Virtsatietulehdus ei mene ohi..ei sitten millään!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Elämään kyllästynyt...
  • Ensimmäinen viesti
virtsiskö
Tämä jo vanha ketju, mutta ajankohtainen aihe minulle. Kuinka sinulla UMMIKKO asia eteni?
Minulla tuli verta ja pientä poltetta + kylkikipu oikealla puolella. Sain antibiootit, jotka ei oikein auttaneet. Kivut ja kuume vaan jatkuivat. Nyt kyllä haluaisin kuviin, mutta ei taida olla muuta mahista kuin itse mennä yksityiselle hoitoon. Muuten vaan määrätään uusia antibiootteja,
 
ditamiumau
mulla on täysin sama. tää on nyt vanha ketju mut aattelin kirjottaa tänne jos joku kuitenkin näkis tän.. oon siis 18vuotias tyttö ja mulla alko mun pissatulehdukset 13vuotiaana kun alotin sukupuolielämän, ja mulla oli 13-16vuotiaana noin 3vuoden suhde jonka aikana tietenkin tuli harrastettua paljon seksiä, ja se ei ollut tosiaan mikään hyvä juttu ton kannalta, mulle tuli siis krooninen tulehdus, mulla oli keskimäärin puolessa vuodessa varmaan 4-6 tulehdusta nyt ainakin. sain sitten parin vuoden päästä eli joskus 16 tai 17 vuotiaana estolääkityksen (trimopan) söin sitä 6kk ja mulla oli "vaan" 2 tulehdusta sen ajan sisään, eli toimi kyllä hyvin. sitten se lopetettiin nyt noin 5kk sitten ja tässä sitä taas ollaan. tälläkin hetkellä kirjotan tätä tekstiä vessanpöntöllä istuen. minä todella tiedän mistä puhutte, se kipu on niin helvetillinen, monesti oon istunu 4tuntiakin vessassa ihan hiestä märkänä (tuskanhiki). seksin jälkeen käyn aina pissalla, teen tarkan alapääpesun ja juon runsaasti vettä. niin oon saanut pidettyä tulehdukset loitolla, ja jos on tulehdus tullutkin niin on kyllä ihan onneks antibioottikuurilla lähtenyt sitte poies, siis oireet. ei tulehdus. ihmettelinkin et mikä helvetti siinä on kun uusii ja uusii mut nyt mulla todettii siis ESBL bakteeri joka siis on sairaalabakteeri ja tosi sitkeä ja vastustuskykynen antibiooteille. noh, tässä nyt noin 10 päivää sitten alko hirvee kirvely kustessa ja aattelin et oh, here we go again! (y) en ollut muistanu juoda tarpeeksi/huolehtia hygieniasta ja mua oli sormitettu tietenkin likasin käsin eli hetihän sinne oli bakteeri päässyt livahtamaan. no mä join ihan sikana vettä ja näin, mun piti ottaa niihin kipuihin jo ihan tramalia. mulla ei ainakaan hirmu selkeesti ennää auta mitkää buranat sun muut, tarviin jo vahvemmat kipulääkkeet jotka sitten vaikuttaa selkäytimen kautta aivoihin ja rentouttaa samalla, muuten ei tule mitään. se tuska on ihan kamalaa. no sitten, aattelin et pärjään tramaleilla seuraavaan päivään, juu, kirvely palasi aamulla joten ajattelin alottaa Nitrofun-C 75mg kuurin joka multa oli säästynyt edelliseltä kerralta kun luultiin että on tulehdus (olikin ilmeisesti ollut vaan bakteeri joka oli päässyt peppuseksin kautta alapäähän-.-). no ajattelin et tää on tää tuttu sama systeemi et syömpä tämän kuurin sitten, noh oireet alkoi kyllä lievittyy melkee samantien mutta aika hitaasti sinänsä.. ja mikä pahinta se antibiootti ei sovi mulle _OLLENKAAN_, mun piti varmistaa että saan varmasti ottaa tablettien oton jälkeen tunnin tirsat joka kerta, en pystyny liikkumaan lääkkeen oton jälkeen ilman huimausta tai hirveetä oksettavaa oloa, syöminen ja nukkuminen vei sen onneks pois. no söin sitä nyt sitten sen 10päivää, oireet lievitty, noh, lähdin tossa sunnuntaina sitten vähän juhlimaan ja nyt tiistaina kaikki oireet palasi pahempina takaisin. alkoholi on ehkä pahinta mitä voi tehdä heti kuurin loputtua joka ei kylläkään edes auttanut mua näköjään. maanantai iltana ambulanssimiehet kävi tarkistamassa mun tilanteen ja sanovat että koita odottaa kuitenkin aamuun jos suinkin kykenet. noh, aamulla nyt sitten soitin tänään omalle terveysasemalle ja mulle sanottiin siellä että lääkäriajat on kaikki menny tältä päivältä mut et lääkäri kirjottaa mulle antibioottireseptin omaan apteekkiin ja kun menin noutamaan sitä - kappas kappas ei ollutkaan kirjoitettu mitään reseptiä sinne valmiiks. että mulla kiehuu, tiedä pitääkö päivystykseen lähteä että saa oikeesti hoitoa tähän. en ymmärrä kuitenkaan että miks toi nyt ei toiminu toi nitro, toivottavasti huomenna saisin oikeasti kuurin joka tehoaa. tää alkaa käydä niin raskaaks ja henkiselle puolelle tosissaan koska täähän invaliidisoi ihmisen, en mä oo pystyny liikkumaan pariin päivään kunnolla vessaa kauemmas. mieluummin vietän pöntöllä aikaa kituen kun esim sängyllä koska kokoajan pitää päästää virtsaa vähän ulos. oon nyt juonu karpalomehua ja syönyt karpalopuristeita ja äsken otin kupin c-poretablettii, tuntuu ettei nyt oikeen tunnu auttavan. päivällä sain olla rauhassa jonkun aikaa mut nyt illalla alko taas sama paska ja istun nyt aamu kuudelta vielä vessanpöntöllä. oon oikeesti vihanen siitä että näitä pissatulehduksia ei ihmiset ota tarpeeks vakavasti. kukaan joka ei ole kokenut tätä hirveetä oloo ei voi sanoo 'mä tajuun'. niinkun otsikossa jo lukeekin niin sitten tajuat jos sulla on ollu kaktus pillussa. että näin. oon kyllästyny et mun menot rajottuu tän takia, mun koirakaan ei oo päässy mun takia ulos nyt tarpeeks kun en vaan pääse irrottautumaan vessasta. oon ihan oikeesti loppu. epätoivonen. kokoajan sellanen ärsyttävä pieni vihlominen virtsaputkessa tein mitä vaan. tramalitkin on loppu, ja niitähän ei lääkäri suostu lisää määräämään mulle. toivon että saan estolääkkeen takaisin, oon oikeesti kyllästyny mun elämään ja ihan kaikkeen kohta jos en saa elää normaalia nuoren elämää niinku kaikki muutki. oikeesti koittakaa kaikki jaksaa kipujenne kanssa, ette oo tän asian kanssa yksin. itkettää ihan, musta nyttenki tuntuu et oon yksin tän asian kanssa. sattuu ja sattuu ja sattuu ja tuntuu ettei kipu vaan hellitä, ehkä pakko lähteä päivystykseen mutta sielläkin sua odotutetaan ihan hemmetin kauan joka on VÄÄRIN!!! mulla sattu tänään jo vähän alaselkään, ihan joku pari minuuttia mut silti. tekee mieli vaa itkee ja huutaa. HALUAN KOKEE ELÄMÄÄ ILMAN JATKUVAA KIPUA. toivon että huominen on parempi päivä. muhun sattuu. ymmärrän teitä, pysykää naiset vahvoina, ette ole yksin! :(
 
