalla tms. yllättää oireet, saa nopeasti avun.

Nyt antibiootit selvästi tehonneet, ei ole enää niin kipeä. Pitäiskö mun nyt olla tyytyväinen tähän vai mennä vielä lääkäriin? Vaikka mitä se lääkäri voi, jos mulla on antibioottia elimistössä, niin eihän ne voi mitään viljelyäkään ottaa.

Siis kun ne on sulle annettu oireitten perusteella alotettavaksi, niin ne on sillai myös tarkoitettu käytettäväksi. Itse en nyt menisi noin nopeeta, vaan katsoisin paraneeko kuurilla.

Syöt sen kuurin loppuun ja jos vielä oireilee, sitten lääkäriin. On mullaki varalta antibiootit kotona virtsiksen varalta, kun niitä tuppaa olemaan. Ja ihan ilman testejä alotan kuurin, kun oireet on kuitenki niin selvät.

Muuten, millä ihmeen kotitestillä sen voi testata??! Never heard...

Kiitos vastauksista! Apteekissa myyvät sellaista pakkausta, jossa on ymmärtääkseni ihan se sama liuskatesti, jota terveyskeskuksessa käyttävät sen toteamiseen, onko virtsassa tulheduksen aiheuttamia aineita. Mulla ne testiliuskan värit osoitti tulehdusta jo ennenkuin 60 sekunnin testiaika oli kulunut umpeen.

Aikoinaan jouduin jatkuvasti hakemaan antibiootteja virtsatietulehdukseen. Onneksi kerran viisas sairaanhoitaja neuvoi minulle karpalokapselit. En ole vuosikausiin syönyt enää antibiootteja. Heti kun vähänkin tulee aavistus että virtsatietulehdus voi olla tulossa, niin syön muutaman päivän kuurina karpalokapseleita. Urisan tepsii minulle parhaiten. Silloin kannattaa myös jättää kaikki sokerit pois ruokavaliosta, sokeri ruokkii bakteereita.

Olen juonut yleensä joka päivä makeuttamatonta 100% karpalomehua ja se pitänytkin hyvin infektiot poissa. Nyt kesäaikana on mehun juominen vähän jäänyt ja heti iski tulehdus. Oli vielä muutenkin eilinen päivä niin kiireinen, etten juuri ehtinyt mitään juoda, joten heti tulos. Ja suklaata tuli syötyä, kun työkaveri tarjosi. Ja vielä se kylmäaltistus. Eli oikein suotuisa tilanne bakteereille. Kurjaa. :(

Yhteistyössä