Nuori täynnä elämää
mulla on täysin sama. tää on nyt vanha ketju mut aattelin kirjottaa tänne jos joku kuitenkin näkis tän.. oon siis 18vuotias tyttö ja mulla alko mun pissatulehdukset 13vuotiaana kun alotin sukupuolielämän, ja mulla oli 13-16vuotiaana noin 3vuoden suhde jonka aikana tietenkin tuli harrastettua paljon seksiä, ja se ei ollut tosiaan mikään hyvä juttu ton kannalta, mulle tuli siis krooninen tulehdus, mulla oli keskimäärin puolessa vuodessa varmaan 4-6 tulehdusta nyt ainakin. sain sitten parin vuoden päästä eli joskus 16 tai 17 vuotiaana estolääkityksen (trimopan) söin sitä 6kk ja mulla oli "vaan" 2 tulehdusta sen ajan sisään, eli toimi kyllä hyvin. sitten se lopetettiin nyt noin 5kk sitten ja tässä sitä taas ollaan. tälläkin hetkellä kirjotan tätä tekstiä vessanpöntöllä istuen. minä todella tiedän mistä puhutte, se kipu on niin helvetillinen, monesti oon istunu 4tuntiakin vessassa ihan hiestä märkänä (tuskanhiki). seksin jälkeen käyn aina pissalla, teen tarkan alapääpesun ja juon runsaasti vettä. niin oon saanut pidettyä tulehdukset loitolla, ja jos on tulehdus tullutkin niin on kyllä ihan onneks antibioottikuurilla lähtenyt sitte poies, siis oireet. ei tulehdus. ihmettelinkin et mikä helvetti siinä on kun uusii ja uusii mut nyt mulla todettii siis ESBL bakteeri joka siis on sairaalabakteeri ja tosi sitkeä ja vastustuskykynen antibiooteille. noh, tässä nyt noin 10 päivää sitten alko hirvee kirvely kustessa ja aattelin et oh, here we go again! (y) en ollut muistanu juoda tarpeeksi/huolehtia hygieniasta ja mua oli sormitettu tietenkin likasin käsin eli hetihän sinne oli bakteeri päässyt livahtamaan. no mä join ihan sikana vettä ja näin, mun piti ottaa niihin kipuihin jo ihan tramalia. mulla ei ainakaan hirmu selkeesti ennää auta mitkää buranat sun muut, tarviin jo vahvemmat kipulääkkeet jotka sitten vaikuttaa selkäytimen kautta aivoihin ja rentouttaa samalla, muuten ei tule mitään. se tuska on ihan kamalaa. no sitten, aattelin et pärjään tramaleilla seuraavaan päivään, juu, kirvely palasi aamulla joten ajattelin alottaa Nitrofun-C 75mg kuurin joka multa oli säästynyt edelliseltä kerralta kun luultiin että on tulehdus (olikin ilmeisesti ollut vaan bakteeri joka oli päässyt peppuseksin kautta alapäähän-.-). no ajattelin et tää on tää tuttu sama systeemi et syömpä tämän kuurin sitten, noh oireet alkoi kyllä lievittyy melkee samantien mutta aika hitaasti sinänsä.. ja mikä pahinta se antibiootti ei sovi mulle _OLLENKAAN_, mun piti varmistaa että saan varmasti ottaa tablettien oton jälkeen tunnin tirsat joka kerta, en pystyny liikkumaan lääkkeen oton jälkeen ilman huimausta tai hirveetä oksettavaa oloa, syöminen ja nukkuminen vei sen onneks pois. no söin sitä nyt sitten sen 10päivää, oireet lievitty, noh, lähdin tossa sunnuntaina sitten vähän juhlimaan ja nyt tiistaina kaikki oireet palasi pahempina takaisin. alkoholi on ehkä pahinta mitä voi tehdä heti kuurin loputtua joka ei kylläkään edes auttanut mua näköjään. maanantai iltana ambulanssimiehet kävi tarkistamassa mun tilanteen ja sanovat että koita odottaa kuitenkin aamuun jos suinkin kykenet. noh, aamulla nyt sitten soitin tänään omalle terveysasemalle ja mulle sanottiin siellä että lääkäriajat on kaikki menny tältä päivältä mut et lääkäri kirjottaa mulle antibioottireseptin omaan apteekkiin ja kun menin noutamaan sitä - kappas kappas ei ollutkaan kirjoitettu mitään reseptiä sinne valmiiks. että mulla kiehuu, tiedä pitääkö päivystykseen lähteä että saa oikeesti hoitoa tähän. en ymmärrä kuitenkaan että miks toi nyt ei toiminu toi nitro, toivottavasti huomenna saisin oikeasti kuurin joka tehoaa. tää alkaa käydä niin raskaaks ja henkiselle puolelle tosissaan koska täähän invaliidisoi ihmisen, en mä oo pystyny liikkumaan pariin päivään kunnolla vessaa kauemmas. mieluummin vietän pöntöllä aikaa kituen kun esim sängyllä koska kokoajan pitää päästää virtsaa vähän ulos. oon nyt juonu karpalomehua ja syönyt karpalopuristeita ja äsken otin kupin c-poretablettii, tuntuu ettei nyt oikeen tunnu auttavan. päivällä sain olla rauhassa jonkun aikaa mut nyt illalla alko taas sama paska ja istun nyt aamu kuudelta vielä vessanpöntöllä. oon oikeesti vihanen siitä että näitä pissatulehduksia ei ihmiset ota tarpeeks vakavasti. kukaan joka ei ole kokenut tätä hirveetä oloo ei voi sanoo 'mä tajuun'. niinkun otsikossa jo lukeekin niin sitten tajuat jos sulla on ollu kaktus pillussa. että näin. oon kyllästyny et mun menot rajottuu tän takia, mun koirakaan ei oo päässy mun takia ulos nyt tarpeeks kun en vaan pääse irrottautumaan vessasta. oon ihan oikeesti loppu. epätoivonen. kokoajan sellanen ärsyttävä pieni vihlominen virtsaputkessa tein mitä vaan. tramalitkin on loppu, ja niitähän ei lääkäri suostu lisää määräämään mulle. toivon että saan estolääkkeen takaisin, oon oikeesti kyllästyny mun elämään ja ihan kaikkeen kohta jos en saa elää normaalia nuoren elämää niinku kaikki muutki. oikeesti koittakaa kaikki jaksaa kipujenne kanssa, ette oo tän asian kanssa yksin. itkettää ihan, musta nyttenki tuntuu et oon yksin tän asian kanssa. sattuu ja sattuu ja sattuu ja tuntuu ettei kipu vaan hellitä, ehkä pakko lähteä päivystykseen mutta sielläkin sua odotutetaan ihan hemmetin kauan joka on VÄÄRIN!!! mulla sattu tänään jo vähän alaselkään, ihan joku pari minuuttia mut silti. tekee mieli vaa itkee ja huutaa. HALUAN KOKEE ELÄMÄÄ ILMAN JATKUVAA KIPUA. toivon että huominen on parempi päivä. muhun sattuu. ymmärrän teitä, pysykää naiset vahvoina, ette ole yksin! :(
Joo tiiän ittekkin ton tunteen. Täytän tänävuona 18. Ja mulla on toinen abkuuri jo mennyt. Ensimmäisen lääkkeen nimeä en muista mutta toinen mikä loppui nyt maanantaina oli KEFEXIN se auttoi. Parin päivän päästä kuurin loputtua sama tilanne taas tuli pakottava tarve rampata sohva-vessa väliä. Eli kuurusta on ollut vainn pariksi päiväksi apu. Tänään meen TAAS päivystykseen antamaan näytteet. Vituttaa myös kun ei voi elää normaalia nuoren elämää!! Poikaystävää kyllästyttää kun olen kokoajan kipeä!! Nytkin mulla riittäis kerrottavaa vaikka kuinka paljon mut kivut painaa päälle nii pahasti et pakko mennä taas vessaan pariks tunniks ainaki! Mut pääasia oli nyt se ettei ketään kärsitästä yksin vaikka siltä tuntuisikin!! Koittakaa pärjää niinku määkin teen. Joskus se potkii päähän ja pahasti! Oon selvinny parista kolarista jo joten en anna minkään tuöehduksen vallata mun positiivisuutta tähän maailmaan ja elämään! Muistaa olla positiivinen vaik kipu ois kuin kova! Se saa mut rauhottumaan ainakin ja kipukin menee ohitte helpommin!
 
"Keski-ikäinen"
Hei kaikki, tilanne on surkea, kun toistuviin virtsatietulehduksiin määrätään julkisella puolella toistuvia lyhyehköjä antibioottikuureja. Kun tulehdus toistuu päivien tai noin viikon sisällä edellisestä, tärkeintä on vaatia ja aloitaa HETI vähintään kuukauden estolääkitys antibiootilla, joka tehosi ensimmäiseen tulehdukseen. (Ja kirjata ylös, mikä bakteeri ja mikä antibiootti on ollut kyseessä.) On väärin hoitaa infektioita lyhyillä ab-kuureilla, ne vain pahentavat tilannetta, mutta tätä eivät yleislääkärit julkisella puolella tiedä, vaan kirjoittavat vain hoitosuosituksen mukaan lyhyitä kuureja - näin hoidetaan systeemiä, ei potilasta.
Sitten juominen ja karpalomehut ja tarvittaessa paikallinen estrogeenihoito (Vagifem tai Ovestin) siihen päälle. Pidä vesikannu tai -pullo lähelläsi ja varmista, että juot päivittäin vähintään pari litraa nestettä, liikuitpa missä tahansa. Mahdollisesti muitakin keinoja on joista en vielä tiedä; tärkeintä on, ettei käytä toistuvasti lyhyitä antibioottikuureja.
 
"vieraana"
[QUOTE="Keski-ikäinen";30797598]Hei kaikki, tilanne on surkea, kun toistuviin virtsatietulehduksiin määrätään julkisella puolella toistuvia lyhyehköjä antibioottikuureja. Kun tulehdus toistuu päivien tai noin viikon sisällä edellisestä, tärkeintä on vaatia ja aloitaa HETI vähintään kuukauden estolääkitys antibiootilla, joka tehosi ensimmäiseen tulehdukseen. (Ja kirjata ylös, mikä bakteeri ja mikä antibiootti on ollut kyseessä.) On väärin hoitaa infektioita lyhyillä ab-kuureilla, ne vain pahentavat tilannetta, mutta tätä eivät yleislääkärit julkisella puolella tiedä, vaan kirjoittavat vain hoitosuosituksen mukaan lyhyitä kuureja - näin hoidetaan systeemiä, ei potilasta.
Sitten juominen ja karpalomehut ja tarvittaessa paikallinen estrogeenihoito (Vagifem tai Ovestin) siihen päälle. Pidä vesikannu tai -pullo lähelläsi ja varmista, että juot päivittäin vähintään pari litraa nestettä, liikuitpa missä tahansa. Mahdollisesti muitakin keinoja on joista en vielä tiedä; tärkeintä on, ettei käytä toistuvasti lyhyitä antibioottikuureja.[/QUOTE]

Ja tuo vesikin mielellään "magnetisoitua". Itse juon sitä (en vti:n takia, koska mulla ei niitä ole), kuten myös ystäväni, joka taasen kärsi vuosia jatkuvista vti:sta. Nyt ei enää kuulemma ongelmaa ole. Ei aluksi uskonut tuohon "magnetisoituun" veteen, mutta nyt uskoo, kun ei kerran tulehduksia ole ollut.
 
ssssss
Jos on vähänkään taipumusta toistuviin virtsatietulehduksiin kannattaa ehdottomasti jättää ne peppuseksit harrastamatta. Pahimpaan aikaan kannattaa myös välttää ihan normaalissakin emätinyhdynnässä takaapäin asentoa, koska se helposti lykkää niitä peräpään bakteereja sitten emättimen ja virtsaputken alueelle mistä sitten siirtyvät virtsateihin.

Toinen tärkeä asia on limakalvojen kunto. Ne kannattaa hoitaa kuntoon jos on vähänkin sellainen epäilys tai tunne että vois olla kuivat tai ohuet limakalvot.

Mulla myös määrättiin väärää antibioottia useamman kerran vaikka viljely tehtiin joka kerralla ja aiheuttaja bakteeri oli tiedossa, silti kukaan tk lääkäri ei vaivautunut oikeasti paneutumaan asiaan että on varmasti oikea ja tehokas antibiootti määrätty. Vasta yksityinen lääkäri huomautti asiasta kun vein kaikki tk:sta hakemani labratulokset hänelle. Sain oikean antibiootin ja siihen loppui kierre.

Toki saan vielä joskus tulehduksen jos limakalvot ovat kuivat ja harrastetaan seksiä eikä esim muisteta liukkaria laittaa ja aktikin on vähän pidempi. Tätä tapahtuu kyllä tosi harvoin nykyään, harvemmin kuin kerran vuodessa.
 
vierailija
Eli marraskuun alussa mulla todettiin virtsiitti..elämäni ensimmäinen. Oireina jatkuva pissahätä, jatkuva poltteen tunne alapäässä, kirvely pissan jälkeen. Sain 5 pv:n ab kuurin(siprion), jonka aikana ei oireet helpottaneet. Päivä kuurin loppumisesta, vein virtsanäytteen, ja viljely oli puhdas. Mutta oireet siis päällä edelleen. Lääkäri sanoi ettei määrää uutta a.bioottia, sillä viljelyssä ei bakteereita. No, viikon kärvistelin, kunnes marssin taas lääkärille. Otettiin pissa näyte, josta katsottiin myös klamydia, tippuri, trichomonas. Myös emättimestä otettiin bakteerinäyte.
Pissassa olikin sit bakteeri, se sama mikä alunperinkin :Enterococcus faecalis .
Taas ab kuuri: Nitrofur 10 pv. Parisssa päivässä rupesi helpottamaan, mikö oli aivan ihanaa....Mutta kuurin parina viimeisenä päivänä alkoi taas tuntua hieman "oudolta". Ja emätin näytteen vastauskin tuli tässä välissä...Yhdellä plussa tämä sama bakteeri, mikä virtsassa. Mutta lääkäri sanoi että kun vain yhdellä plussalla, niin ei vaadi hoitoa. No, kului viikko...Ja alapäätä, emättimen aukkoa poltti ihan koko ajan!!! Sitten alkoi taas jatkuva pissahädän tunne. Varasin jo ajan gynegologillekkin. Joka totesi että limakalvot todella ohuet ja vaativat ehdottomasti estrogeenia. Emättimen ja virtsarakon limkalvolla ei kuulemma vastustuskykyä, ja siksi tällainen suolistobakteeri iskenyt. Mutta tuota poltteen tunnetta gyne hieman ihmetteli. Sain vagifem(estrogeeni) emätin puikkoja(jotka auttavat kuulemma nopeasti). Niitä olen nyt viikon käyttänyt. Neljä päivää sitten vein pissanäytteen, kun polte jatkui, vaikka emätinpuikot käytössä ja pissaaminen tiheni koko ajan. Kas, kas..Taas bakteerikasvua, ja tämä sama enterococcus!!! Eli sitkeässä on. Samana päivänä sain uudestaan nitrofur kuurin, mikä viimeksi auttoi ja sitä olen syön nyt kolme päivää. Eikä minkäänlaista apua :( :(
Soitin tänään samaiselle gynegologille ja sanoin ettei auta, ja lääke vaihdettiin Norfloxacin antibioottiin. Sitä siis ensimmäinen pilleri aamulla, ja vielä ei mitää apua!!! Ainoastaan nuppi tuntuu sekavalta. Ja alapäässä se polte koko ajan.
Kysyin lääkäriltä että miten tuo emättimen bakteeri hoito, eikö sitä pitäis hoitaa?? Niin vastasi että periaatteessa tämä suun kautta otettu kuuri pitäisi purra myös sinne emättimeen. Mutta määräri varuiksi dalacin emätinvoiteen, minkä aloitan tänään illalla.
Olen niiiiiiiin masentunut tilanteesta. Kuukausi ollut käytännössä koko ajan virtsiitti päällä...Eikä mikään tunnu purevan.
Tuskin auttaa tämä uusi antibiootti, sillä eikös se ole saman ryhmän lääke kuin ensimmäinen minulle määrätty ab(siprion)?!

Ja millaisia kokemuksia teillä on emätintulehduksesta, voiko aiheuttaa virtsiittiä, tai poltetta alapäässä?? Ja jotenkin epäilen että pureeko suun kautta otettu ab emätintulehdukseen riittävän tehokkaasti?! Noh, onneksi "vinguin" lääkäriltä myös sen dalacin voiteen.

Päivittäin juon lasitolkulla karpalomehua, missä ei sokeria, sekä c-vitamiinia menee tupla annoksella.
Pelkään ettei alapääni palaudu enää ennalleen..Kun mistä helvetistä tää jatkuva polte emättimen aukolla johtuu?!! :( Bakteerista vai...?

Onko teillä millaisia kokemuksia kroonisesta virtsiitistä, tai emätintulehduksesta?! Millaisia oireita??

Olen itkenyt monet itkut, kun pelkään että mikään ei auta. Olen myös aivan mökkitynyt asuntooni, kun ei huvita enää mikään, kun koko elämä pyörii näiden tuskaisien oireiden ympärillä. Välillä yritän tehdä jotain kotitöitä, mutta keskittyminen vaikeaa, kun koko ajan kirvelee ja polttaa. Ja mihin sitä voisi lähteäkkään, kun vessassa saa ravata tämän tästä.....
 
vierailija
Virtsatientulehduksen mahdollisia syitä:

1. Astianpesukoneessa muhivat virtsatientulehdusta aiheuttavat bakteerit ja siirtyvät ihmisten elimistöön astioiden mukana. Pese astiat käsin!

2. D-vitamiinin puutos. Syö apteekista ostettuja D-vitamiini- ja kalaöljykapseleita läpi vuoden!

3. Mitä aloit syömään (virtsatientulehduksien alkamisen aikaan), mitä et ennen syönyt? Kartoita tämä/nämä ja jätä ne pois ruokavaliostasi, vaikka niiden terveellisyydestä kuinka kohkattaisiin.

4. Väärä partneri?
 
vierailija
Eli marraskuun alussa mulla todettiin virtsiitti..elämäni ensimmäinen. Oireina jatkuva pissahätä, jatkuva poltteen tunne alapäässä, kirvely pissan jälkeen. Sain 5 pv:n ab kuurin(siprion), jonka aikana ei oireet helpottaneet. Päivä kuurin loppumisesta, vein virtsanäytteen, ja viljely oli puhdas. Mutta oireet siis päällä edelleen. Lääkäri sanoi ettei määrää uutta a.bioottia, sillä viljelyssä ei bakteereita. No, viikon kärvistelin, kunnes marssin taas lääkärille. Otettiin pissa näyte, josta katsottiin myös klamydia, tippuri, trichomonas. Myös emättimestä otettiin bakteerinäyte.
Pissassa olikin sit bakteeri, se sama mikä alunperinkin :Enterococcus faecalis .
Taas ab kuuri: Nitrofur 10 pv. Parisssa päivässä rupesi helpottamaan, mikö oli aivan ihanaa....Mutta kuurin parina viimeisenä päivänä alkoi taas tuntua hieman "oudolta". Ja emätin näytteen vastauskin tuli tässä välissä...Yhdellä plussa tämä sama bakteeri, mikä virtsassa. Mutta lääkäri sanoi että kun vain yhdellä plussalla, niin ei vaadi hoitoa. No, kului viikko...Ja alapäätä, emättimen aukkoa poltti ihan koko ajan!!! Sitten alkoi taas jatkuva pissahädän tunne. Varasin jo ajan gynegologillekkin. Joka totesi että limakalvot todella ohuet ja vaativat ehdottomasti estrogeenia. Emättimen ja virtsarakon limkalvolla ei kuulemma vastustuskykyä, ja siksi tällainen suolistobakteeri iskenyt. Mutta tuota poltteen tunnetta gyne hieman ihmetteli. Sain vagifem(estrogeeni) emätin puikkoja(jotka auttavat kuulemma nopeasti). Niitä olen nyt viikon käyttänyt. Neljä päivää sitten vein pissanäytteen, kun polte jatkui, vaikka emätinpuikot käytössä ja pissaaminen tiheni koko ajan. Kas, kas..Taas bakteerikasvua, ja tämä sama enterococcus!!! Eli sitkeässä on. Samana päivänä sain uudestaan nitrofur kuurin, mikä viimeksi auttoi ja sitä olen syön nyt kolme päivää. Eikä minkäänlaista apua :( :(
Soitin tänään samaiselle gynegologille ja sanoin ettei auta, ja lääke vaihdettiin Norfloxacin antibioottiin. Sitä siis ensimmäinen pilleri aamulla, ja vielä ei mitää apua!!! Ainoastaan nuppi tuntuu sekavalta. Ja alapäässä se polte koko ajan.
Kysyin lääkäriltä että miten tuo emättimen bakteeri hoito, eikö sitä pitäis hoitaa?? Niin vastasi että periaatteessa tämä suun kautta otettu kuuri pitäisi purra myös sinne emättimeen. Mutta määräri varuiksi dalacin emätinvoiteen, minkä aloitan tänään illalla.
Olen niiiiiiiin masentunut tilanteesta. Kuukausi ollut käytännössä koko ajan virtsiitti päällä...Eikä mikään tunnu purevan.
Tuskin auttaa tämä uusi antibiootti, sillä eikös se ole saman ryhmän lääke kuin ensimmäinen minulle määrätty ab(siprion)?!

Ja millaisia kokemuksia teillä on emätintulehduksesta, voiko aiheuttaa virtsiittiä, tai poltetta alapäässä?? Ja jotenkin epäilen että pureeko suun kautta otettu ab emätintulehdukseen riittävän tehokkaasti?! Noh, onneksi "vinguin" lääkäriltä myös sen dalacin voiteen.

Päivittäin juon lasitolkulla karpalomehua, missä ei sokeria, sekä c-vitamiinia menee tupla annoksella.
Pelkään ettei alapääni palaudu enää ennalleen..Kun mistä helvetistä tää jatkuva polte emättimen aukolla johtuu?!! :( Bakteerista vai...?

Onko teillä millaisia kokemuksia kroonisesta virtsiitistä, tai emätintulehduksesta?! Millaisia oireita??

Olen itkenyt monet itkut, kun pelkään että mikään ei auta. Olen myös aivan mökkitynyt asuntooni, kun ei huvita enää mikään, kun koko elämä pyörii näiden tuskaisien oireiden ympärillä. Välillä yritän tehdä jotain kotitöitä, mutta keskittyminen vaikeaa, kun koko ajan kirvelee ja polttaa. Ja mihin sitä voisi lähteäkkään, kun vessassa saa ravata tämän tästä.....
Klamydia. Mene äkkiä testeihin
 
vierailija
Täällä 3kk vti:n kanssa painiskeleva etsii lohtua. Ei mene ohi ei millään. Alavatsaa painaa, kusettaa ja masentaa
Toivottavasti on jo helpottanut. Itellä tilanne et ekan antibioottikuurin (5pv) ekat päivät auttoi ja nyt alkaa vikana päivänä tulee oireet takaisin.. On alavatsa ollut enderometrioosin takia muutenkin kipeä. Onko täällä kellään myös endoa? Mietin et voiko toi edesauttaa sitä.
 
vierailija
mulla on täysin sama. tää on nyt vanha ketju mut aattelin kirjottaa tänne jos joku kuitenkin näkis tän.. oon siis 18vuotias tyttö ja mulla alko mun pissatulehdukset 13vuotiaana kun alotin sukupuolielämän, ja mulla oli 13-16vuotiaana noin 3vuoden suhde jonka aikana tietenkin tuli harrastettua paljon seksiä, ja se ei ollut tosiaan mikään hyvä juttu ton kannalta, mulle tuli siis krooninen tulehdus, mulla oli keskimäärin puolessa vuodessa varmaan 4-6 tulehdusta nyt ainakin. sain sitten parin vuoden päästä eli joskus 16 tai 17 vuotiaana estolääkityksen (trimopan) söin sitä 6kk ja mulla oli "vaan" 2 tulehdusta sen ajan sisään, eli toimi kyllä hyvin. sitten se lopetettiin nyt noin 5kk sitten ja tässä sitä taas ollaan. tälläkin hetkellä kirjotan tätä tekstiä vessanpöntöllä istuen. minä todella tiedän mistä puhutte, se kipu on niin helvetillinen, monesti oon istunu 4tuntiakin vessassa ihan hiestä märkänä (tuskanhiki). seksin jälkeen käyn aina pissalla, teen tarkan alapääpesun ja juon runsaasti vettä. niin oon saanut pidettyä tulehdukset loitolla, ja jos on tulehdus tullutkin niin on kyllä ihan onneks antibioottikuurilla lähtenyt sitte poies, siis oireet. ei tulehdus. ihmettelinkin et mikä helvetti siinä on kun uusii ja uusii mut nyt mulla todettii siis ESBL bakteeri joka siis on sairaalabakteeri ja tosi sitkeä ja vastustuskykynen antibiooteille. noh, tässä nyt noin 10 päivää sitten alko hirvee kirvely kustessa ja aattelin et oh, here we go again! en ollut muistanu juoda tarpeeksi/huolehtia hygieniasta ja mua oli sormitettu tietenkin likasin käsin eli hetihän sinne oli bakteeri päässyt livahtamaan. no mä join ihan sikana vettä ja näin, mun piti ottaa niihin kipuihin jo ihan tramalia. mulla ei ainakaan hirmu selkeesti ennää auta mitkää buranat sun muut, tarviin jo vahvemmat kipulääkkeet jotka sitten vaikuttaa selkäytimen kautta aivoihin ja rentouttaa samalla, muuten ei tule mitään. se tuska on ihan kamalaa. no sitten, aattelin et pärjään tramaleilla seuraavaan päivään, juu, kirvely palasi aamulla joten ajattelin alottaa Nitrofun-C 75mg kuurin joka multa oli säästynyt edelliseltä kerralta kun luultiin että on tulehdus (olikin ilmeisesti ollut vaan bakteeri joka oli päässyt peppuseksin kautta alapäähän-.-). no ajattelin et tää on tää tuttu sama systeemi et syömpä tämän kuurin sitten, noh oireet alkoi kyllä lievittyy melkee samantien mutta aika hitaasti sinänsä.. ja mikä pahinta se antibiootti ei sovi mulle _OLLENKAAN_, mun piti varmistaa että saan varmasti ottaa tablettien oton jälkeen tunnin tirsat joka kerta, en pystyny liikkumaan lääkkeen oton jälkeen ilman huimausta tai hirveetä oksettavaa oloa, syöminen ja nukkuminen vei sen onneks pois. no söin sitä nyt sitten sen 10päivää, oireet lievitty, noh, lähdin tossa sunnuntaina sitten vähän juhlimaan ja nyt tiistaina kaikki oireet palasi pahempina takaisin. alkoholi on ehkä pahinta mitä voi tehdä heti kuurin loputtua joka ei kylläkään edes auttanut mua näköjään. maanantai iltana ambulanssimiehet kävi tarkistamassa mun tilanteen ja sanovat että koita odottaa kuitenkin aamuun jos suinkin kykenet. noh, aamulla nyt sitten soitin tänään omalle terveysasemalle ja mulle sanottiin siellä että lääkäriajat on kaikki menny tältä päivältä mut et lääkäri kirjottaa mulle antibioottireseptin omaan apteekkiin ja kun menin noutamaan sitä - kappas kappas ei ollutkaan kirjoitettu mitään reseptiä sinne valmiiks. että mulla kiehuu, tiedä pitääkö päivystykseen lähteä että saa oikeesti hoitoa tähän. en ymmärrä kuitenkaan että miks toi nyt ei toiminu toi nitro, toivottavasti huomenna saisin oikeasti kuurin joka tehoaa. tää alkaa käydä niin raskaaks ja henkiselle puolelle tosissaan koska täähän invaliidisoi ihmisen, en mä oo pystyny liikkumaan pariin päivään kunnolla vessaa kauemmas. mieluummin vietän pöntöllä aikaa kituen kun esim sängyllä koska kokoajan pitää päästää virtsaa vähän ulos. oon nyt juonu karpalomehua ja syönyt karpalopuristeita ja äsken otin kupin c-poretablettii, tuntuu ettei nyt oikeen tunnu auttavan. päivällä sain olla rauhassa jonkun aikaa mut nyt illalla alko taas sama paska ja istun nyt aamu kuudelta vielä vessanpöntöllä. oon oikeesti vihanen siitä että näitä pissatulehduksia ei ihmiset ota tarpeeks vakavasti. kukaan joka ei ole kokenut tätä hirveetä oloo ei voi sanoo 'mä tajuun'. niinkun otsikossa jo lukeekin niin sitten tajuat jos sulla on ollu kaktus pillussa. että näin. oon kyllästyny et mun menot rajottuu tän takia, mun koirakaan ei oo päässy mun takia ulos nyt tarpeeks kun en vaan pääse irrottautumaan vessasta. oon ihan oikeesti loppu. epätoivonen. kokoajan sellanen ärsyttävä pieni vihlominen virtsaputkessa tein mitä vaan. tramalitkin on loppu, ja niitähän ei lääkäri suostu lisää määräämään mulle. toivon että saan estolääkkeen takaisin, oon oikeesti kyllästyny mun elämään ja ihan kaikkeen kohta jos en saa elää normaalia nuoren elämää niinku kaikki muutki. oikeesti koittakaa kaikki jaksaa kipujenne kanssa, ette oo tän asian kanssa yksin. itkettää ihan, musta nyttenki tuntuu et oon yksin tän asian kanssa. sattuu ja sattuu ja sattuu ja tuntuu ettei kipu vaan hellitä, ehkä pakko lähteä päivystykseen mutta sielläkin sua odotutetaan ihan hemmetin kauan joka on VÄÄRIN!!! mulla sattu tänään jo vähän alaselkään, ihan joku pari minuuttia mut silti. tekee mieli vaa itkee ja huutaa. HALUAN KOKEE ELÄMÄÄ ILMAN JATKUVAA KIPUA. toivon että huominen on parempi päivä. muhun sattuu. ymmärrän teitä, pysykää naiset vahvoina, ette ole yksin!
Eihän se juuri teini-iän saavuttaneen naisen alapää ole seksiä varten valmis. En yhtään ihmettele, että sait kroonisen tulehduksen.
 
vierailija
Pelottaa lukea tätä ketjua. Itselläni krooninen vti ja lähes aina jos suhteessa ollut enemmän seksiä on pamahtanut virtsis. Olen syönyt estolääkitystä reilu vuoden aina silloin kun ollut tarvetta. Nyt 3kk sitten oli jakso kun harrastin seksiä enemmän kuin koskaan ja nyt kohta virtsis oireet kestänyt 2 kk. Sukupuolitauti testit testattu ei ollut mitään. Estolääkitys ei tähän tehoa ja juuri nitrofur c kuuri loppu. Oireet lähti hetkeksi kuurin alussa mutta palaavat aina takaisin. En tiedä mitä tehdä. Ahdistaa ja pelottaa
 

Yhteistyössä